viikko-viikko tapaamiset,mielipiteitä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pärjäiskö se mies ees pojan kans viikkoa aina putkeen? :o
Kuulostaa nyt ihan vaan siltä että kiusalleen tuollaisia ehdottelee, saattas mennä sormi suuhun tosi paikan tullen.
HULLU idea tosiaan!!! :/

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Pärjäiskö se mies ees pojan kans viikkoa aina putkeen? :o
Kuulostaa nyt ihan vaan siltä että kiusalleen tuollaisia ehdottelee, saattas mennä sormi suuhun tosi paikan tullen.
HULLU idea tosiaan!!! :/

tuota mietin myös.
koska kun poika oli pieni niin minä hoidin ja mies oli aina töissä..sama jatku sinne asti kunnes erottiin.
tää ´järjestely sen takai että poika tutustuis isäänsä ja koska hän nyt vaan haluaa näin.olis kaikille kuulema paras vaihtoehto :o
ja musta tuntuu että jos isänsä on aamuyötä iltapäivään töissä ja poika on silölon mummollansa niin ei ex käy poikaa välttämättä hakemassa luokseen pariks tunniks vaan poika olis mummolla arkisin ja isällään sen viikonlopun.
eli periaatteessa olis ihan sama kun poika olis mun luona ja isällään jokatoinen viikonloppu.
ja exän puheista oons aanu sne kuvan että poika olis hänen äitinsä luona ne arkipäivät.
ja poika näkee isovanhempiaan kyllä joka viikko kun käyn pojan kanssa useasti niillä kulmilla ja ollaan sovittu että tuon pojan hetkeksi heille.

hitto että mä stressaan tota valvojalla käyntiä,se on tänään iltapäivällä |O
ex aikoo VAATIA yhteishuoltajuutta ja VAATII viikko-viikko systeemin.
ja väittää että mä yritän tehdä pojalle ja hänelle samaa mitä mun äiti teki mulle ja mun isälle(äiti siis ketkuili tapaamiset niin että nähtiin aluksi 1krt/kk ja sitten oli 10vuoden tauko) :o
hitto että se osaa.
jos mä näkisin tossa viikkosysteemissä jonkun järjen niin suostuisin varmaan mutta en näe.
ex:n äiti tulee kuulema hänen luokseen asumaan viikoksi ja hoitamaan poikaa kun hän on
töissä..juupajuu,eikö se ole sillon sama onko lapsi minun kanssa kotona vaiko mummollansa kun isällään ei ole kuiteskaan. :/

millä perusteilla isä voi saada tuon yhteishuoltajuuden?mietin vaan että ei se kyllä meillä sovi koska ei pystytä mistään asioista keskustelemaan tai sopimaan.ei siis yhtään mistään!

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
hitto että mä stressaan tota valvojalla käyntiä,se on tänään iltapäivällä |O
ex aikoo VAATIA yhteishuoltajuutta ja VAATII viikko-viikko systeemin.
ja väittää että mä yritän tehdä pojalle ja hänelle samaa mitä mun äiti teki mulle ja mun isälle(äiti siis ketkuili tapaamiset niin että nähtiin aluksi 1krt/kk ja sitten oli 10vuoden tauko) :o
hitto että se osaa.
jos mä näkisin tossa viikkosysteemissä jonkun järjen niin suostuisin varmaan mutta en näe.
ex:n äiti tulee kuulema hänen luokseen asumaan viikoksi ja hoitamaan poikaa kun hän on
töissä..juupajuu,eikö se ole sillon sama onko lapsi minun kanssa kotona vaiko mummollansa kun isällään ei ole kuiteskaan. :/

millä perusteilla isä voi saada tuon yhteishuoltajuuden?mietin vaan että ei se kyllä meillä sovi koska ei pystytä mistään asioista keskustelemaan tai sopimaan.ei siis yhtään mistään!

Älä stressaa sitä, ei se tuu onnistumaan. :hug:

Ei kyllä mun mielestä noin pienelle sovi eikä ole sopivaa.
Meillä on ollut 3 vuotta sekalainen systeemi viikko - viikko periaatteella mutta noin on jo 8 ja 11 vuotiaat ja mun ja ex:n asuntojen välissä on vajaa kilsa matkaa, joten pojat on siellä missä huvittaa, paitsi kun jommalla kummalla on jotain ilta tai yö menoja. Sitten kun tappelevat pojat keskenään niin toinen jää tänne ja toinen lähtee isälleen.
Mut me ollaan harvinaisia, erottu sovussa ja sovussa myös pysytty

Kerrot kaiken sille lastenvalvojalle, ihan kaiken, kuinka on käynyt tapaamassa tähän mennessä, kuinka kyselee pojan kuulumisia, KAIKEN =) Pystytkö luottaan siihen että saat miehen aina kiinni, jos tarviit allekirjoitusta johonkin yms..

TSEMPPIÄ!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kerrot kaiken sille lastenvalvojalle, ihan kaiken, kuinka on käynyt tapaamassa tähän mennessä, kuinka kyselee pojan kuulumisia, KAIKEN =) Pystytkö luottaan siihen että saat miehen aina kiinni, jos tarviit allekirjoitusta johonkin yms..

TSEMPPIÄ!!!!

tulee vähän kerrottavaa :/
ekan parin kuun aikana näki kerran tai kaksi.sitten kun rupes taas kiinnostaa niin on käynyt meillä pari kertaa ja sillonkin leikittää poikaa eikä sano edes heihei.
kerran on ollut pojan kanssa hetken kahdestaan kun olivat pihalla.Siis KERRAN puolenvuoden aikana.eipä juurikaan pojasta kysele kun soittaa.
mä oon kuulema kusipää jos kerron että poika oppi kääntymään tms uusia juttuja :xmas:

ja tiedän että jos yhteishuoltajuuteen suostun niin joudun polvillani anelemaan allekirjoituksia ties mihin tarvittaviin papereihin.

Ootko jybis käynyt lueskelemassa eroperhe.net sivustoja? Siellä on kiva keskustelupalsta.

Niin ja lastenvalvoja totesi, että yleensä vuoroviikkoja on kouluikäisillä ja vanhempien pitää molempien olla halukkaita siihen systeemiin.. sun ex ei siis käytännössä tule sitä omasta vaatimuksestaan saamaan, etenkään noin pienelle.

Äläkä suostu yhteishuoltajuuteen, sun ei tarvitse suostua yhtään mihinkään mihin toinen painostaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

TSEMPPIÄ!!!!

tulee vähän kerrottavaa :/
ekan parin kuun aikana näki kerran tai kaksi.sitten kun rupes taas kiinnostaa niin on käynyt meillä pari kertaa ja sillonkin leikittää poikaa eikä sano edes heihei.
kerran on ollut pojan kanssa hetken kahdestaan kun olivat pihalla.Siis KERRAN puolenvuoden aikana.eipä juurikaan pojasta kysele kun soittaa.
mä oon kuulema kusipää jos kerron että poika oppi kääntymään tms uusia juttuja :xmas:

ja tiedän että jos yhteishuoltajuuteen suostun niin joudun polvillani anelemaan allekirjoituksia ties mihin tarvittaviin papereihin.

Nuo kaikki kerrot lastenvalvojalle, niin mies ei tule saamaan edes yhteishuoltajuutta. Ja sanot myös ettei miehen allekirjoitusta tulla saamaan kun anelemalla ;) ja "mä oon kuulema kusipää jos kerron että poika oppi kääntymään tms uusia juttuja" tuo on kanssa hyvä kertoa :whistle: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ootko jybis käynyt lueskelemassa eroperhe.net sivustoja? Siellä on kiva keskustelupalsta.

Niin ja lastenvalvoja totesi, että yleensä vuoroviikkoja on kouluikäisillä ja vanhempien pitää molempien olla halukkaita siihen systeemiin.. sun ex ei siis käytännössä tule sitä omasta vaatimuksestaan saamaan, etenkään noin pienelle.

Äläkä suostu yhteishuoltajuuteen, sun ei tarvitse suostua yhtään mihinkään mihin toinen painostaa.

jossain takaraivossa mullakin on muistikuva että vuoroviikkosysteemi on isommille lapsille.ja voihan se olla tulevaisuudessa meille ihan hyvä,mutta ei todellakaan nyt.
ja nyt alkoi se "jos et usostu yhteishuoltajuuteen niin meistä ei voi enää ksokaan tulla mitään" ja läpäläpä.(eiköhän tää suhde oo ns. loppunut jo aikoja sitten,tyhminä vaan roikutaan toisissamme)

En näköjään pääse kirjautumaan, joten harmailen.

Tuon ikäinen ei edes muista vanhempaansa viikon päästä, joten vauvalle tuo tarkoittaisi sitä että hänet revitään uuteen ympäristöön ja "vieraiden" ihmisten pariin viikon välein. Eli täysin tuhoontuomittu ajatus, mutta todennäköisesti lastenvalvoja kyllä sen ymmärtää. Jos ei, niin neuvolapsykologi kirjoittaa asiasta varmasti lausunnon.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:

tätä on hyvä kompata. ja noi eroperheen sivut on kyl hyvät, suosittelen.

no tätä ollaan menossa tappelemaan perjantaina.
kun pojan isä haluaa tällee ja minä en (yllätys),ei siitä tuu yhtään mitään.
ex on käyny kattoo poikaa hyvä jos kerran viikossa,joskus kerran 2viikossa.
ja sillonkin leikittää vaan.ei oo ksokaan syöttäny poikaa tai vaihtanu vaippoja.
on asunu aikasemin äitinsä luona ja äitihän on pojan sitten hoitanu

Mä nään niin punasta näiden äidinpoikien kohdalla. Mun nuorimman isähenkilö käy kerran kuussa tunnin katselemassa poikaa. Kolmesti pitäny sylissä, poika nyt 1v8kk. Ei juurikaan puhu pojalle eikä paljo yritäkään leikkiä. Lähinnä siis vain käy katsomassa. Ja tämäkin mies on äitinsä pilalle passaama. Asuu kotona edelleen ja äitinsä tekee kaiken valmiiksi. Mies on kohta 34v.

jybis pidät vaan puolesi, ei tollanen voi onnistua. :hug:

Lisään vielä että onneks tuo juniorin isähenkilö ei ole vaatimassakaan asumaan poikaa lukseen. Asuu monen sadan kilsan päässä. Vierailulle luokseen kyseli ja sanoin ettei se käy vielä moneen vuoteen. Että katellaan sit ku poika ite asioista ymmärtää jotain. Mulla on yksinhuolto poikaan.

kuulema jos hän kärsii niin kärsii muutkin :ashamed:
sillon kun s eauto oli mun nimissä niin siitä on vielä joitain vakuutusmaksuja maksamatta,ex sopi niistä vak.yhtiön kanssa ja nyt aikoo jättää ne maksamatta koska mä en suostu noin sen juttuihin! |O |O
voi tsiisus mä sanon!

ja tein kuulema elämäni pahimman virheen kun en suostu siihen viikko juttuun.

Meillä kanssa alkaa syyskuusta viikko-viikko systeemi. Tosin neiti jo silloin 3 vuotias. Saa nähdä, miten onnistuu. Isänsä luona ollessa, on päivät päiväkodissa ja minun luona ollessa, saa olla kotona ainakin ensi vuoden helmikuun loppuun asti.

Kyllä se lastenvalvoja varmasti sanoo oman näkemyksensä asiaan. Ja luulen että 9 kk vanhaa, ei suosittele tuohon systeemiin. Mutta lastenvalvoja ei tee päätöstä teidän puolesta, vaan ohjaa ja neuvoo. Se päätös on teidän itse ratkaistava.

Eikös yhteishuoltajuus tule jo automaattisesti siinä vaiheessa, kun lapsi syntyy. Eli on naimisissa tai on vahvistettu isyys? Eipä sitä lastenvalvojalla pysty muuttamaan, jos isä ei halua antaa yksinhuoltajuutta äidille.

*muoks*
Ja oikeudessa yleensä katsotaan, että noin pieni lapsi kuuluu äidin hoiviin, jos ei äidillä ole vakavaa alkoholi ongelmaa tai ole huumeiden käyttäjä tai muuten kykemätön hoitamaan lastaan.

minulla on yksnhuoltajuus kun ei asuttu exän kanssa samankaton alla kun poika syntyi,pari kk kokeiltiin yhdessä asumista eikä siitä tullu mitään.
koskaan ei oo valvoja yhteishuoltajuudesta puhunut tai edes kysynyt että halutaanko semmoinen

Yhteistyössä