Viime yönä toinen silmä sokeutui hetkeksi -oikealla puolella muutakin vikaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras."

Vieras
Onko kellään näkö kadonnut toisesta silmästä joiksikin minuuteiksi ja sitten palannut? Mistähän tuo johtuisi. Itselle kävi näin viime yönä, että oikeasta silmästä meni näkö kokonaan. Oikealla puolella päätä on muutenkin ollut ongelmia mm. kuulon alenema(piti mennä sairaalaan tutkimuksiin mutta piti perua ja jäi menemättä), välillä kovia päänsärkyjä oikealla jotka alkaa yöllä ja loppuu vasta kun nousen ylös ja tuohon ei auta edes iso päänsärkypilleri (1000mg). Päänsäryn pisteet nenän vieressä oikealla, korvan päältä päälaelle ja korvasta niskaan päin. Kipu siis aivan kamala ja ei voi nukkua enää ja tätä vain joskus. Lääkäri pyysi vaan seurailemaan ja ei pitänyt minään.

Meneekö multa suonipäästä vai mikä ihme tuo on vai ihan normijuttua?

kyllä minä menisin lekuriin välittömästi jos tuommosta on. se näön lähteminen toisesta silmästä voi olla migreenioire mutta voi olla myös aivoveritulpan oire. kuvissa tuokin selviäisi. en jäisi odottelemaan.

Otsikon perusteella tuli mieleen Ms mutta siinä näön heikentymät ehkä pidempikestoisia. Kuvauksen perusteella ehkä Hortonin syndrooma(migreenityypp. kova särky toisella puolella päätä, laukeaa usein öisin). Jos ottamasi lääke on parasetamolia niin harvoin sillä saa kunnon vastetta kovempiin särkyihin.
Käy lääkärillä.

Olet nyt seuraillut lääkärin ohjeen mukaan ja vaiva ei parane. Ota siis yhteyttää uudestaan tk:n. Voi olla esim. niin paha migreeni ettei se kotilääkkeillä asetu, tai sitten aivoverenkertohäiriö tai joku muu.

Otsikon perusteella tuli mieleen Ms mutta siinä näön heikentymät ehkä pidempikestoisia. Kuvauksen perusteella ehkä Hortonin syndrooma(migreenityypp. kova särky toisella puolella päätä, laukeaa usein öisin). Jos ottamasi lääke on parasetamolia niin harvoin sillä saa kunnon vastetta kovempiin särkyihin.
Käy lääkärillä.

Lääke on juurikin parasetamolia.
Muutama vuosi sitten näössä oli yhtenä päivänä yhteisnäössä puutteita niin, että näin lukea vain esim. televisiotekstin oikean puolen. Kestiköhän tuo noin puolisen tuntia. Lääkärillä kävin mutta tuolloin ja ei pitänyt tuota vakavana.
Täytynee varata aikaa lääkärille.

1000 mg parasetamolia on aika köykäinen lääkitys. Nappaa pari ibuproifeenia niin saattaa auttaa särkyyn paremmin. Ja kannattaa käydä siellä lääkärissä uudestaan jos oireet jatkuvat.

Voiko joku nopeasti vastata että mikä mulla on?! Eli joka päivä kun istun jossain ja nousen niin mun kummatkin silmät sokaistuvat minuutiksi ja sitten palautuvat taas normaaliksi. Olen myös huomannut että oikea silmä näkee eri värejä ja sumeasti kun taas vasen silmä on ihan normaali. Äitini ei suostu viemään mua lääkäriin joten siksi kysyn täältä :(

Voiko joku nopeasti vastata että mikä mulla on?! Eli joka päivä kun istun jossain ja nousen niin mun kummatkin silmät sokaistuvat minuutiksi ja sitten palautuvat taas normaaliksi. Olen myös huomannut että oikea silmä näkee eri värejä ja sumeasti kun taas vasen silmä on ihan normaali. Äitini ei suostu viemään mua lääkäriin joten siksi kysyn täältä :(
Koululääkäri? Käy optikolla mittauttamassa silmänpaineet, maksaa vitosen

Sulla on HERPES

Yhteistyössä