Vika ei ole koskaan kasvattajassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m1es
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan samaa mieltä, ihan turha syytellä kauppaa oman lapsen tekemisistä. Äiti kommentoi uutisessa et tätä ei olisi tapahtunut jos kauppa ei olisi myynyt..jos joku on niin ääliö että haluaa impata niin aivan varmasti sen kaasun jostain saa.
Toivottavasti poika kuitenkin selviää, ja tämä tapaus toimii varoituksena muille.

"Minulla on ollut todella fiksu poika, josta olisi ollut kaikkeen ja jolla olisi ollut koko elämä edessä."

Ööö, todella fiksu poika ei kyllä harrastaisi kaasujen imppaamista.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Aivan samaa mieltä, ihan turha syytellä kauppaa oman lapsen tekemisistä. Äiti kommentoi uutisessa et tätä ei olisi tapahtunut jos kauppa ei olisi myynyt..jos joku on niin ääliö että haluaa impata niin aivan varmasti sen kaasun jostain saa.
Toivottavasti poika kuitenkin selviää, ja tämä tapaus toimii varoituksena muille.
No juuri näin.
Miettisi mielummin, missä mennyt pieleen, kun tulee pojalle tuollainen tyhmyys edes mieleen.
Toivottavasti tosiaan muut ottavat oppia.

!6-vuotias "fiksu poika" menee kauppaan ja onnistuu ostamaan kaasua, imppaa sitten itsensä lähes hengettömäksi aivovammapotilaaksi. Mitä tekee äiti - ryhtyy somessa ja mediassa käymään kampanjaa kauppaa vastaan. Suomessa ei taida kuitenkaan jenkkityylinen rahastus onnettomuudella onnistua.
https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201808182201145406_u0.shtml

Kovin moni vierittää syyn aina jollekin muulle, jottei tarvitsisi ottaa vastuuta omista tai läheisten valinnoista.

Käsittääkseni myöskään kaasuilla ei ole ostoikärajaa... Kuten ei liimalla tai bensallakaan. Kaikella voi impata aivonsa mössöksi, eikä vastuu siitä ole kenelläkään muulla kuin itsellä.

Fiksukin jälkipolvi mokailee aivan kuten vanhempansakin. Kovin valitettava tapaus mutta näitähän sattuu kyllä. 16- vuotias - ja nuoremmatkin - ovat kokeilunhaluisia ja saavat nettimaailmasta käsiinsä vaikka ja mitä "opetusmateriaalia" antamaan kicksejä ja nostattamaan vaikka statusta kaveripiirissä, onhan näitä tempauksia sattunut ennenkin.

Äiti reagoi nyt omassa shokissaan ja asian ymmärtämättömyydessään miten reagoi eli heiluu ympäriinsä syytellen muita tahoja aivan turhaan. Ei tuossa kenenkään syyttämiset auta, itse vanhemmankaan, kun ei se palauta tilannetta enää normaaliksi. Voi vain toivoa että nuoren asiat toipumisen jälkeensaadaan joten kuten kuntoon mahdollisine tukitoimineen.

• Tykkää
Reactions: Echo
`Mun poika on viisaas`
Aika kaukana viisaudesta. Olisiko jo aika miettiä miksi muksu tekee tälläistä ja onko vähän isompia ongelmia. Hakisi muksulle tarvittavaa apua eikä juoksisi ympäri syytelemässä muita.
Joissakin tuotteissä on ikäraja ja joissakin ei. Ja kyllä ne nuoret osaavat pyytää hakista ostamaan tavaroita jos jo valmiiksi tietävät ettei niille muksuille myydä. Ja voihan olla sekin että muksu kusetti mihin tarkoituksen ostaa.

Niin, voi olla oikeestikin fiksu poika muuten mutta fiksutkin voi haluta päihtyä , tosin hyvin tyhmällä ja ajattelemattomalla keinolla tässä. ( Itse vedin viinasta tolkuttomat kännit alle rippi-ikäisenä vaikka olin kympin oppilas )
Jostainhan lienee saanut vinkkiä kuinka toimitaan mutta ei kaverit varmaan riskeistä huutele. Yllättävänkin riskialtista hommaa on. Useimmat tietää että pitkäaikainen käyttö tyhmistää mutta hengenlähdön mahdollisuudesta vaikka yhdestä kerrasta ei nuoret varmaan tiedä.

Yhteistyössä