Viisi lasta ja yksi aikuinen kuolivat rajussa asuntopalossa Tukholmassa

Olemisen riemu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
4 089
0
36
Hämärän rajamailla
26.7.2009 7:31 | Päivitetty: 26.7.2009 11:30
HS-STT-TT

Ainakin kuusi ihmistä on kuollut rajussa asuntopalossa Tukholmassa. Aftonbladetin mukaan viisi uhreista oli tyttöjä, joista nuorin oli alle yksivuotias. Muut olivat syntyneet vuosina 2002, 1999, 1997 ja 1993. Heidän lisäksensä onnettomuudessa kuoli 40-vuotias nainen. Poliisin mukaan ainakin osa uhreista kuuluu samaan perheeseen.

Neljä kuolleista jäi ilmeisesti jumiin hissiin, jossa he kuolivat savumyrkytykseen.

Lehti kertoo, että lisäksi kaksi ihmistä on loukkaantunut hengenvaarallisesti. Yhden vammat eivät ole yhtä vakavia, ja hän on pystynyt kertomaan nimensä viranomaisille.

Kerrostaloasunnon palo syttyi noin kymmeneltä eilisiltana Rinkebyn kaupunginosassa. Palo sai ilmeisesti alkunsa keittiöstä. Kun palokunta saapui paikalle, oli asunto jo ilmiliekeissä.

Poliisi selvittää parhaillaan palon syttymissyytä. Naapurit ovat kertoneet kuulleensa voimakkaan räjähdyksen, jonka jälkeen suuret liekit löivät ulos asunnosta.

Palossa loukkaantuneiden lisäksi talosta evakuoitiin useita asukkaita. Heille järjestettiin tilapäismajoitus lähistöltä.

Aika kamalaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Pelkään tulipaloja melkein hysteerisesti muutenki. Lapsena näin tarhamatkalla palaneen talon ja siitä lähtien olen pelännyt että koti palaa.

Mä oon ite kokenu sen ku koti on palanu ja se on jotain sellasta ettei sitä osaa sanoin kuvailla edes

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Olemisen riemu:
Pelkään tulipaloja melkein hysteerisesti muutenki. Lapsena näin tarhamatkalla palaneen talon ja siitä lähtien olen pelännyt että koti palaa.

Mä oon ite kokenu sen ku koti on palanu ja se on jotain sellasta ettei sitä osaa sanoin kuvailla edes

Kamalaa. En osaa sanoa nyt mitään järkevää sulle :ashamed:. Ajatuksenakin ihan hirveä asia.

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Pitää alkaa heti pienestä pitäen valistamaan lapsia, miten käyttäydytään jos tulee tulipalo, EI HISSIÄ SAA KÄYTTÄÄ !!!! :'(

Peesi!

Olin kerran Kampin matkakeskuksessa, kun tuli ilmoitus suunnilleen tähän tapaan: "Palovaroittimet hälyttävät. Hälytyksen syytä tutkitaan. Älkää turvallisuussyistä käyttäkö hissejä." Kaikki käyttäytyivät ilmoituksen kuultuaan päällisin puolin täysin rauhallisesti, mutta ainakin itse kiritin jonkin verran askeleitani, että pääsisin nopeasti sisätiloista ulkoilmaan... En kuitenkaan nähnyt missään savua enkä tulta.

Pitääkin varoittaa lapsia...

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Tarvii vissiin soittaa miehen siskolle. Se asuu Tukholmassa on 40+ ja sillä on -97 syntynyt tyttö.

Asuuko rinkebyssä?

Niin, en oikein jaksa uskoa että tuossa on suomalaisista kysymys. Kaikki menehtyneet ovat samaa sukua ja ainakin osa samaa perhettäkin. Harva suomalainen perheellinen jää Rinkebyhyn asumaan. Ainakaan niin että siinä samassa asunnossa/naapurustossa asuu enemmän sukuja.

Tarvii vissiin soittaa miehen siskolle. Se asuu Tukholmassa on 40+ ja sillä on -97 syntynyt tyttö.

Asuuko rinkebyssä?

En mä tiedä. :ashamed: Kun ne on just muuttanu sinne ja ei meil oo niiden osoitetta vielä.

No tuolla rinkebyssä kun asuu aika paljon vaan mamuja jne. Niin ihmettelen jos sinne sekaan on suomalaisia eksyny.:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:

Asuuko rinkebyssä?

En mä tiedä. :ashamed: Kun ne on just muuttanu sinne ja ei meil oo niiden osoitetta vielä.

No tuolla rinkebyssä kun asuu aika paljon vaan mamuja jne. Niin ihmettelen jos sinne sekaan on suomalaisia eksyny.:laugh:

No, olen itsekin siellä asunut (muuten mielenkiintoinen kokemus =)) ja tunnen myös useita muita jotka asuu/ovat asuneet. Mutta harvempi enää siinä vaiheessa kun lapsia on.

Ja muuten, suomalaiset ovat myös täällä mamuja...

[No tuolla rinkebyssä kun asuu aika paljon vaan mamuja jne. Niin ihmettelen jos sinne sekaan on suomalaisia eksyny.:laugh:

Mitä on mamut? Maahanmuuttajiako? No sit ne vois asua just tuolla, koska sin mies on tumma.

Toivottavasti tavoitat heidät ja he eivät olis ollu tossa

[No tuolla rinkebyssä kun asuu aika paljon vaan mamuja jne. Niin ihmettelen jos sinne sekaan on suomalaisia eksyny.:laugh:

Mitä on mamut? Maahanmuuttajiako? No sit ne vois asua just tuolla, koska sin mies on tumma.

Todennäköisesti kuitenkaan ei. Jos ihmisellä on valinnanvaraa, harva haluaa lastaan Rinkebyn kouluihin.

Tietty jos mies on Rinkebyn mamuperheistä kotoisin ja halunnut asumaan sukulaistensa lähelle. mutta silloinhan heillä tämän mukaan pitäisi ainakin olla siinä enemmänkin noita sukulaislapsia samassa asunnossa/naapurissa/muuten heillä yöpymässä.

Yhteistyössä