viime yönä klo 03.40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
"Äiti, *hik*, äiti"
Herään, esikoinen on sängyn vieressä. Tiedän heti, että kaikki ei ole nyt kunnossa. Nousen katsomaan, mikä on hätänä. Poika pitää kättä, jossa on oksennusta. Herätän äkkia miehen ja sanon, että poika oksentaa. Mies nousee salamana pystyyn, ottaa esikoisen ja käskee oksentaa eteisen lattialle. Vauva herää, samoin keskimmäinen. Sanon pienemmälle pojalle, että nukkuu ihan rauhassa, nyt ei ole aamu. Otan pussilakanan pois peiton päältä, koska siinä on oksennusta vähän. Jätän sen lattialle, koska en voi lähteä mihinkään. Imetän vauvan ja nukahdan. Mies hoitaa esikoisen. Vie vessaan oksentamaan, ja sillä aikaa siivoaa yläkerran lattian. Laittaa itselleen pedin esikoisen huoneen lattialle. laittaa oksennusämpärin esikoisen sängyn viereen. Valvoo koko yön, kun poika oksentaa.
Nyt ne on olleet siellä esikoisen huoneessa koko ajan, ja saa ollakin, mä hoidan pienet lapset.
Mä inhoon mahatautia; on se sitten itsellä tai kenellä tahansa perheenjäsenellä. :/

tiedän monta perhettä jossa nainen ei pysty oikeen olemaan oksennuksen kanssa tekemisissä. alkaa itsekkin siis oksentaan..
niin mieh hoitaa heillä nämä tilanteet..

meillä onneksi molemmat pystyy..
niin hoidetaan yhdessä tai vuoron perään

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
"Äiti, *hik*, äiti"
Herään, esikoinen on sängyn vieressä. Tiedän heti, että kaikki ei ole nyt kunnossa. Nousen katsomaan, mikä on hätänä. Poika pitää kättä, jossa on oksennusta. Herätän äkkia miehen ja sanon, että poika oksentaa. Mies nousee salamana pystyyn, ottaa esikoisen ja käskee oksentaa eteisen lattialle. Vauva herää, samoin keskimmäinen. Sanon pienemmälle pojalle, että nukkuu ihan rauhassa, nyt ei ole aamu. Otan pussilakanan pois peiton päältä, koska siinä on oksennusta vähän. Jätän sen lattialle, koska en voi lähteä mihinkään. Imetän vauvan ja nukahdan. Mies hoitaa esikoisen. Vie vessaan oksentamaan, ja sillä aikaa siivoaa yläkerran lattian. Laittaa itselleen pedin esikoisen huoneen lattialle. laittaa oksennusämpärin esikoisen sängyn viereen. Valvoo koko yön, kun poika oksentaa.
Nyt ne on olleet siellä esikoisen huoneessa koko ajan, ja saa ollakin, mä hoidan pienet lapset.
Mä inhoon mahatautia; on se sitten itsellä tai kenellä tahansa perheenjäsenellä. :/
Kiva mies sulla. Mun ukko ei perjantaina persettään sohvalta nostanut kun 2v oksensi keittiöön. Yrjöä jääkaapin- ja pakastimen ovissa, seinillä ja matto meni roskiin. Itse sain pestä pojan, ja luututa lattiat, ukko makas kaukosäädin kourassa ja tuijotti telkkaria. Ei kyl muutenkaan osallistu millään lailla lasten hoitoon, vaippoja vaihtanut tältä 2vuotiaalta tasan yhden kerran.

Meillä mies hoiti nyt tällä kertaa, koska mä en voi mennä nukkumaan ilman vauvaa toiseen huoneeseen, enkä kyllä viitti ottaa mukaankaan. Meni helpommin näin. Ja nyt mies saa levätä esikoisen kanssa, kun mä hoidan pikkuiset.

Haloo, tänään on työpäivä. Päästä miehesi töihin. Vai oletko sinä se vaimo, joka on kotiäiti ja jonka mies on aina saikulla töistä kun joku lapsi on kipeänä?

Alkuperäinen kirjoittaja eiks miehellä oo töitä?:
Haloo, tänään on työpäivä. Päästä miehesi töihin. Vai oletko sinä se vaimo, joka on kotiäiti ja jonka mies on aina saikulla töistä kun joku lapsi on kipeänä?

Ei se äitikään ole lomalla niiden lasten kanssa seuraavaa päivää!

no vepaston miehellä voi olla esim. vaikka isyysloma menossa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei se äitikään ole lomalla niiden lasten kanssa seuraavaa päivää!

Täh. Ei tietenkään. Äiti hoitaa hommansa kotona, siis hoitaa lapset. Ja isä hoitaa omansa, siis menee töihin, jos niitä sattuu olemaan.

Sun mies toimi samalla tavalla kun mun mies. Tosin se ei kyllä voi jäädä pois töistä, mutta on tehnyt mahdollisuuksien mukaan kotoa käsin töitä jos lapset sairaina.
Niin inhottava tauti toi kyllä on, toivottavasti ei tartu teihin muihin!

Ei voi olla lomaa, isyysvapaata, vuorotöitä tms? Vaan kaikki on automaattisesti töissä ma-pe 8-16?

Mitä mieltä olette kun ex-mieheni laittoi aikoinaan silloin 6-vuotiaan poikani
oksennustaudissa wc:n lattialle nukkumaan, yksin. Olimme silloin jo eronneet mutta
annoin mieheni ymmärtää että oli sitten viimeinen kerta!

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

Ei voi olla lomaa, isyysvapaata, vuorotöitä tms? Vaan kaikki on automaattisesti töissä ma-pe 8-16?

Niinpä. Miehellä nyt sattuu olemaan tänään vapaapäivä, onneksi. Seuraava vapaa onkin sitten ensi tiistaina.

Yhteistyössä