Viherpeukalot huom! Kultaköynnöksestä kyssäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
Eli tuo aikaisemmin hyvin voinut kultaköynnös on ruvennut kellastamaan lehtiään oikein urakalla. Voisko liittyä mullanvaihtoon, jonka isäntä teki keväällä..? Kasvi oli aikaisemmin kahdessa astiassa, siis sillai että keraamisen ruukun sisällä oli muovinen ruukku/astia, jossa kasvi eleli. Isäntä sitten mullanvaihdon yhteydessä poisti sen muovisen astian ja laittoi kasvin keraamiseen ruukkuun multineen. Olisko ottanut tästä nokkiinsa? :/
Vai kuuluuko tuo lehtien runsas tiputtelu asiaan, poistaako kasvi vanhaksi käyneet lehdet vai mitä helvataa?

Tietäsköös joku neuvoa? En haluais menettää tuota ainoaa kasvia jonka olen saanut menestymään ja kasvamaan tosi komeaksi...

Alkuperäinen kirjoittaja MultiMamma:
Kultaköynnös ei tykkää siitä että siltä vaihdetaan kerralla multa.Pitäis vaihtaa pikkuhiljaa muutama lusikallinen kerrallaan...

Just :/ Olis pitänyt ottaa selvää ennen kuin ruvettiin multia vaihtamaan... Voi kun nyt ei kuolis koko rehu. Pitänee varalta ottaa pistokkaita siitä...

Mä en kanssa saa muita menestymään kuin kultaköynnöksen. (Enkä oo multia vaihtanu ööh... varmaan koskaan).
Ruukkuna mulla on sellainen altakasteleva(?) kuitenkin semmonen missä on putki johon vesi laitetaan. Joskus kun kellastuu oon laittanu jonku ravinnetikun, muutoin vaan kastellut silloin tällöin ja hyvin vihertää.

kultaköynnös on helppo kasvatettava. onko multa liian märkää, minulla on kultaköynnös amppelissa ja kastelen sitä tosi harvoin. kyllä sekin lehtiään joskus tiputtelee juuri vanhuuttaan. itse olen joskus vaihtanut kaikki mullat mutta ei ole mitenkään siihen reagoinut.

Kiitoksia vastauksista! Pitää nyt tarkkailla tuota ja toivoa, ettei kuole kokonaan. Meikäläisen hoteissa ei kyllä tunnu mikään kasvi menestyvän, että ihan tyypillistähän se olis että tuokin ottais ja kuolis. Vaan tästä voikin sitten syyttää ukkoa :kieh:

Yhteistyössä