Hae Anna.fi-sivustolta

viime vuosituhannella

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä formaatti, 08.05.2016.

1. formaatti Vierailija

Sain viime yönä luettua loppuun kirjan Suden vuosi.
    Olisin halunnut lainata kirjailijan viimeisimmän kirjan, mutta sitä ei löytynyt paikallisesta kirjastosta. Hyvä kun nyt tuli luettua aikoinaan paljon julkisuutta saanut kirja ja elokuva.
    http://www.film-o-holic.com/arvostelut/suden-vuosi/

Kirjassa oli monta kohtaa, joka sai kyyneleet poskille. Ehkä eniten minua
    liikutti sairalaakohtaus, jossa Sari heräsi nukutuksesta.

Kirja palautti mieleen elämän vuosisadan lopulla. Rahana oli markka ja Sesto Annankadulla.

En ole nähnyt elokuvaa ja katsoin äsken trailerin. Kuvittelin kirjan henkilöt täysin erilaisiksi.

Tänään on äitienpäivä. Ulkona hieman tuulee ja on kaunis auringonpaiste. Eilen lukiessani kirjaa sohvalla ihmettelin ulkoa kuulevaa pauketta. Kävin monta kertaa tarkistamassa tuleeko ääni parvekkeelta.
    Sitten huomasin, että parvekkeen lasituksen tiiviste on irronnut ja paukuttaa ikkunaa. Vedin ikkunat sivuun ja laitoin tiivisteen paikoilleen.
    Olin hyvilläni kun tajusin mistä on kyse. Olisi ollut noloa tilata mokoman syyn takia huoltomies paikalle.

Kuuntelin aamulla radiosta keskustelua kättelystä. Ohjelman yhteenvedossa todettiin avoimuuden ja keskustelun tärkeydestä.

Maailmassa riittää pähkäiltävää. En mielläni enää sotkeennu mihinkään yhteiskunnalliseen ongelmaan. Elämäni on nykyään leppoisaa dolce vitaa.
    Kunnioitan kaikkia elämäntapoja ja katsomuksia.

Kirjastoreissulla otin myös mukaan ilmaiskierrätyshyllystä ruotsalaisen naisprofessorin kirjan Egyptin historiasta. Miten paljon vääriä käsityksiä oikenikaan tuosta kirjasta. Palautan kirjan takaisin lähtöpaikkaansa.

Virpin kirjasta opin, että totuus pitää löytää itsestään.
    Muistan aina tuosta totuussanasta monta nuoruusmuistoa. Hain silloin uupumatta totuutta sitä löytämättä. Kumma juttui ettei kukaan silloin sanonut, että se löytyy itsestäni.

Viime viikolla kirjoitin oikein vihkoon ylös mitä radiossa sanottiin.
    Fransiscus Assisilainen oli sanonut, että ei kannata mennä luostariin vaan ihmisten keskelle ja elää rakkaus todeksi työssä ja totuudessa vapaasti lainaten. T'äydellinen lause löytyy helposti googlettamalla.

Hyvä juttu etten aikoinaan hankkiutunut yliopistomaailmaan pölykasaksi kirjailijaa lainaten. Tai ehkä hieman harmittaa. Kirjastokuvaukset olivat ihania. Miten paljon minäkin olen viettänyt aikaa mainituissa kirjastoissa.
    Ja viime viikolla sain erittäin hyvää palvelua Malmin kirjastossa skannausta varten.

Siivosin tällä viikolla sähköpostin muistia ja jäin lukemaan vuoden 2009 paria sähköpostia. Niistäkin ajoista tuntuu olevan jo niin kauan aikaa.
    Viime vuosisata on jo peittynyt kauniisiin muistoihin. Silloin olin vahva ja energinen nelikymppinen. Nyt elän ihan hyvissä voimissa seesteistä aikaa.

On ihana asia, että Suomessa on paljon kirjallisuutta. Minulta ei taatusti lukeminen lopu. Toivottavasti en taas törmää live-elämässä johonkin kirjailijaan ja lupaa lukea tuotantoa. Minusta on niin mukava pysytellä netin ja Metro-lehden varassa ja silloin tällöin lukea Kaupunkilainen ja Koillinen lehteä. Hyvin niillä pärjään.

Taidanpa nyt klikata lähetä-palkkia ja nauttia viimeisen Lidl-suklaapallon tyttären lähettämästä lahjapaketista. Tuon suklaamerkin takia aikoinaan teloin nilkkkani sairaalakuntoon. Ehkä kirjan sairaalakohtaus sai sen takia minut herkistymään.

Mukavaa sunnuntaita ja kiitos, jos jaksoitte lukea vuodatukseni.
    Tuli taas kirjoitusvirhe luke. Ehkä ex-työnantajani olisi ollut virheestä pahoillaan.

2. formaatti Vierailija

Korjaan kirjoitusvirheeni. Lindt Lindor suklaa.
    Ostan myös Lidl-suklaata. Jostain syystä aina sotken keskenään nuo kaksi tuotemerkkiä.

It-some-kurssi on nyt käyty ja blogi-haave saa jäädä haaveeksi.
    Kun selailin vanhoja sähköposteja jäin lukemaan tyttäreni blogia.
    Siellä on ihana valokuva Sulkavalta. Juoksemme kuvassa kilpaa.
    Minä tietenkin jälkimmäisenä. Siihen aikaan olin täysin varma, että neidistä tulee huippujuoksija.

Hyvässä kunnossa olen nyt itsekin. Sanoin jo, että ihan hyvin voisin taas juosta Naisten kympin.

Nyt stoppi höpinälle ettei tule lisää kirjoitusvirheitä.
    Ps. Olen aika monta kertaa aikoinaan lukenut sadun Punahilkka.
    Kirjassa ei mainittu kertaakaan ko. neitiä. Kun aikoinaan kävimme Ähtärin eläinpuistossa mainitsemani juoksija sanoi "miksi susi ei syönytkään minua."

On rasittavaa olla näin vanha ja täynnä ihania muistoja. Median tulvassa kun pitäisi olla etukenossa tulevaan ja jättää muistelot sikseeen. Ei edes äitienpäivänä kannata muistella menneitä ettei saa tikulla silmään. Ei edes netissä.

3. sikseen Vierailija

Sikseen sanaan oli jäänyt yksi e kirjain liikaa.

Eilen oli Eurooppa-päivä. Kaksi liputuspäivää peräkkäin.
    Tänään on vielä lämmin sää ja huomenna jo viilenee.

Googletin sanan totuus ja jäin lukemaan juttuja. En tiennytkään, että asiasta on niin paljon erilaisia näkemyksiä. Taiteilijan naisfiguuri pallo kädessä jäi mietityttämään. Voisiko totuuden symbolilla olla reisissä satulataskut ja muuallakin selluliittia.

Sain eilen tekstiviestin taidenäyttelystä. Ehkä pyöräily Keravalle tekisi hyvää.

Totuuden henki johda sinä meitä etsiessämme valkeuden teitä...

Palautin eilen kirjat kirjastoon ja luikahdin heti ulos. Nyt pidän taukoa lukemisessa. Radio Vegan kierrätysohjelmassa joku nainen laittoi kierrätykseen viisi metriä ranskan kielisiä kirjoja.

Ei totuus löydy muualta kuin kaurapuurosta. Uskon mainoksen sanomaan. Tai ainakin nyt uskon, kun tekee mieli kaurapuuroa.

4. Nokia 3310 Vierailija

Nämä minun jutut ovat avutontahöttöä.

Euroviisuissa virsaillaan Nokia 3310:n kustannuksella.

Ihan piti tarkistaa onko joskus ollut tuo malli käytössä.

Ei ole helppoa pysyä ajan hermolla. Minusta on ihan mukava elää pulkasta tipahtaneena hölmönä.

5. Nokia 3310 Vierailija

6. 6310 Vierailija

En ymmärrä miksi jotain 3310 kännykkää parjataan koska itselläni on raudanvarma 6310 käytössä. Ei tarvitse akkua ladata päivittäin kuten näitä uusia lätysköitä pitää jatkuvasti istuttaa narussa ja toimii kun vanhojen junien vessat.
    Ihmiset ovat unohtaneet että kapula on ja oli pääsääntöisesti puhelin eikä huvitutti.

7. taas netissä Vierailija

Puhelin soi ja pitää tarkistaa yksi asia netistä.

Selailin aamulla uutisia ja luin jutun euroviisuista.
    Minua vain jotenkin nauratti makeasti Nokia-vitsailu.
    Kaapissani on Nokian älypuhelin. Siinä ei ole enää takuuaikaa.
    Eniten rakastin oranssia Nokia 1000, jos oikein muistan tyypin.
    Yksinkertainen käytössä ja akku kesti pitkään.

Älypuhelin koukuttaa. Kun ei ole telkkaria tulee katsottua kaikenmaailman videoklippejä.

Puhelin soi usein silloin kun on jotain muuta tekemistä.
    Viimeksi olin jynssäämässä vessaa suihkun jälkeen.

Nyt varsinaiseen asiaan nettiin ja sitten hammashoitajan luo.

8. Nokia 1100 Vierailija

Olen outo tyyppi, kun en enää muistanut oranssin kännykän tyyppinumeroa.

Maxwell Smith puhui kenkäpuhelimeen. Eikö heilläkin ollut koodit kuin Bondilla.

En jaksa enää höpistä Eläkkeellä palstalla.

Isot ihmiset ja hokevat netissä v-sanaa. Sain eilen illalla tarpeeksi ko. sanasta sähköjunassa.

9. uudestaan Vierailija

10. koiran mamma Vierailija

Joko a-täti on eläkkeellä? En ole ollut täällä moneen vuoteen, mutta ihan muuta etsiessäni netistä eksyin tänne. Tämähän oli Ellit ennen, silloin olen viimeksi kirjoitellut tänne.
    Hiljaista näyttää olevan, kun katselee viestien päiväystä.
    Mutta a-täti on entisellään :) Ovatkohan ElliNoraLydia, eläkkeestä haaveileva ja Ulkoelli palstailleet täällä vielä. En nyt ehdi pidempään viipyä täällä, mutta yritän muistaa piipahtaa joskus.
    Lämmintä kesää kaikille entisille ja nykyisille palstalaisille.

11. Kyllä... Vierailija

Kyllä nuo ovat selkeästi A-tädin kirjoituksia. Luulin, että A-täti lopetti kirjoittelun kokonaan mutta taisi lopettaa oman viestiketjunsa vaan. Hyvä niin. MInuakin kiinnostaa missä mainitsemasi nimimerkit luurailevat. Luultavasti ovat kyllästyneet tähän 50+ palstaan. Täällä on nykyään hiljaista. Ei taida olla paljon öykkäreitäkään enää. Ovat ilmeisesti tukehtuneet omiin juttuihinsa :eek:

12. hiljaiseloa Vierailija

Nettimaailmassa on runsaudenpulaa.

Olin päivällä ulkona ja vilkaisin samalla sähköpostia. Valtiolle.fi lähetti viestin, että hakemaani paikkaan tuli yli 300 hakemusta.

Kun tällä palstalla on hiljaista olen kirjoittanut Eläkkeellä palstalla. Ihmettelin miten siellä keskustellaan.

Jotenkin alkoi huvittaa tuo sähköposti. Sitten myöhemmin aloin miettiä henkilöitä, jotka saivat työpaikat. Monella akateeminen tutkinto ja varmasti rankka työnhaku-urakka takana. Minulla ei ole vielä niin tiukka tilanne. Kävin keväällä uravalmennuskurssin ja tiedän tosiasiat.

Tänään alepassa ei tehnyt mieli herkkuja. Selvästi jo voin paremmin. Viime perjataina kävin mainitsemassani taidenäyttelyssä junalla. Tilateos hätkähdytti. Mietin mitä ex-työkaveri halusi kertoa teoksellaan. Nuken ja krokodiilin päät olivat vaihtaneet paikkaa. Keskustelimme niitä näitä näyttelyn valvojan kanssa.

Kävin tällä viikolla työhaastattelussa. Otan elämän rauhallisesti. Tässä maassa ei kannata vähästä hermostua.

Sana on vapaa tällä palstalla.
    Minulle henkinen tasapaino on tärkeää. Selailin Anttilassa Virpin uusinta kirjaa. Kävin eilen kahdessa kirjastossa.

On ihana katsella kirjoja ja laittaa ne takaisin hyllyyn.

Niin voitte suhtautua myös minun kirjoituksiin.

Siunattu asia tämä Suomen surkea työllisyystilanne. En ole koskaan voinut näin hyvin kuin tänä keväänä. Arvostan itseäni ja toivon kaikille ihanaa elämää.

Ihailin päivällä tien varren kieloja ja ohi lentävää valkoista perhosta. Tuli tietenkin mieleen entinen työkaveri, joka tutkii perhosia.

Luke ja lukea. Noita sanoja on kiva pyöritellä Applen älypuhelimella. Ja tässä sohvalla on mukava kuunnella Vegan miespsykologia. Harmi kun ei ole ongelmaa mitä kysyä. Ehkä tämä ellit höpinä olisi hoidettava pois aktiviteeteista. Ei tätä kannata mainita cv:ssään.

13. tiili ei diili Vierailija

Korjaan kirjoitusvirheeni. Elävä fossiili krokotiili. Niin Wikipediassa sanotaan. 200 miljoonaa vuotta on pitkä aika. Ehkä pitäisi ottaa sittenkin krokotiilin pää käyttöön. Nuken elämästä minulla on jo kokemusta. Aika fiksu pomo meillä oli.

Parvekkeella on pieni krokotiiliveistos. Ei minun taidetta kuitenkaan.

14. mielikuvitus Vierailija

15. mtv:n sivulta Vierailija

16. identiteetti Vierailija

Eläkkeellä palstalla keskustellaan identiteetistä.

Mistä minun identiteetti koostuu?Tuntuu siltä, että se saa olla se mikä se on.
    Jos joku päivä selviäisi, että geeniperimäni on ihan täysin muualta kuin vanhemmiltani en jaksaisi penkoa asiaa.
    So what vain toteaisin.

Kävin ostamassa ärrältä postimerkin ja taas ihmettelin kadulla kulkevaa miestä. Hän nojaa Prisman ostoskärryyn 90 asteen kulmassa ja raahustaa hitaasti eteenpäin. Sitten hän pisti välillä tupakaksi. Olen usein nähnyt tuon miehen.

Miten me kaikki ihmiset raahustamme elämässä samalla tavalla. Tuo mies ei halua olla toisten avun varassa eikä kukaan edes yritä auttaa.
    Kun huokailen pieniä asioita hänen kaltaiset ihmiset saavat ajatukseni raiteilleen. Ehkä pohdinta identiteetistä jää tähän. Ei ole enää mitään lisäämistä.

17. kaatosade Vierailija

Osuin eilen kaupungilla kaatosateeseen. Sade alkoi niin nopeasti, että kaivoin salamannopeasti sateenvarjon laukun pohjalta. Sitten siirryin pitämään sadetta puun alle. Tulomatkalla katselin puistossa taideteosta. En löytänyt graniitin kyljestä minkäänlaista laattaa mitä taide esittää. Samalla selvisi, että puiston hevoskastanjoiden tarina. Kai siitä johtuu, että näin unta entisestä työpaikasta.

Ballerinat olivat litimärät ja mutaiset. Pesin ne ja katsoin äsken, että ihan ovat hyvännäköiset. Olisi pitänyt etkäteen vilkaista säätiedotusta.

Tarkoitin tuossa edellisessä viestissä ostoskärryn avulla liikkuvan miehen nojaavan kärryyn lähes makuuasennossa.

Ostin eilen Anna lehden ja jäin miettimään naiskoomikon juttua. Vaikea käsittää miten aiemmin hän on syönyt itsensä ylipainoon. Tulee noista ylipainoisista mieleen 2000-luvun alku, kun jouduin Herbalife pyöritykseen. Työpaikkani ruokalan aulassa kävi esittelijät ja jäin suustani kiinni. Eipä ihme, että nykyään olen arka ja höpisen asioistani vain elleissä vaihtuvilla nimimerkeillä.

Eilen teki pahaa katsoa netistä Anja Snellman Arka paikka. Mia Halonen puhui kuin minä hypäten asiasta toiseen.
    Yksinelämisestä tehdään ongelma eikä tajuta, että se on monelle oma valinta.
    Ei kenenkään elämää voi tietää.
    Nyt voi elämä olla ihanaa, mutta myöhemmin täysi epätoivo.

Mitäkö pyörin taas Töölössä?Työkaveri kehui yhtä kuntosalia ja kävin katsomassa. Voi kun siitä on aikaa, kun asuin kulmilla ja katsoin siellä elokuvan Nainen kuin unelma.
    Minusta ei kenenkään kannata unelmoida ei edes Tuhniksen.
    Viihdyn niin hyvin yksineläjänä.

On uskomatonta miten olen saanut elää näin pitkän ja hyvän elämän. Eilen kotona jyrähti ukkonen, mutta kadut olivat kuivat. Oli ihana palata kotiin Malmille. Mitähän minä tänään hoopoilen? Det regnar igen sanoi naistoimittaja radio Vegassa. Olen aina rakastanut vesisadetta. Sen tietää kaikki, jotka minut tuntevat.

18. migrin sivu Vierailija

Selailin päivän uutisia ja kävin Orpon (kielitoimiston suositus)
    suosittelemalla migrin sivulla. Suomen laki haahaa perässä ja siten syntyy
    hankalia tilanteita. Jäin miettimään miksi pieni tyttö ei osaa vielä hyvin puhua. Siitäkin asiasta varmasti ollaan monta mieltä.

Jossin some on räjähtänyt tämän asian takia, mutta täällä elleissä on unettavan hiljaista.

Luin uudestaan vuosi sitten lukemani pokkarin Elämäni sinkkuna.
    Kävin sitten kirjan kirjoittajan lehden sivulla. Vuonna 1996 elämä oli erilaista. En tiedä pitikö hän palstaa lehden nettisivulla.

Jos elämä sinkkuna on joskus hankalaa niin kyllä karkotettavalla irakilaisperheelläkin on hankalaa. Eikö sanassakin sanota, ettei perheitä saa erottaa.

En ole allekirjoittanut adressia 21.000 joukossa. Mutta voinhan ilmaista mielipiteeni elleissä. Ohoi sanon Tarja Halosen tapaan. Äly hoi järki älä jätä. 2.600 euroa kuukaudessa on hyvä palkka nykyään Suomessa.
    Vaikka olisi miten kuuliainen virkamies niin ei lakia aina tarvitse kirjaimellisesti noudattaa. Joskus on otettava terve järki käyttöön.

Ostin tänään Seura-lehden ja luin kammottavan jutun pakolaisleiriltä.
    Alkaa tämä elämä tuntua siltä kuin lehden naiskirjoittajan pääkirjoituksessa. Ehkä kaikki on vain jotain tietokonepeliä, jossa elämme pelinappuloina.

19. Jaa, migrihän tiedotti että asian laita on toisin kuin mediassa väitettiin. Eli ilmeisesti tämä pariskunta valehteli.Lehtijutuista jäi paljon kysymyksiä, eli se yleensä jo kertoo että totuus on tuolla jossain. Ihmettelinkin mitä nuori irakilaisnainen tekee muka Ruotsissa, jossa nämä väitti tavanneensa.Veronmaksajathan näissä on kovilla, kun juttu on jäädytetty ja asianajajien palkkiot juoksee. Tuo nainen olisi pitänyt karkottaa kun tuli hylätty päätös turvapaikkahakemukseen. Ehkä tästä toivottavasti viranomaiset ottaa opiksi.

20. latausten tilanne Vierailija

ROUTE NATIONALE ihmisvarmistuksella kissankokoisin kirjaimin.
    Eipä tarvitse ladata uudelleen selkeämpää hämärän ja pienikokoisen tilalle.

Kopioin äsken yhden sivun ja tallensin sen sähköpostiini. Sitten hukkasin ylävalikosta latausten tilanne palkin. Kävin sitten palauttamassa palkin
    paikalleen. Samalla huomasin, että sunnuntaina vietetään Helsinki-päivää ja silloin pääsee uimaan ilmaiseksi.

Kuuntelin aamulla ihmeissäni radiouutista Meilahden sairaalan kännykän
    kenttäkatveesta. Sitä se on, kun tarjouksia kilpailutetaan eikä käytössä olevat kännykät ja muu tekniikka pysy muutoksen mukana.

On ihanaa aina muistaa, etten koskaan ole hakeutunut hoitoalalle.
    Olisi piinaavaa yrittää tavoittaa sydänlääkäriä ja syy olisi operaattorissa.
    Ikimaailmassa ei pitäisi tuudittautua tekniikan varaan.
    Sen huomaan itsekin joka käänteessä. Olin äsken suu mutturalla, kun en millään saanut avattua tiedostoa. Kone vain ohjautui tulostussivulle eikä minulla ole kotitulostinta.

Aamulla aikaisin oli kova ukonilma ja nyt paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta. Oli sitten mukava kipittää junalla sadesuojan avulla Pasilaan.
    Ihan hyvin minä selvisin työmaiden ohitukset. Sain taas loistavaa palvelua ja hyvän mielen. Kerroin ikäni ja sain taas toteamuksen "eipä uskoisi." Minä itse uskon täysin minkä ikäinen olen. Harva se päivä vilkaisen jotain paperia, jossa on biologinen syntymävuoteni.
    Jos ei niin olisi niin kaipa tässä alkaisi jo itsekin epäillä syntymävuottaan.
    Kuulema pitäisi jo miettiä valmiiksi mitä aikoo tehdä viiden vuoden päästä. Miten ihmeessä en ole tuotakaan asiaa miettinyt valmiiksi.
    Mietin sitä huomenna. Jos kiky kukkii kuusikossa niin ehkä minä lepikossa viiden vuoden päästä.

21. hyvinvointi Vierailija

22. satutäti Vierailija

Luin ellit-palstalta vuonna 2008 kirjoittamani viestin nimimerkillä satutäti.

Kiva palauttaa mieleen entisiä tunnelmia.

Kävin eilen Celly-kirpputorilla ja ostin 20 sentillä kirjan Naistentanssit. En tiennytkään, että naiskirjailija oli vahva naisasian kannattaja. Politiikasta hänellä on myös teräviä mielipiteitä. Nimiä ei mainita, mutta kyllä kaikki tunnistavat ulos kannetun henkilön.

Siihen aikaan oli helpompi seurata mediaa. Nykyään someaikaan laiskistuu. Ostin tänään paperi Hessrin, mutta vielä on lehti aukaisematta.

Kirja antaa raadollisen kuvan hammaslääkärin ammatista. Tuli elävästi mieleen lapsuus ja käynnit hammaslääkärillä Kiuruvedellä. Tiedän, että kirjailija on aikoonaan ollut siellä opettajana. Siksi kai nyt luen kirjaa.

Olen todella uupunut iltatyön jälkeen.

Vappu Pimiä kertoo elämästään elleissä. Minä en halua kertoa rlämästäni enempää. Nyt alan lukea päivän Hesaria.

23. vinkuja Vierailija

Harmittaa edellisen viestin pari kirjoitusvirhettä älypuhelimella.

Kristallipallopalstalla joku vastasi tyyliin "mitä vingut..."

Nyt on Hesari luettu. Liitteenä on tuhti paketti terveystietoa.
    Päiväunet tekivät hyvää. On outoa ostaa kirja 20 sentillä.
    Jos kirjoittaisin kirja ja se myytäisiin kirpputorilla 40 vuoden päästä lähes ilmaiseksi niin mitä ajattelisin. Ehkä taiteella ei ole hintaa.

En vingu nyt enempää. Jatkan kirjan lukemista.

24. Brexit Vierailija

Korjaan edellisen viestin virheen "kirja" kirjan.

Muistelin 90-luvun EU-äänestämistäni. Mieli on muuttunut niistä ajoista. Siksi olen säälin tuntein seurannut Brexit-jälkipuintia.
    Samassa perheessä on äänestetty eri kantaa ja sitten Brexitiä äänestänyt katuu valintaansa. Vaaleissa ei ole 14 päivän palautusoikeutta.
    Heitin eilen kenkäostoskuitin roskiin. Ihan kelpo kengät ja vaihtoaika menee huomenna umpeen.

Klikkailin myös Juhannus-aiheita. Enbuske haastatteli juhannusheilan iskuvinkkejä. Minä suosittelisin lukemaan Naistentanssit kirjan.
    Kirjasta palautui mieleen monta jo unohtunutta asiaa. Kirja on tavallaan tieto- tai oppikirja. Siihen aikaan ei ollut nettiä. Kirjan avulla ehkä joku on saanut elämänsä järjestykseen. Kai minäkin olisin tehnyt toisenlaisia ratkaisuja, jos olisin aikoinaan lainannut kirjan.

Ei miesten kanssa kannata karata. Tulee vain sydänsuruja.
    Minulta karkaa vain aakkoset, joita käyn jälkikäteen korjaamassa.

Jos briteillä on vaikeaa niin tulkaa tälle palstalle vaihtamaan ajatuksia.
    Saan samalla hyvää kielenharjoitusta.
    Citykörttinä olen ainakin kahden maan kansalainen. Jos huolitte, niin kyllä minulle myös Englannin kansalaisuus kelpaa. Tervetuloa myös Suomeen. Täällä on nyt sää niin kuin olla pitää juhannuksena.

25. Brexit Vierailija

Korjaan edellisen viestin virheen "kirja" kirjan.

Muistelin 90-luvun EU-äänestämistäni. Mieli on muuttunut niistä ajoista. Siksi olen säälin tuntein seurannut Brexit-jälkipuintia.
    Samassa perheessä on äänestetty eri kantaa ja sitten Brexitiä äänestänyt katuu valintaansa. Vaaleissa ei ole 14 päivän palautusoikeutta.
    Heitin eilen kenkäostoskuitin roskiin. Ihan kelpo kengät ja vaihtoaika menee huomenna umpeen.

Klikkailin myös Juhannus-aiheita. Enbuske haastatteli juhannusheilan iskuvinkkejä. Minä suosittelisin lukemaan Naistentanssit kirjan.
    Kirjasta palautui mieleen monta jo unohtunutta asiaa. Kirja on tavallaan tieto- tai oppikirja. Siihen aikaan ei ollut nettiä. Kirjan avulla ehkä joku on saanut elämänsä järjestykseen. Kai minäkin olisin tehnyt toisenlaisia ratkaisuja, jos olisin aikoinaan lainannut kirjan.

Ei miesten kanssa kannata karata. Tulee vain sydänsuruja.
    Minulta karkaa vain aakkoset, joita käyn jälkikäteen korjaamassa.

Jos briteillä on vaikeaa niin tulkaa tälle palstalle vaihtamaan ajatuksia.
    Saan samalla hyvää kielenharjoitusta.
    Citykörttinä olen ainakin kahden maan kansalainen. Jos huolitte, niin kyllä minulle myös Englannin kansalaisuus kelpaa. Tervetuloa myös Suomeen. Täällä on nyt sää niin kuin olla pitää juhannuksena.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri