Viikon päästä se tapahtuu! Onko vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Venlakoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Venlakoo

Jäsen
15.01.2010
277
0
16
Tämä mamma pääsee viihteelle ystävän kanssa :heart:

Aikoo nauttia täysillä :D

Yksi iso mutta vaan...
Mun lapset on niiiiiiiin kiinni äidissä! Kävin vanhemman pojan kanssa ke uimassa ja vuoden ikäinen oli huutanut koko kaksi tuntia minun perään ja loppuillan riiputin sitä sylissä.
Eilen menin tämän nuoremman kanssa lenkille, niin vanhempi oli saanut itkunsa keskellä astma kohtauksen, kun oli itkenyt meidän perään. Olin kymmenen minuuttia ja poika kysyi enkö enää rakasta häntä :'(

Eli miten mä uskallan lähteä :o :ashamed:

No tuossa tilanteessa en kyllä tiedä :o Mahtaa sulla olla reipas lapsenlikka, joka jaksaa rauhotella lapsia kunnes tuut takaisin?! Jos mahdollista, niin laita lapset ensin nukkumaan ja lähde kotoa vasta sitten? Olet taas sitten aamulla takaisin kun he heräilevät.

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
No tuossa tilanteessa en kyllä tiedä :o Mahtaa sulla olla reipas lapsenlikka, joka jaksaa rauhotella lapsia kunnes tuut takaisin?! Jos mahdollista, niin laita lapset ensin nukkumaan ja lähde kotoa vasta sitten? Olet taas sitten aamulla takaisin kun he heräilevät.

No mulla ei ole lapsenlikkaa vaan isä jää heidän kanssaan =) Mutta he huutavat perääni vaikka jäävät isän kanssa. Me lähdettäis yli sadan kilsan päähän ystävän kanssa, eli pitäis lähtee ajoissa ja ihan aamulla ei oltais takas. Kohta pitäis heidän päiväkodissakin aloittaa, joten vieroitus äidistä ei muutenkaan olisi pahasta. :ashamed:

Mä en kyllä laittais lapsia nukkuun ennen lähtöäni. Siitä se vasta poru tulee, jos lapset sattuu heräämään, eikä äitiä näy, vaikka se just oli nukuttamassa :(

Pitäis varmaan vaan selittää tuolle isommalle, että äitillä on nyt meno veeran kanssa ja äiti tulee päivällä huomenna kotiin. Pienempi tuskin ymmärtää.
On vaan niin vaikeeta, kun itse ei pääse edes lenkille ilman lapsia tai muuten alkaa poru. Pakkohan niiden on viimestään ennen armeijaa tajuta, ettei äiti ole jokapaikassa!

tiedän tunteen,meillä samanlaista ja en kyllä haluakaan lähteä mihinkään,koska mietin sit vaan miten ne huutaa äidin perään. en ainakaan viihteelle lähtis,kun jo pakollisiakin asioita stressaan..

Eli lapset jäävät kuitenkin tuttuun paikkaan ja tutun ihmisen kanssa, joten vaikka kova itku tuliskin niin mitään hätää ei ole. Kyllä lapset pian oppii, että vaikka äiti lähtee niin tulee se takaisinki :)

Alkuperäinen kirjoittaja Malai:
eikös tolle 5v:lle vois selittää et ei ole siitä kyse ettei häntä rakastettais.. On jo sen ikäinen kuitenkin että jotain ymmärtää..

Selitin toki eilen, että äiti viettää myös pikkuveljen kanssa hetkiä kahdestaan, koska ei ole reilua, että vain isoveli saa kahdenkeskistä aikaa. sanoin myös, että rakastan aina heitä molempia yhtä paljon, ettei aikaa rakkaudessa mitata.
Ja sit kerroin, että muistatko miten kivaa meillä on aina uimassa, eikä pikkuveli pääse joka kerta mukaan ja siltikin me mennään yhdessä jne...

TUntuu vaan, että tää on ollu niin tätä jo kauan!

Ovat ihan isin poikia, kun minä olen kans kotona, mutta jos erehdyn yksin postia hakemaan alkaa toi jumalaton huuto! :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Eli lapset jäävät kuitenkin tuttuun paikkaan ja tutun ihmisen kanssa, joten vaikka kova itku tuliskin niin mitään hätää ei ole. Kyllä lapset pian oppii, että vaikka äiti lähtee niin tulee se takaisinki :)

Nimenomaan lapset jäisivät oman isänsä kanssa tänne meidän yhteiseen kotiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja nina:
mun viis vee oli ihan paniikissa jos lähdin johonkin,itki ihan hysteerisenä ja pelkäs et äidille sattuu jotain. nyt kun isompi on jo helpompi..

"Kiva" kuulla et muillakin näin. Mietin jo et onks toi ihan normaalia :ashamed:
Tutuillani lapset usein hoidossa ja ei heidän lapset koskaan tolleen mene paniikkiin :'(

mäkin aattelin että oliko se eroahdistus normaalia ja stressasin synnytyksessäkin enemmän sitä lapsesta erossa olemista kun synnytystä. mulla oli pieni leikkaus ennen tota kun esikolla paheni tuo ahdistus. oisiko sunkin poika jotenkin pelästynyt että menettää sut kun sait vaavin tai kun olit sairaalassa?

mäkin aattelin että oliko se eroahdistus normaalia ja stressasin synnytyksessäkin enemmän sitä lapsesta erossa olemista kun synnytystä. mulla oli pieni leikkaus ennen tota kun esikolla paheni tuo ahdistus. oisiko sunkin poika jotenkin pelästynyt että menettää sut kun sait vaavin tai kun olit sairaalassa?

Tämä "hulluus" on meillä alkanut aika vasta... Kestänyt isomman kohdalla n. 3 kuukautta. On aina ollut kovasti minun perään, mutta nyt tämä on mennyt ihan mahdottomaksi.

no meilläkin oli niin että sen mun leikkauksen aikana kun oli 4 oli hetken mahdoton mun perään. sitten se meni ohi ja kävi jo kaverilla ilman äitiä. sitten ykskaks kun oli 5 ja mä odotin alkoi tuo kauhea perään itkeminen ja nyt tosiaan mennyt ohi,mutta kesti monta kuukautta tuo..

no meilläkin oli niin että sen mun leikkauksen aikana kun oli 4 oli hetken mahdoton mun perään. sitten se meni ohi ja kävi jo kaverilla ilman äitiä. sitten ykskaks kun oli 5 ja mä odotin alkoi tuo kauhea perään itkeminen ja nyt tosiaan mennyt ohi,mutta kesti monta kuukautta tuo..

Okei, no toivotaan, että tää on jokin 5-veen "uhmis" =)

...ihmetellä, miksi nykyajan lapsista tulee kädettömiä narisijoita....
Voit katsoa peiliin niin näet miksi lapset ovat niin riippuvaisia sinusta, heille tekee hyvää jäädä isin kanssa ja ilman äitiä, huutoon ei ole kukaan kuollut, ja isä pärjää varmasti hyvin heidän kanssaan.

Yhteistyössä