Hae Anna.fi-sivustolta

  1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

    Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

    Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

    Ystävällisin terveisin,

    Annan toimitus
    Dismiss Notice

Viikonlopuksi herkullinen illallinen

Viestiketju osiossa 'Keventäjän ruokavinkit' , käynnistäjänä Kevyesti, 16.01.2008.

  1. äippä66 Uusi jäsen

    liittynyt:
    17.09.2007
    Viestejä:
    3 817
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minäpä ostin jo eilen tarvikkeet noihin paprikoihin. Meillä on miehen kanssa A-luokan viikonloppu, mennään kahdestaan mökille. Laittelen tänään noita paprikoita! Mietin vielä että täytteeseen voisi lisätä hieman aurajuustoa. (se siitä keveydestä..)
    Edelliselle: Uunin lämpö 200 hujakoilla, valmiita kun juusto rupeaa ruskistumaan.
     
  2. kalorit Vierailija

    Energiaa tulee muustakin kuin vain rasvasta.
    Maitokastike, jossa käytetty 4dl kevytmaitoa ja 3rkl vehnäjauhoja sisältää suunnilleen saman verran kaloreita kuin reilu 400g kevytkermaviiliä. Maitokastikkeessa vähän vähemmän rasvaa, mutta enemmän hiilareita.
     
  3. LadyXL Vierailija

    Kevytmaidossa on rasvaa vain 1,5 %.
    [/quote]

    Niin, mutta myös jauhoissa on energiaa ja varsinkin rasvassa, jota yleensä maitokastikkeeseen laitetaan... (tosin kaikki eivät käytä rasvaa siihen).

    Kermaviilikastike maustetaan monasti vain pippurilla, suolalla, yrteillä ja istruunamehulla, joissa huomattavasti vähemmän energiaa kuin jauhoissa!

    PS pikku vinkki: mene Finelin sivuille (www.fineli.fi ) ja katso eri elintarvikkeiden energiaisisältöjä sieltä.
     
  4. Anna.fi-moderaattori Anna-moderaattori Ylläpidon jäsen

    liittynyt:
    15.06.2007
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    10
  5. vipidivieras Vierailija


    Peruna on oiva ravinnon lähde, mutta ei todellakaan laihduttajan ruoka. Sisältää erittäin paljon hiilareita.
     
  6. karppaaja Vierailija

    Eli näin..

    peruna=tärkkelys=sokeri= leveä ahteri
     

  7. Ei minulla ole leveä ahteri vaikka syön hiilihydraatteja!
     
  8. bvvbvb Vierailija


    Peruna on oikeastaan aika hyvä laihduttajan ruoka

    4 yllättävää terveyshyötyä perunasta | Ruoka | Iltalehti.fi
     
  9. en ymmärrä Vierailija


    millaista dieettiä haluatte noudattaa. Herkullisessa on aina jotain joka on "pahaa". Nuo pizzapäivät olisi parasta unohtaa, myös kaikki se missä on jauhoa. Myös perunaa täytyy vähentää, samoin riisiä(riisissä on kaloreita enemmän kuin perunassa).
    itse söin joulun aikaan ravintolassa ulkomailla kreikkalaista paistosta jossa oli vihanneksia ja juustoa. Juustossa on kyllä rasvaa sillä rasvaton ei sula uuniruoassa.
    Paistos oli tehty annosvuoassa, siinä oli tomaattia pilkottuna, jotain kasvista josta en tiennyt mitä se oli ja sitten juustoa pilkottu kuutioiksi sekaan ja myös pinnalla oli juustoa. Oli tosi hyvää ja kevyttä sillä tapaa että ruokailun jälkeen ei ollut raskas olo. Abboksen nimi oli "kreetalainen" jotain ja siellähän harrastetaan kasviksia runsaasti. Tein sitä ruokaa myös kotona ja oli hyvää.
    Viini sopii ainakin tuon kera erinomaisesti, itse valitsin punaviiniä.
    Rasva kohtuullisessa määrin ei ole tuomittava, annoskokoihin kannattaa kiinnittää huomiota.
     
  10. ei missään Vierailija


    nimessä, peruna on kaikkea muuta kuin laihduttajan ruokaa. Hiilihydraatit eivät sovi, mutat sinullahan ei ole mitänä tietoa ravinto-opista.
     
  11. jos Vierailija


    rasvaa haluaa vältää, silloin ei lohta, sehän on tosi rasvainen kala. Ikuinen vihreä salaatti etoo, jotain muuta sen ainaisen tilalle! Eli tosi huono ehdotus.
     
  12. viktväktarna Vierailija


    Painonvartijoita ei edes ole! Perunassa on kaloreita aika lailla ja hiilihydraatteja, riisissä vielä enemmän. Kala ei monelle iske, koska se on kallista.
    Hiilihydraatit aiheuttavat kehossa turvotusta ja silloin ei kukaan näytä hoikalta.
    Itse noudatin sovellettua vähähiilihydraattista diettiä 6 viikkoa ja paino laski. Vatsa pienen, nestettä ei kertynyt kehoon ja olo oli mitä mainioin. Perunasta en aivan kokonaan luopunut, pari perunaa viikossa söin. Leipää vähensin, samoin kaikkia piiraita ja kahvileipää tietysti (muutenkaan en nauti makeata kahvileipää). Jouluna olin matkalla ja silloin lipsuin mutta olen huomannut että vatsa tulee täyteen nykyään helposti. Ja se hyvä olo on ihana tunne, jaksaa olla pirtsakka jne.
    Itse en voi edes ajatella syöväni noita tehokasvatettuja kanoja eli broilerin fileitä. Kuitenkin elämäni on, mitä ruokaankin tulee, tosi "loistokasta".
     
  13. pähkäilijä Vierailija

    Peruna on kevyttä sellaisessa ruokavaliossa, jossa varotaan rasvan käyttöä, eikä täytetä uuniperunaa rasvaisella täytteellä.
    Peruna on lihottavaa ruokavaliossa, jossa varotaan hiilihydraatteja, eikä rasvaa. Perunassa on paljon hiilareita.
    Olenkin tullut siihen tulokseen, että kummallakin tavalla laihtuu, varomalla hiilareita TAI varomalla rasvaa. Kumpikin on koettu. Se vaan on siitä kiinni, kumpika kenellekin sopii.
    Rasvaa vähentävän täytyy laskea kaloreita mutta niitä ei tarvi laskea kun vähentää hiilareita.
    Rasvaa vähentävällä ruokavaliolla vähennetään KAIKKEA rasvaa.
    Vähähiilaeisella ruokavaliolla kiinnitetään huomio pehmeisiin rasvoihin, joita saa syödä lähes rajattomasti.

    Kumpaankin ruokavalioon kuuluu vihannekset, tosin vähähiilarisella ruokavaliolla esim. porkkanassa on liikaa hiilareita.

    Onkohan asia niin, että hiilihydraattipitoiset ruoat "liimaavat" rasvan elimistöön. Ennen perunaa käytettiin liimana, tärkkelyksen ansiosta.

    Jos varotaan hiilareita, oikea koostumuksinen rasva ei "liimaannu" elimistöön.
    Jos taas varotaan rasvoja, ei hiilihydraattipitoinen ruoka lihota.

    Oli niin tai näin, insuliinin tuotanto on ruoasta kiinni ja diabeetikon ruokavalio ei ole meille terveillekään pahasta.
     
  14. Ei ole hyvä vältellä kaikkea rasvaa, erityisesti kalan rasva on terveellistä, hyvää rasvaa. Sitä kuuluukin saada. Samoin pähkinöissä on hyvää rasvaa.
     
  15. BLP Vierailija


    Ihmisen elimistö kuitenkin tarvitsee hyvää rasvaa ja sitähän lohessa on. Kalaa pitäisi syödä 2-3 kertaa viikossa.
     
  16. höhöö.. Vierailija


    Juustoa, kananugetteja...

    Haloo, tässä pyydettiin LAIHDUTTAJALLE VINKKEJÄ!
     
  17. zeke Uusi jäsen

    liittynyt:
    16.01.2012
    Viestejä:
    48
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kannattaa kokeilla eri ruokien kanssa sokerijuurikaskuitua, ja ruoka täyttää ihan erilailla. Keitoissa, sämpylöissä, jauhelihakastikkeissa... (eikä vaikuta makuun yhtään)

    Fibrex 400g Sokerijuurikaskuitu
     
  18. maalari Vierailija


    Yksi lähestymistapa on suunnitella visuaalisesti herkullisia annoksia

    yksi vastaava kuin sisäfile ja salaatti voisi olla vaikka :
    Kala+ keitetty parsakaali + punainen paprika raakana
    tai
    Broileri+ vihannessekoitus vihreää ( papuja, herneitä, Zucchinia tms wokissa kypsennettynä) ja raakana jotain oranssia ( porkkanaraastetta, ananasta , appelsiinia kenties)

    Vastaavanaisia variaatioita on loputtomasti
     
  19. susu-pala Vierailija

    Kalkkuna on hyvä vaihtoehto myös broilerin tilalle jos siihen on kyllästynyt. Se on kevyttä vaaleaa lihaa,tosin vähän tyyriimpää, mutta jos haluaa vähän panostaa ja saada vaihtelua niin hyvä kokeilla:) Semmonen iso kalkkunarullaki (n.10e) kestää varmasti koko viikonlopun ja siitä saa vaikka mitä ruokaa, salaattia,kastiketta, ihan lisuketta,pataa ja mitä nyt ikinä keksiikään, keittoa?:) Sitä voi myös seuraavana viikkona, jos vielä jää, niin käyttää vaikka leivän päällä, ei tarvii niitä lisäaine-leikkeleitä ostaa sitten:)
     
  20. nni Vierailija

  21. ab Vierailija

    Hyvä ja herkullinen karppimainen ruoka syntyy helposti, kahdelle. Otetaan hk-lenkki ja pilkotaan siivuiksi. Isompi paketillinen pekonia, tai kaksi pientä, silputaan. Kaksi isoa sipulia silputaan. Laitetaan hyvän padan pohjalle pekonit ja paistetaan, ei koviksi, saa jäädä hiukan pehmeäksi rakenne. Oteaan sivuun ja padan pohjalla pekonirasvassa käristetään kunnolla, tummanpuoleisiksi, makkarasiivut, jonne sipulisilppu sitten sekaan laitetaan. Pekonit mukaan ja päälle kaadetaan A-OLUTTA pullo. Päälle revitään pari kolme ruisleipäsiivua. Kiehautetaan kunnolla ja nostetaan pöytään. BON APPETIT !
     
  22. Uuno Niskalaukaus Uusi jäsen

    liittynyt:
    25.01.2011
    Viestejä:
    620
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jauhomakkara ja leipä eivät nyt ehkä niin kovin karppimaisia ole, kuten ei myöskään tuo olut. Sipulinkin kaloreista 64 % on hiilareita. Muuten kyllä varmaan ihan maittavaa perusmättöä, sitä en epäile.
     

Tilaa Ruoka.fi-uutiskirje!

Ruoka.fi-uutiskirje tuo sähköpostiisi usimmat artikkelit, ruokablogit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti