Viime vuonna vaihdoimme vk-pukuun 2.4 -tänä vuonna ei varmaan vielä uskalla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muistelee...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muistelee...

Vieras
Katselin just koneelta vuoden takaisia kuvia ja niissä oli tytöllä päällä 2.4 jo vk-haalari. Ja lämpimältä näytti ilma ja lämpömittaristakin olin ottanut kuvan :) näytti +11astetta (tosin auringossa). Onko kevään tulo myöhässä tänä vuonna? meillä näyttää nyt mittari +0,8 ja ilma aika ankea. Ei varmaan uskalla kevyempään pukuun aivan heti vaihtaa, hyvä jos vappuna... Tosin viime vuonna tyttö ulkoili vaunuissa/rattaissa vällyjen alla lämpimässä. Nyt jo liikkuu itse.

Meillä oli pojalla ollut vk-haalari yhtenä kauniina iltapäivänä hoidossa, toki oli villahaalari alla. Eli meillä mennään kelien mukaan. Viikonloppuna taas ei tullut mieleenkään pistää poikaa ohuessa haalarissa lumihankeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Meillä oli pojalla ollut vk-haalari yhtenä kauniina iltapäivänä hoidossa, toki oli villahaalari alla. Eli meillä mennään kelien mukaan. Viikonloppuna taas ei tullut mieleenkään pistää poikaa ohuessa haalarissa lumihankeen.

millaset kelit (=asteet ulkona) teillä oli, kun laitoit vk-puvun?

Nyt säätiedotus näytti siltä, että jos aurinko alkaa lämmittää ja asteita on +5, niin nopeastihan tuo lumi ainakin täältä etelästä sulaa ja jos ei enää takatalvea saada, niin Pääsiäisenä voi olla jo vk-haalari kelit.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

millaset kelit (=asteet ulkona) teillä oli, kun laitoit vk-puvun?

Päiväkoti laittoi, mä vain hain muksun. Suojaisa eteläpiha, +10 vähintään ja aurinko paistoi komeasti. Mutta oli siellä lunta ja jäätä pihassa.

Aika paljon ovat kuitenkin sama juttu tuo villa+ohuempi haalari ja toppis vähillä sisävaatteilla (esim sukkikset).

Ja annoin minä pojan laittaa tuon vk-puvun kauppaankin viikonloppuna. Mä tarjosin housuja ja takkia, jätkä halusi haalarin. Argh..

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Viime vuonna ei ollut lunta edes helmikuussa kuin päivän-pari kerrallaan. Maaliskuussa oli jo täysi kevät.

ei kyllä ainakaan täällä helsingissä ollut vielä viime vuoden maaliskuussa täysi kevät ihan maaliskuun lopullakin oli kova lumimyräkkä.

Meillä oli tänään vk-haalari ja hyvin tarkeni. Alla tosin oli collegepuku ja villahaalari. Poitsu (1,7v) tykkäs kun ei ollut niin tönkkö, vaan pystyi liikkumaan ihan eritavalla kuin reiman talvihaalarilla.

viime vuonna helmikuun 22 pv näytti meillä tältä helsingissä..
TdV.jpg

ja ihan samana päivänä kuin ap:llakin oli jo kuvia välikausipuvussa. eli 2.4 istutiin jo hiekkalaatikolla ja juostiin mutalätäköissä..
TWZ.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja muistelee...:
Onko kevään tulo myöhässä tänä vuonna? meillä näyttää nyt mittari +0,8 ja ilma aika ankea. Ei varmaan uskalla kevyempään pukuun aivan heti vaihtaa, hyvä jos vappuna...

tuli vielä mieleen että ainakin täällä etelässä tää oli pitkästä aikaa oikeanlainen talvi kun oli lunta ja pakkasta.et must tuntuu et ihan ajassa ollaan..

:)

Yhteistyössä