viikonloppu juomisesta eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hek"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hek"

Vieras
onko kellään samaa ongelmaa kun mulla, viikonloppu juomisesta. Olen kolmen lapsen äiti, 9v, 3v ja 3kk lapset. En juo koskaan kotona, ikinä lapset eivät ole nähneet minun juovan mutta olen ruvennut keksimään jos jonkinmoisia tekosyitä miehelleni perjantaisin että pääsen viihteelle. Juon vaan yleensä perjantaina. En haluaisi juoda ollenkaan kutta siitä on tullut ainut tapa rentoutua ja se on ihan väärä. Poden kamalan huonoa omaatuntoa juomiseni takia, ja pelkään aina perjantaita kun rupee tekemään niin paljon mieli juoda. Molemmat vanhempani ovat todella kovia ottamaan, pelkään että minusta tulee samalainen. Miten tästä pääsee eroon? Tämä on ihan kamalaa :(

Sun täytyy miettiä mistä muusta saat rentoutumista ja ehkä myös sitä mikä kiristää ylipäätään(no tietty arki kaikilla välillä kaatuu niskaan ilman kummempia syitä). Sitten vaan teet päätöksen, että et juo kahteen kuukauteen mitään ja pidät sen. Sitten vertaat oloasi sellaiseen kahden kuukauden aikaan kun joit joka perjantai ja vertaat.
Voisitko keksiä kavereidesi tai perheesi kanssa aktiviteetteja joihin ei kuulu juominen.
Liikuntaa?

Miten voit olla erossa tuosta 3kk ikäisestä joka perjantai? Onko sinulla jokin ahdistus elämässäsi kun juot? Jos oikeasti pelkäät alkoholisoituvasi, niin suosittelen sinulle ryhtiliikettä. Sinulla saattaa nimittäin jo olla keskushermosto muuttumassa alkoholistin hermostoksi ja siitä ei parane koskaan.

Tämä on todella tuomittava asia, en sitä kiellä. En tiedä miksi se halu on ihan kamala perjantaisin, mitään erityistä ahdistusta ei ole, minulla on ihana avioliitto mieheni kanssa, ihanat lapset ym. Sain nuorena ensimmäisen lapseni, johtuuko meno haluni nyt siitä, sitä en tiedä. Mutta joka perjantain juominen on liikaa, ja se kamala huono omatunto siitä joka raastaa monta päivää sen jälkeen on kamalaa. Itken iltaisin kun taas join ja olin viihteellä, pelkään että en pääse tästä eroon. Viikolla koskaan ei edes tee mieli juoda mutta kun perjantai tulee niin jonkun syyn miehelleni sanon ja taas on korkki auki jossain. En tiedä mitä tekisin tälle asialle.

Yhteistyössä