Viimeinen pilleriviikko jäi kokonaan välistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiirenvirna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiirenvirna

Vieras
Löysin noin kuukausi sitten, edellisen taukoviikon aikana yhden hukassa olleen e-pilleriliuskan (Diane Nova), jossa oli noin 2 viikkoa pillereitä jäljellä. Ajattelin, että syön sen ja heti perään uuden täyden liuskan, mutta tottumuksesta pidinkin tauon tuon kahden viikon jälkeen :S Huomasin asian vasta kun rupesin etsimään uutta liuskaa jonka aloittaa tauon jälkeen. Otin viimeisen pillerin siis torstaina ja sen jälkeen olemme aviomiehen kanssa peuhanneet useamman kerran (tietenkin ilman mitään kondomeita sun muita). Vuoto alkoi päivän myöhässä ja on ollut niukanpuoleista.

Aion tehdä huomenna testin kaiken varalta (ihan näytteenottokeskukseen, saa varmemman tuloksen). Pitäisikö mun kuitenkin vielä odottaa vaikka ensiviikkoon ennen testin tekemistä vai näkyykö se ihan labrassa testattuna jo nyt?
Ja sitten Se kysymys... mitä luulette, voinkohan olla raskaana? Typeriä ja turhia kysymyksiä - huomennahan se selviää. Mua kuitenkin vaivaa tämä asia hirveästi, joten toivoisin saavani asiallisia vastauksia. Sukuni naiset ovat olleet kuulemma hyvin hedelmällistä, ensiyrittämällä raskaaksi ja sellaista (mikäli tällä on mitään merkitystä) :D.

Diane Novan käyttöohjeessa sanotaan näin: jos olisit unohtanut kolmannella tablettiviikolla ottaa yhden tabletin, voisit heti lopettaa ja pitää viikon tauon siinä kohtaa (kuitenkin enintään viikon) ja ehkäisyteho säilyy. Eli tuo sinun tapauksesi voidaan varmaan lukea tähän ryhmään, kun nyt kuitenkin olit jo kaksi viikkoa niitä ottanut. Ei siis pitäisi olla syytä huoleen.

eikös ohjeessa puhuta YHDESTÄ pilleristä eikä kokonaisesta viikosta?! Voi olla hieman isompi hormonivaje silloin ja raskauskin hyvinkin mahdollinen. Ja ohjeissahan sanotaan, että jos olet unohtanut useampia pillereitä, ota yhteys lääkäriin.

Nyt on aivan pakko kysyä, kuinka ihmeessä voitten unohtaa viikon pillerisatsin? Kun itselläni se on yksi aamun rutiini, otan aina sen samaan aikaan...no saattaa siinä olla tunnin liukuvaraa mutta sitten alkaa jo päässä kello hälyyttää jos en ole ottanut. Kuitenkin ehkäisy on melkoisen tärkeä asia...ainakin minulle.

Kiitoksia vastauksista :) Vielä en osaa sanoa aiheuttiko tuo puuttuva viikko sellaista hormonivajetta, että raskaana olisin...

Leena, siten voi unohtaa ottaa kokonaisen viikon, kun syö jo heti alkuunsa vajaan liuskan. Viimeisen syödyn pillerin jälkeen sitä saattaa tottumuksesta pitää taukoa, mun muistilla pystyy hyvin unohtamaan kahdessa viikossa, että liuska olikin vajaa :P

No niin sitten kai voi. =) Mutta itse en ole vajaata levyä koskaan aloittanut, olen vaan täydestä ottanut niin silloin sen kyllä muistaa.

Toivottavasti kuitenkin ehkäisy toimi, kun et vissiin sitä lasta ole suunnitellut.

Olen itsekin syönyt joskus tarkoituksella vain kaksi viikkoa pillereitä, ja pitänyt sitten tauon, en nyt muista miksi näin tein, mutta kyllä se ehkäisyteho oli ihan yhtä hyvä kuin sen kolmen viikon jälkeenkin...

Yhteistyössä