Viiniapua - Keittis ta joku muu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihamieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ihamieli

Aktiivinen jäsen
11.11.2006
5 505
1
36
Minähän olen onneton noissa viiniasioissa, kun punkuista saan migreenin ja valkkareista tulee nuoruus liikaa mieleen. Mutta nyt siis olen muutamaan otteeseen juonut oikeasti hyvää valkkaria, mutta ei aavistustakaan mitä ne on. ELi osaatteko suositella jotain hyvää, joka ei saa olla ranskalaistyyppinen, jossa mielestäni maistuu omena tai joku muu jännä, mistä se nuoruus tulee mieleen. Just vloppuna oli Chardonnay-rypäleistä tehtyä ihan suht tyyristä, ja se oli pahaa.

Ja toinen kysymys, onko Chablis joku rypäle, vai ihan nimi?

Alkuperäinen kirjoittaja punkku:
ootko kokeillu semmosta punkkua missä ei oo tanniineja ja mikähän s eoitnen oli... en nyt muista... tää ei kyl ihan aiheeseen liittyny..

Joo, ja kyllä mä nykyään pystyn punkkua juomaan silloin tällöin vähän, kun olen ollut välissä monta vuotta juomatta ollenkaan.

Chablis on alue, ja muuten en osaa neuvo, kuin että katso niitä hyllynreunojen luonnehdintoja, älä ota sellaista joissa lukee omenainen tai hapokas, äläkä tammistakaan, jos Chardonnay ei miellyttänyt (ne ovat usein tammitynnyreissä kypsytettyjä) .

Toisen makua kun on niin vaikea arvioida.

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Chablis on alue, ja muuten en osaa neuvo, kuin että katso niitä hyllynreunojen luonnehdintoja, älä ota sellaista joissa lukee omenainen tai hapokas, äläkä tammistakaan, jos Chardonnay ei miellyttänyt (ne ovat usein tammitynnyreissä kypsytettyjä) .

Toisen makua kun on niin vaikea arvioida.

Eikö ole jännä juttu. Mä olin vähän aikaa sitten Ranskassa yhdessä kokouksessa, ja siellä oli yhtenä iltana juustofondueta ja sen seurana tosi hyvää ja laadukasta viiniä. Monet taivatselivat kuinka hyvää yhdessä, ja mun suussa se yhdistelmä ei toiminut ollenkaan. Tuli tunne että kitalakea vasten joku hakkaa ja sitä suorastaan se tunne alkoi sattua. Join sitten vettä vaan.

Eihän se välttämättä edes ollut hyvää muidenkaan mielestä... :whistle:

Ja vielä riippuu niin siitä, mihin on tottunut; mä lipitin käytännössä koko kesän halvinta laatikkopunkkua ja nyt kaikki muut maistuvat vähän oudoilta. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ruiskaunokki:
Valkkareissa sekä punkussa on J.P Cenaut, en tiedä menikö loppu oikein, mutta hyviä ovat molemmat. Sitten on yksi valkoviini, jota kuvaillaan, että pirskahteleva, oranssia etiketissä, en muista mikä tai minkä maalainen, mutta hieman hapokas on ja todella hyvä sekin, vaikka punaviinin ystävä olenkin.

Mun suussa ei juuri tuo "pirskahteleva" toimi

Yhteistyössä