Viisaudenhampaan poiston jälkeinen kipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kauan teillä on kipu kestänyt poiston jälkeen?

Mulla tuntuu että kipu pahenee koko ajan, ilman lääkettä ei voi olla. Poistosta nyt 3 päivää. Nieleminen on vaikeaa ja leukaluuhun ja viereisiin hampaisiin sattuu.

Kyllä mullakin useamman päivän kipu kesti (eikä siis leikattu, ihan normaalisti vedettiin pois), mutta ei se kyllä pahentunut, vaan päivien mittan helpotti. Särkylääkettä joutui kyllä ottamaan reilusti useamman päivän. Jos se kipu pahenee, niin soittelisin kyllä hammaslääkärille ja varmistaisin, ettei ole tulehtunut.

Mulla kipu muuttui polttavaksi, ihan kuin olisi kekäle ollut ikenessä. Kaksi viikkoa särki kunnolla, sitten helpotti itsekseen. Tulehtunut oli, vaikka luulin silloin normaaliksi. Toinen puoli, joka ei tulehtunut, oli aika kivuton jo viidessä päivässä.

[QUOTE="vesimeloni";25956079]Kyllä mullakin useamman päivän kipu kesti (eikä siis leikattu, ihan normaalisti vedettiin pois), mutta ei se kyllä pahentunut, vaan päivien mittan helpotti. Särkylääkettä joutui kyllä ottamaan reilusti useamman päivän. Jos se kipu pahenee, niin soittelisin kyllä hammaslääkärille ja varmistaisin, ettei ole tulehtunut.[/QUOTE]

Tänään tuntuu että on kipeämpi kuin aikaisemmin, mutta pitää vielä muutama päivä katsoa alkaako helpottua vai pahentua kipu.

en ollut kipee ollenkaan vaikka oli tulehduskin. ja just sen tulehduksen vuoksi jätettiin haava auki mikä auttoi paranemiseenkin hyvin. multa poistettiin ylhäältä mikä kuulemma on vähemmän kivuliasta kuin alhaalla. vielä olisi 1 jäljellä mitä pitäisi ottaa pois. :x

Multa poistettiin kolme viisuria kerralla. Ei ollut kipuja jälkeenpäin juuri lainkaan. Ainoastaan hiukan arkuutta ikenissä. Porukka pelotteli, että naama turpoaa muodottomaksi, eipä ainaskaan mulla. Ainoa ikävä homma oli, että eivät laittaneet sulavia ompeleita. No, näpsäkkänä hoitsuna poistin tikit itse. Ja joo, ei se ollu helppoa tai kivaa.

Viimeksi meni viisurin poisto niin hyvin, että päivän oli vaan arkana ja varattiin aika erikseen sen poistoon, 2 tikkiäkin laitettiin. Edellinen viisurin poisto oli painajaismainen joka otettiin päivytyksessä. Kuoppa jäi kuivaksi eli siihen ei tullut hyytymää lainkaan ja ei ommeltu. Söin yli 3 viikkoa särkylääkkeitä jatkuvasti kunnes kamala särky loppui. Mainitsin tuosta viime kerralla lekurille ja ihmetteli miksi oli jätetty kuivakuoppa kun reikä pitää saada jotenkin umpeen eli joko tikeillä tai sillä hyytymällä.

En muista miten kauan kipu kesti, mutta poski oli kolme päivää kuin potkupallo ja sitten tulehtu poskiontelo, poisto oli ilmeisesti tehnyt pienenpienen reijän poskeen. Ja puolenvuoden kuluttua poistokohta oli edelleen tulehtunut, koska ikeneen oli jäänyt hampaansiru (röntgen paljasti). Niin vastenmielinen kokemus kaikenkaikkiaan, että hirvittää mennä poistattaa loppuja, jos ne alkaa oireilla.. :/

Mulla oli toisella kertaa tosi kipee pitkän aikaa, vasta 10. päivänä pystyin jättämään kipulääkkeet pois. Kipu paheni ensin juuri johonkin tuohon 3-4. päivän tietämille (kai vähän tulehtui) ja alkoi sitten helpottamaan pikku hiljaa. Toisella kertaa taas oli helppo poisto ja oli aika normaali jo toisena päivänä leikkauksesta.

Yhteistyössä