Vihlaiseva kipu

  • Viestiketjun aloittaja Janis
  • Ensimmäinen viesti
Janis
Onko kenelläkään muulla ollut 12-14 viikkojen hujakoilla ollut pitempään samassa paikassa pistävää kipua (oikea lonkka, säteilee selän puolellekin) tai välillä vihlaisevaa kipua kohdussa? Ei kai tästä pidä huolestua...
Janis 12+1
 
minä
hei janis.luultavasti vihlova kipu kohdussa on kohdun kannatinkipua.sitä esiintyy lähes kaikilla odottajilla.
""kohdun kasvaessa sen kannattimet venyvät.silloin odottaja tuntee liikkuessaan,ponnistaessaan tai kylkeä kääntäessään teräviä vihlaisuja jommallakummalla sivulla""
lainattu uusimmasta kaks plussan odottaja -lehdestä..
 
Sintti
MInullakin jo toista iltaa peräkkäin samanlaista pistävää kipua, tosin ei kyljessä vaan etupuolella, hieman karvoitusrajan yläpuolella vasemmalla. Ja ei siis niitä asennonvaihtovihlaisuja, se on eri homma.

En tiedä mikä on, mutta taas kerran vähän huolestuttaa, varsinkin kun toissapäivänä ei neuvolalääkäri kuullut sydänääniä (kuulemma normaalia tosin). Samanaikasesti on myös karmea flunssa, en tiedä liittyykö asiaan. Ai niin, rv 11+1.

Ja en jotenkin viitsisi neuvolaankaan soitella, kun jos kaikista huolestuttavista kolotuksista olisi soitellut, olisi saanut varmaan tehdä sen ainakin kymmenen kertaa. Mutta huolestuttaa silti. Onneksi tiistaina ultra. Vihdoin näkee, onko siellä joku elossa.
 
Sintti
MInullakin jo toista iltaa peräkkäin samanlaista pistävää kipua, tosin ei kyljessä vaan etupuolella, hieman karvoitusrajan yläpuolella vasemmalla. Ja ei siis niitä asennonvaihtovihlaisuja, se on eri homma.

En tiedä mikä on, mutta taas kerran vähän huolestuttaa, varsinkin kun toissapäivänä ei neuvolalääkäri kuullut sydänääniä (kuulemma normaalia tosin). Samanaikasesti on myös karmea flunssa, en tiedä liittyykö asiaan. Ai niin, rv 11+1.

Ja en jotenkin viitsisi neuvolaankaan soitella, kun jos kaikista huolestuttavista kolotuksista olisi soitellut, olisi saanut varmaan tehdä sen ainakin kymmenen kertaa. Mutta huolestuttaa silti. Onneksi tiistaina ultra. Vihdoin näkee, onko siellä joku elossa.
 
Marjut
Minulla on ollut alavatsakipuja/vihlaisuja raskauden alusta lähtien, josta kävin jo viikolla 7 lääkärissä. Mutta niin kauan kuulemma kun ei ole vuotoa ja kipu ei muuta sietämättömäksi, niin ei ole kyse keskenmenosta, vaan kohdun ligmentit sielä venyvät ja kohtu kasvaa.
Minulla vaan nuo kivut ovat jatkuneet, niinkuin raskauskin !
välillä kipuja on enemmän ja välillä ei ole kipuja ollenkaan...

Niin ja minulla on menossa raskaus viikolla 19+2.

 
Jonna
Minullakin on samanlaisia kipuja, joskus tietyt asennot vaikeuttavat niitä tai liian tiukat vaatteet, joten koita vaihtaa molemmat mahdollisimman mukaviksi.

Minulla kipuja on ollut noin rv 9 lähtien, tosin vihlovuus alkoi rv 11, nyt rv 14+6 ja kivut vaan jatkuu.

Minäkin luin Odottaja lehdestä että ne tosiaan saattavat olla kohdun kasvukipuja, mikä sinänsä on ihan järkevä päätelmä. Aina voi kuitenkin neuvolaan soittaa ja kysäistä tai mennä käymään, jos asia vaivaa mieltä.
 
Thelma
Voisiko Janis tuo sinun kylkikipu olla selkäkivun vastine ja jopa säteillä selästä?

Selkäkivuthan ovat ihan yleisiä, pitempi aikaisenakin. Nuo kasvukivut ovat luonteeltaan sellaisia hetkellisiä, siis niitäv oi olla usein, muttei sentään minuutti tolkulla kerrallaan ja ne ovat luonnollisesti jossain kohdun alueella yleensä.
 
Janis
Kiitos kaikille. Saitte mut tuntemaan hieman helpottuneeksi. Olen todellakin kokenut niitä aivastuksessa ja nopeissa liikkeissä tapahtuvia viiltokipuja, mutta eilen se kipu oli todellakin jatkuvaa. Ihan kuin joku olisi painanut kipukohtaa kokoajan. Yritin vaihtaa asentoa ja venyttää vatsaa työntällä kohtaa eteenpäin, mutta ei. Tänään kipu on onneksi (ainakin tällä hetkellä) poissa. Se oli varmaan kasvua.
Kipu ei ollut siis todellakaan niin kova, etteikö sitä olisi kestänyt tai sen kanssa ei olisi voinut nukkua, mutta tuntui silti ikävältä. Soittelen muutenkin tänään vielä neuvolaan muista asioista, kysäisen samalla tästä tunteesta. Kiitos vielä ja hyvää viikonloppua kaikille=)! Janis 12+2
 

Yhteistyössä