Viime yönä eka kerta synntyksen jälkeen... itku tuli sen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vbjkl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vbjkl

Vieras
Synnytyksestä kohta 6 kk aikaa. Oltu yhdynnässä viimeksi noin 10 kk sitten, joten johan oli aikakin.

Hui kun jännitti... Pitkään oli henkinen este yhdyntään, sillä pelkäsin että paikat liian venyneet. On jotenkin sellainen haavoittuvainen olo ollut synnytyksen (imukuppi) jälkeen ja olen kokenut että tarvitsen hellyyttä ja hyväksyntää että kelpaan sellaisena kuin olen nyt. Pelkäsin miehen reaktioita siihen miltä tunnun. Jos olisi jotenkin tarkoituksella tai ajattelemattomuuttaan loukannut minua olisin varmaan lakannut haluamasta seksiä enää koskaan ja elänyt vain lapsilleni.

Ei tuo nyt kovin kummoiselta tuntunut, mutta ainakin alkuun on päästy :)
Miehellä ei kauan kestänyt, vaikka paikat tuskin vielä kunnossa.

Oon treenannut joka päivä lp-lihaksia. Yöksi laitan pienet (1,9 cm) metalliset kuulat, oon kullut että ne treenaa sillä lailla myös hyvin? Lapsi täysimetyksellä ja paikat kuivat, joten liukkaria tarvittiin.

Onko kellään muulla ollut näin vaikeaa..?

Meillä oli kans varmaan yhtä pitkä väli. Emätin repesi, joten henkinen puoli oli esteenä kauan, pelkäsin että olisi tosi kivuliasta. Niin olikin, eikä liukkarikaan oikein auttanut. Vasta ajan myötä kipu väheni ja lopulta loppui, sitä ennen seksielämä oli lähes olematonta.

Mulla oli kanssa imukuppi ja eppari. Koitetiin ekaa kertaa siinä 6 viikkoa synnytyksestä, mutta joka kerta keskeytyi kivun takia vielä monta kuukautta. Kun menkat alkoi 8 kk synnytyksestä, kivut hävisi.

Mulle tehtiin sektio 7kk sitten ja ollaan harrastettu miehen kanssa seksiä ehkä 4-5 kertaan en jälkeen, edellisestä kerrasta taitaa olla jo 2kk. Mulla sattuu vaan niin älyttömästi yhdyntä, emätin tuntuu jotenkin tosi tiukalta :O Mistähän se mahtaa johtua?

On ollut vaikeaa ja pelottavaakin. Synnytyksen jälkeen oli todella haavoittuvainen olo pitkään - alan vasta nyt päästä siitä vähitellen yli, ja synnytyksestä on sentään jo 11 kk. Alapää muuttui synnytyksessä paljon, kipuja kesti puoli vuotta ja kyllä koin pitkään seksuaalisuuteni olevan pilalla enkä voinut nauttia seksistä ollenkaan, vaikka haluja olisi ollut (imetyshormoneista huolimatta) enemmän kuin vuosiin. Orgasmiakaan en saanut ennen kuin tässä kuussa ekaa kertaa. Onneksi nyt alkaa helpottaa... vaikka varmaan menee vielä kauan, ennen kuin pystyn suhtautumaan seksiin normaalisti.

no voi hyvänen aika, meillä oli seksiä vasta 1,5 v synnytyksen jälkeen :D kaikki oli kunnossa vaan ei haluttanut paskan vertaa, nukuin mieluummin. mitäs siitä pillun antamisesta stressaa? mullakin oli kuivat paikat vaan kyllä siihenkin on konstit keksitty.

Ei menny montaa päivää ennen ku ryhdyttiin hommiin täysillä, mutta hiljasempaa on kuin aiemmin, kun viikossa saattaa olla yks tai kaks seksitöntä päivää. Toimiiko ne kuulat nukkuessa, ilman painovoimaa jne? Sekstailu parasta ilolihasten jumppaa.

no voi hyvänen aika, meillä oli seksiä vasta 1,5 v synnytyksen jälkeen :D kaikki oli kunnossa vaan ei haluttanut paskan vertaa, nukuin mieluummin. mitäs siitä pillun antamisesta stressaa? mullakin oli kuivat paikat vaan kyllä siihenkin on konstit keksitty.

Katsos kun jotkut haluavat ihan itse harrastaa seksiä ja saada mielihyvää sitä(kin) kautta.
Tottakai se tuntuu kurjalta, jos on henkisiä ja/tai fyysisiä esteitä sellaista asiaa kohtaan.

Ei menny montaa päivää ennen ku ryhdyttiin hommiin täysillä, mutta hiljasempaa on kuin aiemmin, kun viikossa saattaa olla yks tai kaks seksitöntä päivää. Toimiiko ne kuulat nukkuessa, ilman painovoimaa jne? Sekstailu parasta ilolihasten jumppaa.

Jostain luin että toimisivat myös nukkuessa? Ajattelin sitten kokeilla, eipä ole iso vaiva. Ihan kuin olisivat jo vaikuttaneet. Kun aamulla nousen sängystä ylös niin melkein heti kuulat tippuu pois, mutta välillä saattavat pysyä jopa muutaman minuutin sisällä.

Mulle tehtiin sektio 7kk sitten ja ollaan harrastettu miehen kanssa seksiä ehkä 4-5 kertaan en jälkeen, edellisestä kerrasta taitaa olla jo 2kk. Mulla sattuu vaan niin älyttömästi yhdyntä, emätin tuntuu jotenkin tosi tiukalta :O Mistähän se mahtaa johtua?

Se, että tuntuu tiukalta on todellisuudessa sitä kuivuutta. Meillä ainakin oli ensimmäisen lapsen synnyttyä näin ja luulin että olen jotenkin suunnilleen kuroutunut umpeen, mutta fysioterapeutti ehdotti tuota ja sitähän se oli :) meni kyllä ajan myötä ohi onneksi, me kun ei voida liukuvoiteita käyttää kun ne ei jotenkin sovi mulle (polttelee. Kokeiltu erilaisia kyllä..)

Tääkin on varmaan ihan yksilöllistä miten sujuu. Itsellä kivut ja kirvely kesti puolitoista vuotta. Emättimen suuta jouduttiin tikkaamaan, mutta kaikkein kipein oli sisusta. Siellä oli pystysuunnassa repeämä, joka oli myös tikattu.
Eli ei stressiä moisesta, ottakaa rennosti ja käyttäkää Ceridal-öljyä apuna. Tsemppiä, kyllä se vielä paremmaksi muuttuu.

minulle tehtiin synnytyksessä myös eppari, mutta heti synnytyksen jälkeen olin elämäni kunnossa, istuin normaalisti, kävelin jne. seksiä harrastettiin ehkä 1kk synnyttämisen jälkeen, ei kipuja ei mitään, eppari haava parani viikossa. nyt meillä on seksiä joka päivä. alussa jännitti itteenikin kamalasti että kuinkahan nuo paikat ovat reagoineet, mutta ei valittamista. tsemppiä hirmuisesti teille, ei ole kiire, sitten vasta kun tuntuu siltä!

Se, että tuntuu tiukalta on todellisuudessa sitä kuivuutta. Meillä ainakin oli ensimmäisen lapsen synnyttyä näin ja luulin että olen jotenkin suunnilleen kuroutunut umpeen, mutta fysioterapeutti ehdotti tuota ja sitähän se oli :) meni kyllä ajan myötä ohi onneksi, me kun ei voida liukuvoiteita käyttää kun ne ei jotenkin sovi mulle (polttelee. Kokeiltu erilaisia kyllä..)

Koititteko ihan ceridal-öljyä? Musta se toimii tosi hyvin.

Lääkäri voi myös määrätä estrogeenitabletteja alakautta otettavaksi. Ja taitaa saada ilman reseptiäkin. Kasvattaa limakalvoa ja tekee paikat kosteammaksi. Suosittelen.

Yhteistyössä