onko mulla enää vaihtoehtoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fdd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fdd

Vieras
taas lääkäri kirjoitti minulle minipillerit... onko mitään järkeä?

mulla on ollu tosi paljon ongelmia sopivan ehkäisyn löytämisen kanssa ja usealla lääkärillä ja yksityisillä gynekologilla olen käynyt.

Yhdistelmäpillereistä saan kroonisen migreenin. Kuparikierukasta olin kiinnostunut mutta gyne käynnin jälkeen sain selville ettei sellainen olekaan vaihtoehtona minulle. Kuparikierukka sisältää kuulemma pienen määrän nikkeliä ja minulla on todella paha nikkeliallergia. Lisäksi minulla on runsaat kuukautiset,kipuja ja taipumusta anemiaan ja k-kierukka kuulemma pahentaa vuotoja jne. Mulle sitten annettiin minipillerit josta vasta seuras kaikenlaisia hirveitä vaivoja, eivät sopineet ollenkaan. Sitten laitettiin hormonikierukka. Laittaminen oli hankalaa ja erittäin kivuliasta jopa synnytystä pahempi minun mielestä. Tiputtelin kokoajan, akne puhkesi alkoi kovat vuodot ja kivut lähdin näytille ja kierukka oli tulossa pois. Oli kyllä sellainen kokemus etten toista kertaa siihen lähde. mutta mitäs sitten? Kondomit hankaa alapään rikki johon ei edes liukkarit auta ja joka kerta kun on kondomi käytössä saan virtsatietulehduksen, ilman kumia ei tätä tapahdu. Sterilisaatioon ei ikä eikä lapsiluku riittäis ja kuitenkin tarkoitus olis joskus vielä saada lisää lapsia... onko tosi että eletään vuotta 2011 eikä muuta ole tarjolla edelleenkään? Joudunko turvautumaan johonkin ikivanhaan ehkäisy menetelmään tyyliin "varmat päivät"..??? nyt joku varmaan heittää että ole selibaatissa mutta se ei ole mikään ehkäisykeino.....

onpa ikävää ettei sulle sopivaa ole vielä keksitty :( jospa pian joku keksis jotain. Entäs ihon alle laitettavat kapselit/laastarit? Mikä se oli kun joskus oli puhetta että miehellekin voi laittaa kapselin? Ei kai auta kun laskea päiviä tai hankkia iso liuta lapsia, kunnes saat sterilisaation :D

Montaako yhdistelmäpillerimerkkiä jaksoit kokeilla?

Mulla löytyi sopivat viimein, taitaa olla 6.merkki jota on koitettu. Yasminelle, markkinoiden vähähormonisin kuulemma.

Minipillerit ei sopineet ollenkaan, siitä on niin kauan etten muista enää, miksi....

Mitä olet kokeillu kortsu-virtsis ongelmaan? Syötkö karpalokapseleita + C vitamiinia? Eri merkkejä?
Hankalaahan tää on toisinaan. Sympatiaa voin vaan lähettää....

Montaako yhdistelmäpillerimerkkiä jaksoit kokeilla?

Mulla löytyi sopivat viimein, taitaa olla 6.merkki jota on koitettu. Yasminelle, markkinoiden vähähormonisin kuulemma.

Minipillerit ei sopineet ollenkaan, siitä on niin kauan etten muista enää, miksi....

Mitä olet kokeillu kortsu-virtsis ongelmaan? Syötkö karpalokapseleita + C vitamiinia? Eri merkkejä?
Hankalaahan tää on toisinaan. Sympatiaa voin vaan lähettää....

Kokeilin vain yhtä merkkiä (YAZ). Mutta lääkäri ei enää yhdistelmäpillereitä mulle kirjoita tuon migreenin takia joka niistä tuli ja johon liittyy näköhäiriöitä ja tunto/halvaus oireita.

niin ja c-vitamiinit + kaiken maailman karpalokapselit ja maitohappobakteerit ym syön. en siis muuten kärsi virtsatietulehduksesta ainoastaan jos harrastan seksiä kumin kanssa.

Mulla täydellisen samanlainen tilanne. Olen yliherkkä synteettiselle estrogeenille, ja jotkut Femilar-pilleritkö ne nyt oli kun joku suositteli, mutta niiden ehkäisyteho ei ole minun ikäiselleni vielä riittävä. Cerazeteista inhottavia vaivoja. Kuparikierukan kanssa tulin raskaaksi. Joten miehelle vasektomia on minun neuvoni. Toki sitten jos haluatte vielä lapsia, niin eipä se käy sekään sitten.

Mutta kaikki hormonaaliset vaihtoehdot olen poissulkenut, enkä kokeile enää yhtäkään, koska kaikista on aiheutunut jotakin paskaa enemmän tai vähemmän. Spermisidejä kaselimuodossa ollaan joskus käytetty ja nyt varmoihin päiviin sitten luotetaan. Ja suuseksiin:D

mä alan pian oleen niin epätoivoinen että harkitsen jopa minipillereiden uudestaan kokeilemista. Cerazettesta tuli kyllä tosi pahat vaivat.... Onkohan nuo mini-pill merkkiset kovin samankaltaiset?

muuten joutuu kyllä oikeasti perhetyä varmoihin päiviin...