Viikon kestäny päänsärky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 36+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 36+

Vieras
Mistä voi johtua ? Kuuluuko normaalistikkin loppuraskauteen? Tasan viikon nyt ollu pää kipee joka päivä, alkaa parin - muutaman tunnin kuluttua kun oon herännyt... Ja sit sitä jatkuu iltaan asti. Panadol auttaa mutta päänsärky palaa aina takasin. Eikä oo mikään kova kipu vaan sellanen pieni jomotus, niinkun ois alkamassa paha päänsärky.

Verenpaine on välillä ollu vähän korkee mutta ei koko aikaa kuitenkaa. Ja viimeks perjaintaina muistaakseni katottiin pissanäytekki että ei ollu proteiinia, joten ei raskausmyrkytystä.
Turvotusta on jonki verran, nyt se on ehkä vähåän vähentyny kun oon juonut enemmän , mutta ei oo auttanu päänsärkyyn.
Väsyttää kyllä vähän tavallista enemmän vaikka oon nukkunu aika pitkään (tosin herään muutaman kerran yössä) joten en tiiä voisko väsymyksestä ehkä johtua.
Ei oo niskat jumissa tai mitään.

Onko siis ideoita mistä tää johtuu ja miten saan sen loppumaan? Ei oo oikeen mukavaa.

Lepäile.. Itselläni raskausmyrkytys alkoi epätavallisella päänsäryllä.. Verenpaineet nousivat minulle isoihin lukemiin (120/60 tavallisesti ja alapaine oli 90). Kun turvotusta alkoi tulla, pissaan tuli vain aavistus proteiinia. Fiksu neuvolantäti laittoi minut saman tien äitipolille ja päädyin osastolle pakkolepoon. Tuo oma raskausmyrkytyskokemukseni alkoi aika lievillä oireilla, mutta osastolla ollessa se yhtäkkiä pamahti päälle ja olo oli ihan hirveä (olin ihan varma, etten kykene lasta synnyttämään sellaisessa olotilassa.. Onneksi lääkitys auttoi ennen vauvan syntymää). Kannattaa kuulostella oloaan ja olla mieluummin liian herkästi yhteydessä neuvolaan... Ja levätä! =)

Hmm, no mulla normaalisti alapaine ollu just joku 65 ja nyt ollu välillä yli 90, mutta aamulla se kyllä on matala ja maatessa.... Esim eilen aamulla 95/56.
Ja synnärillä kun kävin tarkistettavana ton päänsäryn takia kun sitä oli jatkunu pari päivää ,niin sillon se kätilö sanoi että jos ois raskausmyrkytys niin paineet ei laskis maatessakaan...

juu no mulla on huomenna neuvola niin kysyn sieltä vielä... Ja tosiaan siellä synnärillä kävin sillon ku päätä oli särkeny pari päivää tai muutaman päivän.. Sanoivat sieltä kyllä että tulla uudestaan jos vielä seuraavana iltana särkee mutta en mä nyt tiiä että oisko ne siellä mitään voinu asialle tehdä.

Yhteistyössä