viherpeukalot!! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
olis multien vaihto edessä ens viikon aikana ja mietin tota mun kirjovehkaani ku siin on sikakorkee varsi ja lehdet lähtee vasta latvasta et jos vaan tylysti katkasen vartta ja tökkään sillee uuteen multaan? vai pitäskö juurruttaa ensin vedessä?

ja sit mun peikonlehti on aika säälittävä,siin on vaan pari lehtee,uskaltaisko laittaa sille jotai muuta viherkasvia kaveriks samaan ruukkuun? :)

Hei
Minä olen katkassut myös kirjovehkan ja tökännyt sen ruukkuun.Jätin vanhaan 30cm tapin joka löi uudet versot.Kesti aika kauan juurtua ja kellasti alimmat lehdet,mutta maltilla kaunis kukka.Ja ei kannata antaa liikaa vettä kun ei juuria niin ei mätäne.
Onnea yritykselle.

tossa mun kirjovehkassani ei oo varsinaisesti "oksia" et se on ku puu,korkee varsi ja joku 8 lehtee siel ylhääl.. mut otansriskin. toi kasvi on kärsiny elämässään mm.yhden terroristikissanpennun tuhot et tuskin se tähänkään kuolee :D

aattelin siihen peikonlehteen kaveriks juorua ja/tai kultaköynnöstä? :whistle:

Voit hyvin istuttaa kaverin peikonlehteen, ottaen tietty huomioon ruukun koon. Jokin vaalea ja pienempi voisi sopia, kun peikkohan on tummanvihreä, tai muuten erimuotoinen esim. anopinkieli. Tietenkin pitää ottaa huomioon veden ja valon tarve, että on siten samantyyliset kasvit.

Yhteistyössä