Vihlovat tuntemukset rinnassa...?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieraana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieraana"

Vieras
Olen alle 3-kymppinen ja vihlovat kivut rinnassa alkoivat joulun tienoilla, jolloin oli kauhee stressi/ahdistus/paniikkikohtauksia.. Vihlaisut helpottivat ja nyt ovat taas palanneet, kun stressin aiheita ym tullut uudestaan. Mulla on myös niskat/hartiat ja selkä totaalisen jumissa! Vihlaisut rinnassa häviää heti kun venytän selkää, vedän hartioita taakse tai kun hieron niskaa.. Voiko noi vihlaisut johtua ihan vaan lihasten jumituksesta ja nikamalukoista?? Selkäni myös rutisee etenkin ylhäältä kun pyydän miestäni naksauttamaan sen..
Vihlaisut ei siis satu, tuntuvat vaan vähän inhottavilta ja kestää kerrallaan varmaan sekunnin...

Mulla on ihan samaa ja johtuu ihan lihasjumista. Jos olisi vakavampaa niin kipu ei hellittäisi vaan olisi jatkuvaa. Mulla on vielä välillä vaikeaa hengittää, mutta koska sekin on ohi menevää niin pistän sen samaan piikkiin.

Mullakin saattaa joskus syvään hengittäminen aiheuttaa sen vihlaisun..
Mulla on myös ajoittain pyörryttävää/epätodellista oloa, pakokauhun tunnetta, puutumisia, päänsärkyä ym kaikkea mahollista. Nämäkin oon pistäny lihasjumien ja paniikin piikkiin..
Mikähän olis hyvä keino avata lukkoja ja saada lihakset vetreytymään? Venyttelen kyllä päivittäin..

Kuulostaa lihasjumeilta. SIllon kun kipu tulee, niin kokeileppas, pystytkö paikantamaan tietyn kipukohdan. Jos löydät vaikka tietyn kohdan mistä jomottaa kun sormella painaa niin se on lihasjumi. Jos kipu on epämääräistä etkä löydä tarkkaa paikkaa mihin sattuu voi olla sydänperästä.

Sydänperäinen rintakipu on useimmin puristavaa, eikä kipu muutu / helpotu asentoa vaihtamalla tai venyttelemällä. Joten ap:n kivut on jotakin muuta, juurikin lihasperäistä veikkaan minäkin.

Eiköhän nuo ole lihasjumeja joo, itsellä sama juttu että joskus vaan joku asento/venytys/syvä hengenveto aiheuttaa vihlasun ja kivun joka kuitenkin helpottaa toisessa asennossa. Mulla on ollu näitä ihan nuoresta asti ja vaikka kovasti koittaa venytellä ja pitää lihakset kunnossa niin aika jumissahan nuo vaan on aina.

Mulla kävi joululomalla niin, että venyttelin sellaisen pilatesrullan päällä (yritin saada selkärankaa auki) ja koska rulla oli paksu, jouduin jännittämään kaulan lihaksia. Välittömästi noustuani taas jaloilleni, alkoi tuntua vihlontaa ylhäällä rinnassa tietyssä kohtaa (tuntuu myös ihon pinnalla aralta). Kohta on rintalastan yläosassa sellaisessa kohdassa, jossa tuntuu venytystä, jos taivuttaa päätä taaksepäin eli on varmaankin joku lihasten kiinityskohta...Kun painan toista hartiaa alas väkisin, kipu helpottaa ja kipu helpottaa myös välillä muutenkin pitkäksi aikaa. Toisaalta kipu saattaa välillä siirtyä eli tuntua myös molemmissa olkapäissä (ikään kuin kipu säteilisi hermoja pitkin) ja niskan ja selän puolen lihaksissa ja kaulan lihaksissa. Tuntuu kuin joku hermo olisi jäänyt venyttelyn seurauksena jumiin ja aiheuttaisi nyt kipuilua. Mulla kaikki liikunta vie kivut pois eli esim. juoksu ja hiihto ja mikä tahansa "lämmittävä" liikunta helpottaa.

Mulla on niska ollut jumissa "aina" ja kaikenlaisia liitännäisoireita on ollut siihen liittyen.

Ja vielä tuli mieleen, että mullakin on taipumusta paniikkiin/ahdistukseen ja nyt huomaan, että tuo vihlonta alkaa, jos esim. hermostun/stressaannun jostain asiasta kovasti. Samalla huomaan usein myös jännittäväni hartioita ja kaulan lihaksia....

Mulla on vihlonut vasenta rintaa, rinnan alta ja sivulta jo kauan. Alkoi joskus kun olin ahdistunut ja stressaantunut. Myös kuukautiskierto vaikuttaa, aina noin viikkoa ennen menkkoja tuntuu vihlasuja. Alkuun pelkäsin että on sydänperäistä ja juoksin lääkäreissä, mutta mitään eivät löytäneet. Kipupisteen löytää sormilla tunnustelemalla.

Yhteistyössä