Vihlova tunne alapäässä

  • Viestiketjun aloittaja lucia81
  • Ensimmäinen viesti
lucia81
Minulla on ollut muutaman kuukauden ajan aina välillä outoa vihlontaa alapäässä. Joskus se tulee, kun käyn vessassa, silloin kipu voi olla todella paha. Tuntuu kuin kipuaalto menisi alhaalta ylöspäin kohdunkaulaa pitkin. Kipua kestää vain pienen hetken. Joskus tämä vihlonta tulee muulloinkin, ihan yhtäkkiä.
Virtsakokeet otettiin, ja ainakaan tulehdusta ei virtsateissä ole. Oma gyneni on kesälomalla, enkä pääse gynelle vielä, kun ei ole kuulemma akuutti kun on kestänyt jo muutaman kuukauden.
Osaako kukaan sanoa mitä tuo vihlominen voisi olla? Olen 26-v nainen ja muita ongelmia ei ole.
 
Siina83
Minulla on ollut hyvin samantyyppisiä oireita, muutaman kuukauden ajan. Vihlontaa on aina välillä, yllättäen,mutta tuntuu että erityisesti iltaisin ja virtsaamisen jälkeen.
Kun viimein suunnittelin meneväni gynelle, olivat ne tietysti kesälomilla.. eikä aikaa voinut vielä varata. Suunnittelin sinnitteleväni tässä jonkun aikaa, etenkin kun välillä oireita ei ole ollenkaan.
Olen pohtinut voisiko kyseessä olla virtsatietulehdus, mutta en oikein usko kun ei muita oireita ole, ja näitä vihlasuja on kestänyt jo pidemmän aikaa.
Kertoisitko mikäli asia lääkärillä selviää, että mistä oli sinun kohdallasi kyse.
 
lucia81
Juu kerron kun asia selviää. Odottelen tässä ensi kuulle kun gynelle toivon mukaan pääsen. Mulla kanssa noita vihlasuksia tulee aina välillä vaan, ja joskus ne pitää kauankin taukoa. Ja sitten taas vihlasee. Virtsatientulehdusta itsekin tosiaan epäilin, muttei sitä testeissä ollut.
 
myo
Moi, mulle tuli mieleen, voisko olla myomaa. Itseltäni sellaisia löydettiin peräti kaksi kappaletta, vieläpä isoja. Myoomathan ovat hyvälaatuisia lihaskasvaimia, eli sinänsä ne eivät ole vaarallisia: tosin ne saattavat vaivata (mm. painontunne, runsaat kuukautiset, tihentynyt virtsaamisen tarve, jne.). Osalta ne leikataan pois, osalta ei. Ne kyllä saattavat haitata hedelmöittymistä,joten käsittääkseni (mikään lääkäri en kyllä ole), hedelmällisessä iässä, jos lapsia ei ole hankittu, olevilta niitä leikataan. Yleensä ovat kyllä vissiin vähän vanhempien vaiva. Mutta kylllä niitä nuoremmillakin on (itse olen 29 v.). Vaikka mun myoomani ovat melko suuria, eivät ne oirehtineet juuri mitenkään, nyt jälkikäteen ehkä tunnistan joitain oireita. Mutta tuollaista ihan tosi satunnaista pientä vihlontaa, ei mitenkään kovin kivuliasta vihlontaa oli, ja se ilm. johtuu niistä myoomista. Ja sen vihlonnan takia hakeuduin lääkäriin. Tosin se ei liittynyt mitenkään virtsaamiseen, eikä välttämättä tuntunut menevän kohdunkaulaa ylöspäin. En siis todella osaa sanoa oisko samaa, ainut joka sen osaa sulle kertoa, on tietty lääkäri.
 
Möykkynen
Alkuperäinen kirjoittaja lucia81:
Minulla on ollut muutaman kuukauden ajan aina välillä outoa vihlontaa alapäässä. Joskus se tulee, kun käyn vessassa, silloin kipu voi olla todella paha. Tuntuu kuin kipuaalto menisi alhaalta ylöspäin kohdunkaulaa pitkin. Kipua kestää vain pienen hetken. Joskus tämä vihlonta tulee muulloinkin, ihan yhtäkkiä.
Virtsakokeet otettiin, ja ainakaan tulehdusta ei virtsateissä ole. Oma gyneni on kesälomalla, enkä pääse gynelle vielä, kun ei ole kuulemma akuutti kun on kestänyt jo muutaman kuukauden.
Osaako kukaan sanoa mitä tuo vihlominen voisi olla? Olen 26-v nainen ja muita ongelmia ei ole.

Menepäs yksityislääkärille ja kipin kapin, saat lähetteen leikkaukseen ihan yleiselle puolelle, jos tarpeen. Yksityispotilaana olokin on suurin piirtein saman hintaista, otapa selvää. Terveyskeskusten politiikka on kerrassa surkuhupaisa. Jos oirehdit pitkään kuukauden, kaksi, ei heistä kyse ole akuutista tapauksesta vaikkeivät ole muuta kuulleet kuin asiakkaan parit lauseet ja jos oireet alkoi juuri niin heidän vastaus on että katellaan nyt viikko, pari, kuukausi. Miksi ihmeessä uhraat terveytesi, tässä tapauksessa ehkä tulevat lapsesi terveyskeskuksen alttarille? Usko hyvä ihminen että vakavasti sairasta he eivät osaa auttaa eivätkä edes halua.
 
käppis
Eikös myooma vihlaisut tunnu etupäässä alavatsalla, ei alapäässä virtsaamisen jälkeen. Kuulostaa joltain tulehdukselta, olisiko kyseessä emätintulehdus, siinä kun samoja oireita kuin virtsatietulehduksessa, mutta nehän oli ollut puhtaat. Kandeisko ottaa valkovuotonäytteet,ihan terveyskeskuksessa, kun kerran gynetkin lomilla.
 
lilliis
Mulla vihloo emätintä ja juuri alhaalta ylöspäin yleensä hiivatulehduksen aikana. Tunne tulee yleensä jo ennen kuin kutina alkaa. Myöskin jos emättimessä epätasapaino, silloin laitan jotain maitohappobakteerivalmistetta ja oireet ohi. Hiivaan tietty omat lääkkeet.
 
Mikä vika
Mikä mulla on vikana vihlonta alkoi noin kaksi kuukautta sitten mutta meni ohi sitten taas juuri ennnen kuukautisia ja meni ohi sen jälkeen ennen kuukautisia ja sen jälkeen joka päivä! Olen 14 vuotias tyttö. Onko minulla jokin kasvain vai mikä minulla on...
 
vierailija 1
Moi, mullakin on samaa kyseistä vihlontaa ollut jo n. 6kk. Yhtäkkiä tulee hirveä kipu alapäähän joka tuntuu myös kohdun kaulassa. Välillä kipu tulee kesken päivän, mutta kestää vain hetken. Nyt viime aikoina kivut ovat tulleet iltaisin ja lamauttavat täysin. Olen 16-vuorias eikä minulla ole kuukautisia. Ne alkoivat kerran ehkä 3-vuotta sitten ja tulivatkin pari kertaa, mutta yhtäkkiä vain loppuivat. Apua?!
 
vierailija 7
Itselläni satunnaisesti vihloo alapäässä wc käynnin yhteydessä, lenkillä, maatessa, jalkoja venytellessä jne. Kipu on tosi lamauttavaa mutta kestää vain sekuntteja mutta voi hetkessä uusia parikin kertaa. En ole käynyt lääkärissä, koska miellän kivut kireiksi lonkankoukistajiksi, jolloin koko lantiopohjan lihaksisto kiristyy. Pyrin kävelylenkkien jälkeen venyttelemään niin vihlonnatkin ovat sattunnaisia..
 

Yhteistyössä