Viking Isabella = [b]PETTYMYS[/b]

09.06.2008
343
0
16
Matkustimme Viking Isabellalla Tukholmaan ja takaisin, petyimme pahasti lapsille suunnattuun ohjelmaan.
Viime kesänä olimme Siljan laivalla ja mielestäni Siljan tarjonta lapsille voitti mennen tullen Vikingin tarjonnan!
Siljalla oli Muumit, suurempi leikkihuone ja enemmän ohjelmaa lapsille. Vikingillä oli pieni leikkihuone, ei mitään satuhahmoja eikä pahemmin ohjattua toimintaa.
Tiedämmepä jatkossa, minkä firman laivoilla kuljemme lasten kanssa.

Me ollaan oltu lapsen/lasten kanssa laivalla vain kahdesti ja molemmat Siljalla.
Jos nyt johonkin sai pettyä, niin siihen, että koko laivasta et näe kuin sen ##### pallomeren ja leikkihuoneen ja ruokaa oli niin maan perusteellisen vaikea saada.
Emme mene buffettiin, koska ainoastaan mieheni saattaisi haluta syödä itsensä ähkyksi (ja siihen hintaan on syytä syödä itsensä ähkyksi). Tilausravintolassa pelkkien ranskalaisten saaminen oli käsittämättömän vaikeaa (miksi tilaisin lapselle muuta kun se ei mitään muuta syö?).

Jeeps-odotamme että jostain ilmaantuu vapaaehtoinen lapsenvahti ja sitten lähdemme laivalle kahdestaan mieheni kanssa. Vaikka siihen menisi 10 vuotta.

Täällä tein gallupia ennen laivalle lähtöä, et Siljan vai Vikingin laivoissa paremmin huomioitu lapset, suurin osa vastasi, et Vikingin laivoissa on enemmän lapsille ohjelmaa/paremmat leikkipaikat yms.
Noh, vahingosta viisastuu, ensimmäinen ja viimeinen kerta Vikingillä :laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Äititär:
Täällä tein gallupia ennen laivalle lähtöä, et Siljan vai Vikingin laivoissa paremmin huomioitu lapset, suurin osa vastasi, et Vikingin laivoissa on enemmän lapsille ohjelmaa/paremmat leikkipaikat yms.
Noh, vahingosta viisastuu, ensimmäinen ja viimeinen kerta Vikingillä :laugh: :laugh: :laugh:

No minä kun olen käynyt niin on kerta ollut silleen, että oma lapsi oli ainut lapsi laivalla ja silti oli piirrustuskilpailua jne :D Saipahan ainakin palkinnon ;)

Siis saitteko te sellaisen ohjelmaoppaan? En kyllä pysty ukomaan, että siellä ei mitään ohjelmaa olisi ollut. Kyllä meillä on aina ollut vaikka keskellä viikkoa on käyty jne.

Se vaikuttaa tosi paljon milloin lähtee. Jos lähtee perjantain iltalähdöllä, lapsille on paljon vähemmän ohjelmaa kuin vaikka sunnuntain aamulähdöllä. Tälläinen kokemus meillä. Ja Vikingillä on yleensä kesäisin ollut (Turusta lähtevät laivat) yläkerran konferenssihuoneet leikkihuonekäytössä eli huomattavasti suuremmat tilat kuin Siljalla. Tän kesän tilannetta en tiedä.

Helsingistä menty Siljalla ja Viikkarilla kymmeniä kertoja. Ehdottomasti Viikkarilla enemmän ohjelmaa lapsille, mitä Siljalla. Siljalla lisäksi runsaasti venäläisiä.

Vanhemmat syöttää lapsilleen ranskalaisia, puistatuspyörtyminen. Onhan esikouluissakin henkilökunta pulassa kun osa lapsista ei osaa käyttää haarukkaa eikä veistä. Vaan käsin syöneet, huh.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Sitä mä olen tälläkin palstalla yrittänyt tuhannesti sanoa, että viking sopii kun ei lähdetä lasten kanssa reissuun!
Lapsiperheille ehdottomasti Silja!

Ei päde Helsingin laivoilla, siellä ollut aina tosi rauhaisaa(Viikkari)

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Emme mene buffettiin, koska ainoastaan mieheni saattaisi haluta syödä itsensä ähkyksi (ja siihen hintaan on syytä syödä itsensä ähkyksi). Tilausravintolassa pelkkien ranskalaisten saaminen oli käsittämättömän vaikeaa (miksi tilaisin lapselle muuta kun se ei mitään muuta syö?).

Siis lapsesi ei syö mitään muuta kun ranskalaisia? On siinä äidillä peiliin katsomista, mutta ilmeisesti samanlainen nirsoilija on äitikin kun ei buffetin valikoimista mitään mielestä löydä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sitä mä olen tälläkin palstalla yrittänyt tuhannesti sanoa, että viking sopii kun ei lähdetä lasten kanssa reissuun!

Mä en puhunut rauhallisuudesta, vaan yleensäkin mm. ohjelmatarjonnasta mitä lapsille siellä on.
Ja me ei olla ikinä lähdetty muualta kun stadista, silti olen tätä mieltä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä en puhunut rauhallisuudesta, vaan yleensäkin mm. ohjelmatarjonnasta mitä lapsille siellä on.
Ja me ei olla ikinä lähdetty muualta kun stadista, silti olen tätä mieltä :)

No minä olen eri mieltä, ja molemmat firmat tuttuja. Mutta kai tämäkin makuasia.

Me ollaan ainakin oltu paljon tyytyväisempiä nimenomaan Vikingin laivoihin (ja eritoten juuri Isabellaan) ja ohjelmaan lasten kanssa. Sen lisäksi henkilökunta on mukavampaa, palvelu parempaa ja ruoka ehdottomasti parempaa. Meillä kun lapset eivät perusta niistä iänikuisista muumeista (jotka ovat läsnä aikas monessakin paikassa laivojen lisäksi), vaan enemmänkin muunlaisesta ohjatusta toiminnasta. Mielestäni vikingillä ollut juuri sopivasti kaikenlaista ohjelmaa risteilyn kestoon nähden, ja monesti hyviä lasten esiintyjiäkin, kuten kengurumeininki sekä taikurishow.

Mutta makuasioista ei voi kiistellä, ja jokaisella laivalla lienee "faninsa"...

me ollaan aina matkattu viikingillä, ja ainakin meillä on sattunut sellaiset reissut et lapsille olis enemmän ohjelmaa ku mihin aika riittäis..
tosin me ollaan matkattu päivälaivalla aina..olitteko te yötä laivassa?

..juuri tämän halusinkin tietää. Eli Isabellalle ei lapsiperheiden kannattaisi lähteä. Olemme mieheni kanssa lähdössä risteilylle ja toivomuksena oli, että ei tarvitsisi kuunnella kitiseviä mukuloita ja kärttyisiä äitejä ja isiä. Onko ruotsinlaivaristeily ylipäätään paikka minne lapsiaan kannattaa roudata - tietäähän sen jokaikinen ettei niitä ole lastentarhoiksi ole tarkoitettu?

Me oltiin viime viikola Vikingillä miniristeilyllä Turusta ja puhuttiin reissun jälkeen että Siljalle ei enää mennä :D Musta Viikkarilla oli tosi paljon lapsille kaikkea (tosin meidän on vielä pieniä mutta koko ajan tapahtu jotain) ja safkat oli mielettömän hyvät. Hyvä vertauskohde tolle risteilylle on jouluristeily Tallink Siljalla mikä oli aivan syvältä. Töykee henkilökunta, huono palvelu ja karmeet safkat. Vaikka siellä oli sviitti niin ei vetäny vertoja tälle Viikkarin luxushytille. Lisäks jouluristeilyssä ärsytti että siellä oli örisijää jos jonkinlaista ja musta tä Vikingin soveltu paremmin lapsille kun en huomannu minkäänlaista örveltäjää siellä. Eli ainaki nyt kun meijän lapset on pieniä niin meillä mennää Viikkarilla :)

Minä taasen olen ollut Siljan Helsingin laivoihin tosi tyytyväinen. Lapsille ja myös nuorille on enemmän tekemistä, tilavampi leikkihuone ja kesällä ja loma aikoihin vielä Silja Spurt. Eli meidän pojat nauttii ja tykkää ja todellakin haluavat kovasti laivalle!

Galaxy taasen oli meidän perheelle iso pettymys viime kesänä, kun tultiin sillä takaisin Ruotsista lomalta. Leikkipaikka oli suljettu, konferenssin leikkipaikka täynnä lapsia, ja meidän perheelle sopivaa ruokapaikkaa ei löytynyt. Oltiin ajettu useampi tunti, ei haluttu syömään hienosti, eikä myöskään mättämään ruokaa buffaan, vaan nopeasti perusruokaa ja sitten nukkumaan, eipä löytynyt ei.

Me ollaan siirrytty pelkästään viikkarin asiakkaiksi, koska siellä on aina ollut tekemistä myös isommille lapsille (siis kouluikäisille). Viimeiksikin oli vaikka mitä kivaa.
Ruokailutkin sujui hyvin.

Isabella on aivan huippu :)

Siellä on kivan kokoinen leikkihuone, ja erityisen kivaa on se, että mölyämismesta eli pallomeri ei ole samoissa tiloissa = volyymi ei nouse järkyttävän korkeaksi. Mä tykkään myös siitä, että voin istua kahvilassa kun toinen lapseni on leikkihuoneessa ja toinen pallomeressä, pystyn valvomaan heitä molempia sieltä, enkä joudu itse kököttämään leikkihuoneessa kuten Siljalla.

Lisäksi Isabellalla on joka kesä ollut iiiisot leikkitilat siellä konferenssitiloissa...uskon, että tänäkin kesänä on :)

Lastenohjelmaakin on ollut riittävästi. Peppi Pitkätossua, Kengurumeininkiä, tms esiintymässä. Leikkitäti askartelee lasten kanssa, on tietokilpailua, suunnistusta, ilmaiset kasvomaalaukset ja (lähes) ilmaiset tatuoinnit. Ville Viikinki on myös pop :D

Ei Siljakaan huono ole...Europa on kiva laiva (siis puhun näistä Turun lähdöistä nimenomaan) mutta sen leikkihuone on siinä mielessä huono että siellä täytyy vanhemman istua mukana koko ajan (no, jotkut toki jättävät lapsensa yksin ja hoidattavat heidät muilla...). Muumit eivät jaksa kiinnostaa, ne on nähty jo niin monesti. Ruoka on Vikingillä parempaa kuin Siljalla, Europalla taas on ehkä paremmat kaupat (vaatteet, lelut) kuin Isabellalla.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Isabella on aivan huippu :)

Siellä on kivan kokoinen leikkihuone, ja erityisen kivaa on se, että mölyämismesta eli pallomeri ei ole samoissa tiloissa = volyymi ei nouse järkyttävän korkeaksi. Mä tykkään myös siitä, että voin istua kahvilassa kun toinen lapseni on leikkihuoneessa ja toinen pallomeressä, pystyn valvomaan heitä molempia sieltä, enkä joudu itse kököttämään leikkihuoneessa kuten Siljalla.

Lisäksi Isabellalla on joka kesä ollut iiiisot leikkitilat siellä konferenssitiloissa...uskon, että tänäkin kesänä on :)

Lastenohjelmaakin on ollut riittävästi. Peppi Pitkätossua, Kengurumeininkiä, tms esiintymässä. Leikkitäti askartelee lasten kanssa, on tietokilpailua, suunnistusta, ilmaiset kasvomaalaukset ja (lähes) ilmaiset tatuoinnit. Ville Viikinki on myös pop :D

Ei Siljakaan huono ole...Europa on kiva laiva (siis puhun näistä Turun lähdöistä nimenomaan) mutta sen leikkihuone on siinä mielessä huono että siellä täytyy vanhemman istua mukana koko ajan (no, jotkut toki jättävät lapsensa yksin ja hoidattavat heidät muilla...). Muumit eivät jaksa kiinnostaa, ne on nähty jo niin monesti. Ruoka on Vikingillä parempaa kuin Siljalla, Europalla taas on ehkä paremmat kaupat (vaatteet, lelut) kuin Isabellalla.

Peesi, 100 kertaa ollut eri laivoilla

Yhteistyössä