vihanneksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton kokki

Vieras
Missä muodossa annatte vihanneksia n. 1v lapsellenne? Kovasti yritän pähkäillä että miten saisi kaikille tehtyä samaa ruokaa ja terveellistä sellaista. Periaatteessa on helppo tehdä vaikka makaroonilaatikkoa mutta eipä siinä mitään vihannkesia sitten ole ;) Tytöllä ei ole vielä yhtään hammasta joten ruuan pitää olla suht hienoa, joten mitään salaattia en oikein voi tehdä tai sitten pitäisi kaikki muussata... ja kun tuorekasviksia tuo ei oikein muutenkaan syö. porkkanaraastetta tms olen yrittänyt antaa mutta tekee sitten koko ruokailusta stopin :( Kun ihannehan kai olisi että puolet lautasesta ois täytetty kasviksilla/vihanneksilla, voih :( Eli olisin tosi kiitollinen jos joku kertoisi miten saisi tytön ruuan terveelliseksi :) Tähän saakka siis syönyt kutakuinkin purkkiruokaa... ja sama juttu itseasiassa hedelmissä/marjoissa, millaisia välipaloja teette? tyttö saa vieläkin valmissoseita, tosin nykyään sekoitan maustamattomaan jogurttiin... Tuleepa oikein huono omatunto taas ;)

Itse käytän tosi paljon pakastevihanneksia. Ottaa vain pakkasesta ja keittää ne vedessä. Itse muussaan ja sotken vihannekset muuhun ruokaan, sillä muuten meidän poika 1v9kk nuokkii ne pois eikä syö. Tuoreeltaan ei meilläkään oikein mitään syödä.

pakastevihanneksia tai vihanneksia muuten (eniten porkkanaa) käytän keittoihin ja laatikkoihin. Itse vihanneksena meillä ei 3v syö vieläkään muuta kuin kurkkua ja tomaattia, maistelee kyllä. Keitetyt/kypsennetyt vihannekset kanssa muusaan muuhun ruokaan ettei "huomaa" :). Makaronilaatikkoon (ja muihin patoihin ja laatikkoihin) käytän paljon just esim. porkkanaa ym silppuan ne pieneksi sellasella tehosekottimella ja lisään esim. makaroonilaatikon teossa sipulin kanssa paistinpannulle. NÄin menee meillä alas vihanneksia myös esim. kanakastikkeessa. Tosin kyllä se puoli lautasellista on vielä saavuttamatta, itellä tavoitteena kunhan nyt edes jotain vihannesta on. Saahan sitä vihannesten/kasvisten/hedelmien määrää lisättyä antamalla sit välipalana omppua, banaania ja muita hedelmiä. (siis sitten kun hampaita alkaa olla enemmän)

Yhteistyössä