Viimeinen neuvolalääkärikäynti -> synnytys?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marif
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marif

Uusi jäsen
06.06.2008
17
0
1
Tänään viikkoja 37+0, viimeinen neuvolalääkärikäynti oli tänään, vauva laskeutunut, paikat pehmeät ja kohdunsuu 1,5cm auki (olen uudelleensynnyttäjä), kaulaa sen tavallisen 3cm jäljellä. Lääkäri meinasi että parin viikon päästä pääsisin ehkä jo synnyttämään. Esikoinen syntyi 39+6. Milloin teillä muilla ollut synnytys jos samoilla viikoilla samankaltaisia "tuloksia" lääkärikäynniltä??? Tiedän, että tämäkin yksilöllistä milloin syntyy, kiinnostaa vain tietää kun lähellä h-hetkeä elellään =)

Mulla ollut kuukautta ennen sen sentin auki ja pehmeä tokasta, synnytys vkoilla 40+2. Voi aueta aika kauan ennemmin, ei välttämättä enteile vielä synnytystä. Lääkärit sanoi jo vkolla 36+, että voi syntyä piankin. :hug: Mukavaa loppuodotusta, itse viikoilla 32+, paikat vileä kiinni.

Mulla kans oli tokalla paikat pehmeät ja 1,5 cm auki viimeisessä lääkärintarkastuksessa vk 37, mutta tyttö syntyi 42+0 käynnistettynä. :headwall: Et ei se nitään välttämättä tarkoita. Huvittaa muuten nuo lääkärien "lupailut" synnytysajoista. :D Mullekin luvattiin että esikoinen syntyy koska vaan kun on niin hyvin laskeutunut, mutta tää "koska vaan" kesti 5 viikkoa. :xmas:

Liina78: ihan samaa itekseni naureskelin :laugh: Mullekkin niin vannoteltiin että koska kyseessä on jo kolmas raskaus ja näin ajoissa paikat valmiit, niin ei tarvi kauaa odotella...juuh, 5 viikkoa meni että tärähti! Ja yritin vielä tehä kaikkea mahdollisimman raskastakin, vaikka kieltelivät :whistle:

Samantapaisia kokemuksia täälläkin. Tänään, rv 34+1, kävin lääkärillä ja paikat pehmenneet, 1 cm auki ja kaulaa 2 cm. Viimeksi samoilla viikoilla oli sama juttu ja lääkäri sanoi, että voi syntyä milloin vaan. Synnytys käynnistettiin rv 40 ;) Siksi en ole huolissani, ei sitäpaitsi ole yhtään sellainen olo että synnytys olisi lähellä. Tosin sellainen olo kyllä on, ettei laskettuun aikaan ihan mene, mutta uskon että vauva jaksaa vielä muutaman viikon kasvaa mahassa!

Yhteistyössä