Viikko laskettuun aikaan - uskaltaisitteko lähteä mökille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paksuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paksuna

Vieras
Haluaisin niin kovasti lähteä mökille nauttimaan näistä kesäpäivistä. Laskettuun aikaan on viikko. Minulla olisi auto käytössä, ja matkaa sairaalaan noin 1h ajomatka. Uskallanko lähteä? Olisin siis mökillä päivät yksin koiran kanssa, ja mies tulisi töiden jälkeen illoiksi/öiksi.

No et kai sä ääliö yksin lähtis ajamaan sairaalaan jos synnytys käynnistyy? Onko millaiset mahdollisuudet ambulanssiin/taksiin? Itse olin kyllä, mutta kylällä tuttu taksi, joka tiesi tilanteen, sairaalaan 45 min.

Menee paljon kauemmin taksilla/ambulanssilla, kuin itse ajaen. Jos ei tulisi kiire lähtö, niin mies tietysti ajaisi, kun töistä tulisi. Auto olisi varmuudeksi, jotta pääsen pois "korvesta". Alkaako supistukset niin voimakkaina heti, ettei voi ajaa? Tai ei kai sitä voi tietää...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkaako supistukset niin voimakkaina heti, ettei voi ajaa? Tai ei kai sitä voi tietää...

Riippuu varmasti ihmisestä, mutta ainakin mulla alkoi heti tosi kipeät supparit.
Olin suunnitellut (eka lapsi), että vähän meikkailen ja otetaan vielä lähtövalokuvat masusta ennen kuin lähtään sairaalaan.
Nooo, hyvä että sain supistusten välissä puettua jotain vaatetta päälleni ja kammettua itseni autoon :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Menee paljon kauemmin taksilla/ambulanssilla, kuin itse ajaen. Jos ei tulisi kiire lähtö, niin mies tietysti ajaisi, kun töistä tulisi. Auto olisi varmuudeksi, jotta pääsen pois "korvesta". Alkaako supistukset niin voimakkaina heti, ettei voi ajaa? Tai ei kai sitä voi tietää...

No ei voi tietää, mulla on aina alkanu niin kovina et en olis voinu ite missään nimessä ajaa. Joillaki alkaa hitaammin, vaan se idea on just että kun ei voi tietää. Minä ainakin olen sellanen varman päälle -tyyppiä enemmän, että valitsisin turvallisemman vaihtoehdon eli kotiin jäämisen. Voisko sinne mökille saada ketään kaveriksi päiväsaikaan? Sitte olis joku joka ajais jos tulee lähtö.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No aika monilla menee reilusti tuo yli tunti sairaalamatkaan aina, joten uskaltaisin kyllä lähteä.

Kyllä minäkin uskaltaisin lähteä. Ekasta kun supistukset alkoi, niin vaikka selvästi tajusi, että nyt se alkoi... niin silti itekin oisin voinut ajaa siinä autoa vaikka ekojen 4 tunnin aikana.
Tosin se ei tietty ole suositeltavaa, kun ei tie yhtään jos tilanne muuttuu ja voi olla hankala keskittyä ajamiseen jos kovin supistelee.
Mutta uskon, että miehesi, ehtisi hakemaan sinut sieltä ja sitten yhdessä laitokselle!
Ota sairaalakassi mukaan, se on varmaan hyvä "vakuutus", että saat olla ihan rauhassa mökillä.

kyllä mä saattaisin lähtiä, mut vain silloin jos mies pystyisi lähtemään kesken päivän töistä ja työmatka ei ole liian pitkä. ite ei kyllä kannata lähtiä ajamaan. yleensähän toi synnytyksen kesto kestää muutaman tunnin varsinkin ensisynnyttäjällä että kerkiäis varmaan sairaalaan mieskin viemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
No aika monilla menee reilusti tuo yli tunti sairaalamatkaan aina, joten uskaltaisin kyllä lähteä.

Näinpä. Eli voisin lähteä.
Mulla on kaikki synnytykset tosin alkanu lapsiveden menolla, eikä oo ollu kiireen kyrsää sairaalaan, 2 kertaa siellä on saanu odotella 2 vrk ja kerran yön yli.

Yhteistyössä