Hae Anna.fi-sivustolta

Vihannesten säilytys

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä jääkaapissa, 13.07.2005.

1. jääkaapissa Vierailija

Miten säilytätte vihannekset jääkaapissa? Omissa pusseissaan vai pestyinä jääkaapin laatikossa iloisesti sekaisin? Entäpä perunat?

2. yp Vierailija

Kaikki omissa pusseissaan jääkaapin vihanneslokerossa. Jossain sanottiin, ettei muoveja kannata poistaa esim. kurkusta, jäävuorisalaatista ja paprikasta (jos siis ovat muoviin pakattuja). Perunat myös siellä vihanneslaatikoissa omassa pussissaan. Jos ostan ruukkusalaattia, kostutan juuripaakun, jolloin salaatti ei nuukahda niin äkkiä.

3. J Vierailija

Torilla annettiin vinkki uusien perunoiden säilytykseen. Uudet perunat säilyvät jääkaapissa hyvin, kun ne ovat ensin paperipussissa ja paperipussi läpinäkyvässä muovipussissa.

4. ??? Vierailija

Miksi muovipussin pitää olla läpinäkyvä? Jääkaapissahan on pimeää. eikä peruna sitäpaitsi tykkää valosta...

5. J Vierailija

Paperipussit, johon ne perunat torilla laitetaan ovat useimmiten ruskeita, joten muovipussin värillä tuskin on väliä, mutta torilla laittoivat sen paperipussin läpinäkyvään kahisevaan muovipussiin.

6. PH Vierailija

Esim. porkkanat homehtuu tosi nopsaan,jos ne on muovipussissa,sillä kosteus ei pääse pussista pois. Eli jättäkää pussit ainakin auki,ellei halua kokonaan ottaa pussista pois.
    Mä olen leikellyt parista dynovuoasta reunat pois,ni ne mahtuupi vihanneslaatikkoon. Pistän sit ainakin perunat & porkkanat niihin,ja laatikot kätevä ottaa pois & pestä ennen kuin pistää seuraavat kasvikset tilalle.

7. tyhmä Vierailija

8. Freeze Vierailija

Tomaatin ja kurkun paikka ei ole jääkaapissa. Ne säilyvät hyvinä parhaiten huoneenlämmössä. Perunat säilytän jääkaapin alalokerossa, paras paikka olisi kyllä kellari tai kylmiö.

9. m... Vierailija

Minäkin ihmettelen mikä on dynovuoka !!!

10. gf Vierailija

Minullakin on dynovuokia! Ovat n. 25*35*10 cm muovilaatikoita, joissa toimitetaan laitoskeittiöihin tms. eineksiä (niitä on eri kokoja ja värejä). Olen saanut omani sukulaiselta, joka on laivassa töissä. Joskus myös marketissa on esim. jauhelihaa tuollaisessa suurkeittiövuuassa. Ovat käteviä säilytysrasioita, elintarvikemuovia ja vahvoja.
    Tämä nimi dynovuoka oli ihan uutta mulle. Johtuu ilmeisesti siitä, että pohjassa lukee DYNOPACK. Eräissä vuuissa lukee Polarcup eli olkoon se polarvuoka.

11. J Vierailija

Minun mielestäni viileä tomaatti maistuu paremmalta, kun lämmin. Makuasioita. Säilytän vastedeskin tomaatit jääkaapissa.

12. rehu Vierailija

Tomaatti säilyy parhaiten +10-15 -asteessa. Viileäkaappi on paras. Jääkaappilämpötilassa (eli alle +8) tomaatti saa helposti kylmävaurioita.

13. ulpu Vierailija

Meillä syntyy kaamea sota:),jos olen jättänyt tomaatit ja kurkut pöydälle lämpimään.Tyttäreni ei mitään niin inhoa kuin lämpimiä hedelmiä ja vihanneksia.Kaikki pitää olla jääkaappikylmää.

14. J Vierailija

Minulla säilyvät tomaatit jääkaapissa yli viikonkin eikä mitään vaurioita ole syntynyt. Minkäs näköisiä ne vauriot ovat?

15. Liisa Vierailija

Hedelmät säilytän irrallaan pitkin jääkaappia. Perunat ovat avonaisessa hedelmäpussissa. Samoin porkkanat ovat omassa muovipussissaan, suu auki. Perunat ja porkkanat säilyvät näin noin 1-2 viikkoa

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri