Hae Anna.fi-sivustolta

viime vuosituhannella

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä formaatti, 08.05.2016.

1. Brexit case Vierailija

Korjaan edellisen viestin virheen "kirja" kirjan.

Muistelin 90-luvun EU-äänestämistäni. Mieli on muuttunut niistä ajoista. Siksi olen säälin tuntein seurannut Brexit-jälkipuintia.
    Samassa perheessä on äänestetty eri kantaa ja sitten Brexitiä äänestänyt katuu valintaansa. Vaaleissa ei ole 14 päivän palautusoikeutta.
    Heitin eilen kenkäostoskuitin roskiin. Ihan kelpo kengät ja vaihtoaika menee huomenna umpeen.

Klikkailin myös Juhannus-aiheita. Enbuske haastatteli juhannusheilan iskuvinkkejä. Minä suosittelisin lukemaan Naistentanssit kirjan.
    Kirjasta palautui mieleen monta jo unohtunutta asiaa. Kirja on tavallaan tieto- tai oppikirja. Siihen aikaan ei ollut nettiä. Kirjan avulla ehkä joku on saanut elämänsä järjestykseen. Kai minäkin olisin tehnyt toisenlaisia ratkaisuja, jos olisin aikoinaan lainannut kirjan.

Ei miesten kanssa kannata karata. Tulee vain sydänsuruja.
    Minulta karkaa vain aakkoset, joita käyn jälkikäteen korjaamassa.

Jos briteillä on vaikeaa niin tulkaa tälle palstalle vaihtamaan ajatuksia.
    Saan samalla hyvää kielenharjoitusta.
    Citykörttinä olen ainakin kahden maan kansalainen. Jos huolitte, niin kyllä minulle myös Englannin kansalaisuus kelpaa. Tervetuloa myös Suomeen. Täällä on nyt sää niin kuin olla pitää juhannuksena.

2. everywhere Vierailija

http://www.townandcountrymag.com/st...ews/a5291/isabella-rossellini-lancome-return/

Luin Kaarina Hazardin kolumnin eikä minulla ole asiaan mitään lisäämistä.
    Loistava kirjoitus.

Kävin eilen kirjastossa. Luin Annasta jutun Isabella Rosselinista.
    Hän tuli muinoin vastaan Helsingin kadulla. Minäkin vierastan sanontaa "yhä kaunis." Ihanaa, että kauneusala alkaa vihdoin käsittää mikä on homman nimi.

Katsoin äsken ellien avioropalstan videon. Ehkä olisi parasta noudattaa Kaarinan neuvoa ja katsoa vain lepposia luonto-ohjelmia. Minua naurattaa vieläkin videoklippi safarilta, jossa norsu kellahtaa kyljelleen parittelusessiossa. Ehkä sen takia näin viime yönä unta pakettiautosta.
    Parkkeerasin uudestaan vaaleanbeigea pakettiautoa ja sitten huomasin, että takaluukusta sojottaa norsun kärsä. Jos joskun näen liikenteessä tuon auton, niin kai käyn kuuntelemassa kuuluuko siellä tassujen töminää.

3. ajastin Vierailija

Ostin eilen uuden ajastimen ja laitoin sen äsken päälle 55 minuutin ajastukselle. Aika kului yllättävän nopeasti. Ehdin käydä vain Me Naiset keskustelupalstalla ja lukemassa Hesarista muutaman jutun.

Ostin eilen Me Naiset-lehden. Ihmettelin miksi eräs nainen avautui niin perusteellisesti edesmenneen puolisonsa sairaudesta. Jutusta jäi vaivautunut olo. Kyllä bipolaarista poteva voi elää ihan hyvän elämän.
    Sairauden kanssa pitää vain tulla toimeen.

Sulatin eilen pakastimen ja pyyhkäisin laitteen alaosaa rätillä. Vasen nimetön osui terävään ja sain ison haavan sormeen.

Lauri Tähkä kertoi lehdessä elämästään kahden tyttären yksinhuoltajana.
    Hän sanoo joskus tulevaisuudessa ihmettelevänsä miten selvisi tuosta ajasta.

Minäkin joskus ihmettelen miten selvisin takavuosina. Rahasta oli aina tiukkaa ja hain hyvää oloa pullaa mussuttamalla.

Löysin kirjaston kierrätyshyllystä kirjan He(m)liga dagbok ja luin sen loppuun. Aluksi luulin, että virassa oleva pappi kertoo elämästään päiväkirjan muodossa. Googlettamalla selvisi, että kyseessä on uupumuksen läpikäynyt näyttelijä, joka on kirjoittanut monta menestyskirjaa.

Olen jo päässyt eroon alepan herkuista, mutta kirjoista eroon pääsy on vaikeaa. Yömyöhään lukeminen ottaa silmiin ja vie aikaa.

Kirjassa annetaan hyviä neuvoja ajanhallintaan. Ehkä jatkossa ostamani ajastin auttaa nettiajan hallinnassa.

Toivotaan, että elleihin löytää paljon uusia kirjoittajia ja lukijoita.
    En enää halua avautua elämästäni enempää. Ei Lauri Tähkäkään kommentoi asioitaan. Hän sentään laulaa työkseen rakkaudesta.
    Minä vain täällä kotona hissukseen tai kun lasken polkupyörällä hurjaa vauhtia tiellä myötämäessä. Jostain syystä viimeksi pyöräillessä lauleskelin Pussy Catia. Johtuu kai siitä, että Tom Jones vierailee tänä kesänä Suomessa.

Nyt netti kiinni ja toivottavasti tämä ketju hiljenee eikä koskaan saavuta yli 1300 lukijaa:)

4. elonkerjuu Vierailija

Pussycat kirjoitetaan yhteen tarkistin muutama päivä sitten. Muistan aina kun lauloin tuota laulua 70-luvun alussa sisareni tyttärelle.

Kävin eilen ärrällä ja ostin tarjouksessa olevan Kotilieden. Nysväsin iltamyöhään sanaristikon kanssa.
    Lehdestä jäi vielä monta juttua lukematta.

Olen osallistunut ellien kristallipallopalstalla keskusteluun ja saanut taas ikävää palautetta. Joku elli sanoi, että minun kannattaa pysyä tällä vanhojen palstalla.

En erityisemmin pidä ikärasismista. Kun luin eilen lehdestä jutun uusioperheestä 43-vuotiaan umpirakastuneen silmin niin hymyilin 17 vuoden takaiselle itselleni. Onneksi minulla pysyi siihen aikaan järki päässä. En osaa kuvitella millaista elämäni nyt olisi, jos olisin lähtenyt uudelle kierrokselle.

Hyvin tässä on pärjätty miehettömänä. Tietenkin aikaa on liikaa ja lukeminen on ikuinen helmasynti.
    Sain jopa Hesarin ilmaiseksi Tikkurilan reissulla. Kävelin vain ohi Prisman vessaan. Se reissu oli muuten taas osastossa hoopoja sattumuksia.

Prisman kortti ei avannut ovea. Jäin kiltisti seisomaan ovelle ja välillä kuuntelin kuuluuko oven takaa ääniä.
    Hiljaista oli. Taakseni alkoi muodostua jonoa jalat ristissä. Sitten kokeilin taas korttia ja ovi avautui. Tullessa pyysin anteeksi, että töppäsin oven kanssa.

En aio mennä tänä viikonloppuna käymään Myrtsissä.
    Kuuntelen ohjelmaa radiosta.

Reissun jälkeen aloin muistella kesää 2010 ja körttipastilleja. Isä toi niitä aina herättäjäjuhlilta.

Maailma muuttuu ja niin on muuttuneet körttijuhlatkin. Otin kuvan esitteestä Sommaren är kört.
    Pidän laulusta Sommaren är kort. Pidän myös savolaisesta körttihuumorista. Tuo tsoukki osui suoraan minun huumorintajusuoneeni. En tiedä onko takana mainostoimisto vai self-made-man-porukka. Väliäkö hällä. Tuo lause on minun vakiasanontoja.
    Kyllä hällä on joskus väliä. Ainakin jos on kyse lasteni isästä. Hän on niin välitön ihminen.

Taidanpa tästä jatkaa Kotilieden lukemista. Varsinkin see suutelojuttu jäi mietityttämään. On se kamalaa suudella vastanäyttelijää, jonka henki lemuaa ja tekohampaat lonksuvat.

5. hyvää musaa Vierailija

6. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Eikö milloinkaan tule mieleen, miten mukavaa on hellyys vastakkaisen sukupuolen kanssa?
    Vai miten se tarve hoituu?

7. näin hoituu Vierailija

8. http://www.iltalehti.fi/terveys/2016070421843030_tr.shtml

Tieto lisää taitoa kerrotaan tässä iltapäivälehden terveyslinkissä.
    Selailin eilen netistä tietoa Niilo Ylivainiosta. Samalla tuli katsottua ja kuunneltua muitakin
    aihetta sivuavia asioita. Uskomaton juttu, että Suomessa on noin kaksi vuotta sitten käynyt amerikkalainen miesprofeetta varoittamassa Suomea uhkaavista asioista.
    Hän puhui Senaatintorilla ja katsoin vielä TV7 haastattelun.
    Eipä ihme, että ev.lut. kirkko on niin varovainen puheissaan.
    Hain yhtä asiaa netistä ja jäin lukemaan kotipaikkakuntani historiaa. En tiennytkään, että Yrjö Tähtelä on romani. Samalla ihailin vanhoja valokuvia romaninaisista, jotka aikoinaan asuivat naapureinamme.
    Luin 20 vuotta sitten joululahjaksi ostamani kirjan ja nyt mietin googletanko tietoa kirjassa mainituista asioista. Kirjassa eletään 1860-lukua. Kirjailija juoksutti tarinaa ainakin kolme kertaa tyyliin jätän asian kertomisen lukijan mielikuvituksen varaan.
    Kirja on painettu ensimmäisen kerran suomeksi 1916. Jäin miettimään olenko aikoinaan lukenut kirjailijan muita kirjoja.
    Kirjan opetus oli, että pitää elää tässä hetkessä eikä pelätä eikä kysellä tulevaa.
    Tuskin innostun kirjoittamaan muisteluja kotiseutuni nettisivuille.
    Historiikkisivuja on vain mukava lukea.
    Muistelin luokkakaveria, jonka kotona kävin ja sain lahjaksi käytenyt hiihtomonot.
    Nyt tiedän paljon enemmän entisen maantien varren historiasta.

Gambia on varmaankin ihana maa. Keskisen kyläkauppias taisi viihtyä siellä aikoinaan, jos en ihan väärin muista.

9. tieto lisää... Vierailija

http://www.iltalehti.fi/terveys/2016070421843030_tr.shtml

Selailin eilen netistä tietoa Niilo Ylivainiosta. Samalla tuli katsottua ja kuunneltua muitakin
    aihetta sivuavia asioita. Uskomaton juttu, että Suomessa on noin kaksi vuotta sitten käynyt amerikkalainen miesprofeetta varoittamassa Suomea uhkaavista asioista.
    Hain yhtä asiaa netistä ja jäin lukemaan kotipaikkakuntani historiaa. En tiennytkään, että Yrjö Tähtelä on romani. Samalla ihailin vanhoja valokuvia romaninaisista, jotka aikoinaan asuivat naapureinamme.
    Luin 20 vuotta sitten joululahjaksi ostamani kirjan ja nyt mietin googletanko tietoa kirjassa mainituista asioista. Kirjassa eletään 1860-lukua. Kirjailija juoksutti tarinaa ainakin kolme kertaa tyyliin jätän asian kertomisen lukijan mielikuvituksen varaan.
    Kirja on painettu ensimmäisen kerran suomeksi 1916. Jäin miettimään olenko aikoinaan lukenut kirjailijan muita kirjoja.
    Kirjan opetus oli, että pitää elää tässä hetkessä eikä pelätä eikä kysellä tulevaa.
    Muistelin luokkakaveria, jonka kotona kävin ja sain lahjaksi käytenyt hiihtomonot.

Gambia on varmaankin ihana maa. Keskisen kyläkauppias taisi viihtyä siellä aikoinaan, jos en ihan väärin muista.

10. käyttökatkoja Vierailija

http://www.iltalehti.fi/terveys/2016070421843030_tr.shtml

11. ennenkin kuopissa Vierailija

Ponnistan pian sohvan pohjalta ulkoilemaan.
    Täällä Suomessa elämä tuntuu niin helpolta.

Haluan auttaa ihmisiä mielenterveysasioissa. Maailmalla sattuu ikävyyksiä, mutta elämä jatkuu.

Yksi tragedia ei saa pimentää tätä päivää. Tänä päivänä on tapahtunut paljon iloisia ja ihania asioita.

Ostin eilen Anna-lehden ja siitä on enää vain yksi kaimani kirjoittama juttu lukematta. Viktoria lähenee ikää, jolloin minut diskattiin. Onneksi nykyään nelikymppinen nainen on arvossaan.

On ihanaa olla kaunis, sopivan ikäinen ja haluttava. Me kaikki olemme aina sitä tasapuolisesti. Eläköön demokratia ja mielen vapaus maailmalla.

12. Läsare Vierailija

Kirjoitan muutaman rivin Anttilan konkasta.

Olen sitä ikäpolvea, että en enää ole aikoihin mieltänyt itseäni kohderyhmään.

Suomessa on niin paljon erilaisia tavarataloja. Aika aikansa kutakin.

Kesäaikaan potkujen antaminen on huonoa johtamista.

Olen Karhuvaaran potkujen takia myllännyt netistä maikkarin historiaa. Toimittaja Barita Rosenström sanoi läksiäishaastattelussaan, että 90-luvulla lamavuosina puuhattiin salaa kansalta poikkeuslakeja.

Näin jäleenpäin aikuisten lasten äitinä kauhistuttaa miten jaksoin noina vuosina. Olin silloin elämässäni lujilla.

Radio soittaa parhaillaan Paratiisia ruotsin kielellä. Odottelen tässä Andrum lähetystä.

Yritetään pärjätä.

13. jälkeenpäin Vierailija

Saan aina korjailla jälkeenpäin kirjoitusvirheitäni.
    Nyt töpeksin jälkeenpäin sanan kanssa.

Kävin eilen kirkossa kesäkonsertissa. Naissuntio yritti vetää liukuoven kiinni ja tarjouduin apuun. Jostain syystä ovi ei liikkunut ja sai jäädä auki. Sattui siellä muitakin huvittavia kommelluksia, mutta jääköön omaan tietoon.

Kaunis kirkko, jossa kävin elämässäni ensimmäistä kertaa. Istuin ikkunapaikalla ja katselin pensaikossa piipahtanutta västäräkkiä. Sitten ihmettelin polkupyöräni parkkipaikan vieressä olevaa ikkunaa. Sisällä oli isoja kasoja kirpputoritavaraa. Ovesta selvisi, että huoneistossa on maahanmuuttajille lahjoitettuja tarvikkeita. Sydäntä lämmitti. Olen jostain lukenut tuosta toimipisteestä.

Tätä tämä elämäni on. Haahuilua sinne tänne.
    Kun tulin kotiin lueskelin srk-lehteä. Mielipidepalstalla joku kritisoi Rannan pilapiirrosta. Minulla ei ole ollut vastaavia ongelmia huumorin tajuamisessa. Kai sekin päivä on edessä, että vitsi ei enää aukea.

Ikää tulee ja ajatukset siirtyvät uusiin aiheisiin.
    Olen ihmetellyt miksi Ellit palstat ovat niin hiljaisia.

Ihailin eilen Elämän puu alttaritaulua. Päiväsaikaan auringon paiste heijastui kauniisti seinään.
    Kotimatkalla en enää pyöräillyt hautausmaan läpi. Viime reissulla en meinannut löytää ulostuloporttia.
    Mietin miten siellä poisnukkuneet ovat saaneet viimeisen levon eivätkä enää ole osallisena Obaman mainitsemista kolmesta pakosta elämässä. Jos oikein muistan yksi niistä pakoista on veron maksu. Toinen on kuolema ja kolmas hänelle henkilökohtainen. Vaimo on kuulema päättänyt ettei hakeudu tulevaisuudessa presidentiksi. Mielestäni hän olisi siihen tehtävään sopivin tällä hetkellä.
    Säälin amerikkalaisia. On taatusti hoopo olo valita noin menestyneessä maassa miestä presidentiksi, joka muistuttaa niin mahdottomasti kotipitäjäni miestyyppiä 70-luvulla. Siihen aikaan oli yleistä olla epäkorrekti.
    Minulle jäi luulo, että vain siellä on tuollaisia miehiä. Onneksi väärinkäsitys vihdoin oikeni. Tuli tunne, että jopa edesmennyt isäni oli suhtkoht fiksu mies.

1300 lukijaa jo meni ajat sitten ohi. Olkaa hyvät äkääkä enää lisätkö lukijamäärää. Ajattelin jättää tämän Ellit-kirjoittelun menneisyyteeni. On enää niin vähän sanottavaa. En minä tätä maailmaa miksikään pysty muuttamaan. Ja omassa elämässä olen erittäin onnellinen ja tyytyväinen. Kiitän menneistä vastoinkäymisistä. Ilman niitä olisin jäänyt monesta opetuksesta vaille.

Vielä on kesää jäljellä varsinkin näin körttiläisenä.
    Sommaren är kört!

14. menneisyyteni Vierailija

Lueskelin turinoitani ja mietin voiko menneisyyttään jättää taakseen. Tukevaisuuttaan ei voi tietää, mutta menneisyys on hyvässä muistissa.

Tein suursiivouksen ja vein ulos roskia Lehtiroskalaatikossa oli torstain Hesari ja otin sen mukaani. Luin Maaret Kallio blogin kodin raivaamisesta ja jutun sukupuolieroista ammateissa. Jutussa haastateltiin entistä työkaveria,
    Vaikka en enää paljon märehdi entistä työpaikkaa jutusta tuli mieleen mukavia muistoja.
    Ellit palstat hiipuvat. En pidä torailusta.
    Aamun uutiset olivat mukavia. Rion kisat ovat loppusuoralla.
    Entinen Miss Suomi on käymässä Suomessa. Minä olen onneksi päässyt irti Fazer suklaakoukusta.
    Kävin eilen S-Marketissa ja ostin hieman irtokarkkeja siivousurakan kunniaksi. Pieni tyttö katseli touhujani ja hänen alkoi tehdä mieli karkkia. Äiti sanoi ettei ole lauantai eli karkkipäivä ja toisekseen kotona on karkkeja. Hävetti olla karkkihyllyllä. Tänään en käy kaupoissa. En lue yhtään mitään. Olen vain ja löpötän.
    Pesin jemmasta löytyneet äitivainaan virkkaamat sängynpäälliset. Niistä tuli levollinen olo. Äiti virkkasi toisen peitteen parisängylle.
    En minä menneisyydestäni irti pääse. Ehkä sentään joskus Ellit palstoista.
    Oli ihanaa kiikuttaa Hesari takaisin roskalaatikkoon. Ei mikään ole niin vanha kuin eilisen päivän Hesari.

15. kirjoitusvirhe Vierailija

"Lueskelin turinoitani ja mietin voiko menneisyyttään jättää taakseen. Tukevaisuuttaan ei voi tietää, mutta menneisyys on hyvässä muistissa."

Tulevaisuus ei tukevaisuus. Elämässä tosin kannattaa olla jalat tukevasti maassa.
    Nyt lopetan tähän viestiketjuun kirjoittamisen. Eipähän sitten tarvitse jälkikäteen korjailla kirjoitusvirheitään.

16. Tulevaisuus Vierailija

17. jämähtäminen Vierailija

http://www.hs.fi/metro/kolumnit/art-2000005178954.html

Palaan vielä jämähtäminen aiheeseen. Luin tällä viikolla samasta aiheesta Metro-lehden
    kolumnin. Jutusta tuli hyvä mieli. On hyvä jämähtää edes johonkin tuttuun ja turvalliseen asiaan.
    Minä olen kait jämähtänyt anna.fi sivulle.

Luin eilen jostain jutun naispastorista, joka aikoo muuttaa pois Suomesta. Hän ei enää koe elämäänsä turvalliseksi. Kun puolustaa maahanmuuttajia saa itse lähteä käpälämäkeen.
    Nettikeskustelu on kuulema mennyt pidikkeettömäksi vai mikä sana se olikaan.
    Jos eilen oikein kuulin radio Vegasta vääriä karkotuspäätökisä on tehty kolme prosenttia.
    Kyllä sekin on iso luku, kun omalle kohdalle kolahtaa. Silloin ei auta haikalla jämähtämistä.
    On otettava vuoteensa tai mitä tavaraa nyt onkaan ja lähdettävä minne vielä pääsee.

Tallensin äsken laskuja nettiin. Sähkön kulutukseni on lisääntynyt tänä vuonna 14,8 %.
    Olenko ladannut akkua enemmän vai tehnyt tehosekoittimella smootheja.

Olisi ihana tietää, että edes kourallinen lukijoita jaksaa joskus lukea tämän palstan viestejä.
    Sain joululahjaksi uuden kultakantisen päiväkirjan, mutta olen kirjoittanut sinne muita muistiinpanoja. Päivänkirjan kirjoittaminen tuli eilen mieleen, kun katsoin netistä elokuvan The Queen. Ihmeekseni kuningatar muistutti monessa asiassa minua. Pidämme palljon samoista asioista. Jopa huivikin oli aikoinaan samanlainen. Elokuva loppui kauniisti.
    Tuosta opin ettei menneisyyteensä pidä jämähtää. Pitää aina katsoa tulevaisuuteen ja satsata
    opiskeluun ja tieteeseen. Kuulin radiosta, että tänään marssitaan tieteen puolesta.
    Ehkä teen osuuteni kun kohta vien roskat ulos. Pääsiäistulppaanit varistivat jo terälehtiään.
    Tyttäreni kävi kotimaassa ja latasi minulle kuukaudeksi ilmaissivun. Nyt voisin katsoa niin paljon elokuvia kuin haluan.
    Toivottavasti tämän seurakunnan naispastori rauhoittuu ja toteaa, että ei kannata lähteä sutta pakoon. Voi tulla vielä karhu vastaan. Tykkään Metron Kamala luonto sarjakuvista.
    Opiskellaan yhdessä hillittyä ja kaunista retoriikkaa. Vuorovaikutus ja kommunikointi.
    Kun tässä maassa ihmiset ovat toisilleen ihmisiä niin minäkin pääsen kirjoittamisessa vähemmällä. Kaikki me olemme saman tähtitaivaan alla. Tuosta lauseesta minut kuulema muistetaan maailmalla. Tai ainakin joskus muistettiin.

18. lakanat Vierailija

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005191932.html

Kävin eilen Itiksessä ja ihmettelin näyteikkunan Jesus-lakanoita. Sitten muistin lukeneeni Me Naiset-lehdestä Anna Perhon kolumnin, jossa mainittiin lakanat.
    Miltä tuntuisi olla minä tai jotain sinne päin luki joku aika sitten myös Stockmannin ikkunassa.
    Katsoin eilen netistä Allied elokuvasta pätkiä ja luin juoniselostuksen. Olisi karseaa olla naimisissa miehen kanssa, joka olisi aikoinaan varastanut menehtyneen identiteetin.
    Turkki teki viisaasti, kun kieltämällä telkkarin parinvalintaohjelmat.
    Kirkko on arkalasta kotoisin, kun veti takaisin hyvän kampanjan.
    Minua ei mainosmaailma hetkauta. En halua nukkua Jesus-lakanoissa. Minulle joksinen ihminen on elävä Jesus.

19. numeroita Vierailija

Type the following numbers into the below text field.
    Kokeilen toimiiko uudistunut ihmistunnistus. Helppoahan tuo on,
    jos pääsee eroon hämäristä ja hankalista sanoista.

20. lyhyt kirjoitus Vierailija

Murrepalstalle toivotaan pitkiä kirjoituksia. Kun selailin palstoja ihmetelin taustamusiikkia. Liekö vika tietokoneessani tai sitten sellaista toimintoa on toivottu. Minusta musiikki on joutavaa.
    Mistä aiheesta kirjoittaisin pitkän tarinan?
    Avasin äsken muistitikkuni tiedostoja. Olin kirjoittanut jotain Kirjan ja ruusun päivästä kirjakaupoissa. Selasin eilen lehteä ja katselin kirjamainoksia.
    Sain eilen kurssitodistuksen ja harmikseni siinä on taas uusi virhe. Syntymävuoteni oli laitettu 90-luvulle. Soitin asiasta ja sanoin etten millään voi olla niin nuori.
    Ei ole mitenkään mahdollista, että olen lapsiani nuorempi.
    Virheitä sattuu meille kaikille ja niille ei voi muuta kuin nauraa.
    Ehkä olen nauranut elämässäni liikaa ja olen nyt nuortunut vuosikymmeniä.
    Kuuntelin äsken radiouuutisia ja siellä käytettiin sanaa luddig.
    Olen täysin samaa mieltä harkinnassa olevasta uudesta laista.
    On epämääräistä velvoittaa hakemaan 12 työpaikkaa kuukaudessa.
    Ei se määrä vaan laatu joka asiassa.
    Ministereillä on onneksi töitä. Joku kommentoi Nokian yt-kierrosta.
    Nainen sanoi ettei halua antaa työnantajalleen koko elämää.
    Jäin miettimään olenko antanut elämäni jollekin työnantajalle. Tuskinpa vain.
    Tässähän minä olen ja mietin miten selvitän e-laskuni. Olen tallentanut sen oikein pankkiin, mutta eipä vielä näy maksettavissa laskuissa.
    Katsoin eilen Huomenta Suomi-lähetyksen. Asiantuntijat olivat huolissaan älylaitteiden liiasta käytöstä. Se jo näkyy lasten muuttuneessa käytöksessä.
    Vanhemmat ovat liikaa kiinni somessa ja lasten kehitys kärsii.
    Eilen oli ruusun päivä tai ainakin luulen niin. Olin eilen kaupan kassalla jonossa ja kovaäänisestä kuului kenen nimipäivä on ja mistä nimi on saanut alkuperänsä.
    Taidanpa kohta soittaa operaattorille ja varmistaa, että puhelinlasku on
    menossa verkkopankkiin. Sopimus uusittiin vähän aikaa sitten.
    En nyt kirjoita pidempää kirjoitusta. Paljon olisi asiaa, mutta ne asiat
    on hoidettava muualla kuin anna.fi foorumilla.

21. Onnistuva mies. Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Miksi työnhakua ajatellaan pakkotyönä, sitä ihmettelen.
    Työttömän luonnollinen työhän on työnhaku, mitä ihmeellistä on.
    Nykyään kun tuo hakukin on helpoksi tehty.
    Onko 12 sähköpostin lähettäminen niin vaikea tehtävä ettei siihen työtön pysty?

22. työnhaku Vierailija

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201705052200122680_u0.shtml

23. pikavisiitti Vierailija

Huomasin lehdestä ilmoituksen ja kävin Presidentin linnassa avoimien ovien päivänä.
    Laukku piti jättää vaatesäilytykseen. Kännykkä jäi laukkuun enkä olisi ehkä muutenkaan ottanut kuvia.
    Rätää satoi menomatkalla.
    Jalat kastuivat ja oli hauska kotona katsoa Pekka Poudan säätiedotusta.
    En viipynyt linnassa kauan. Pisimpään viivyin katselemassa presidenttien puolisoiden muotokuvia.
    Kaunis talo sisältä. Jos olisi ollut parrmpi sää ehkä olisin viipynyt siellä pidempään.
    Ex-tempore jutuissa on hyvät ja huonot puolensa. Minulla löi tyhjää, kun vahtimestari neuvoi seuraamaan valkoisia ketjuja. Toinen kysyi etsinkö vessaa. Oli ihanaa saada laukku takaisin talon toisesta päästä ja kopittää junalle.

24. Hyvää Elämää Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari