Villa vai fleece?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninkinonk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä kyllä oon niin vannoutunu fleecen käyttäjä että! se on niin ihoystävällinen materiaali. Eikä meillä kukaan kyllä hikoile fleecevaatteilla, paremminkin villasukat jalassa on varpaat ihan nihkeet aina.

Villa on materiaalina lämpimämpi, mutta peseminen tietysti on se hankaluus. Itse ostin kuopukselle nyt fleecehaalarin hoitopaikkaan, koska tuolle nyt sattuu kaikenlaista ja fleece on helppo pestä. Pulkkamäkeen tai päivän metsäretkelle mennään villa-asuilla.

meillä molemmat: nyt vielä ainakin eteläsuomessa fleecet välikausihaalarin alla koska ip:llä voi olla pelkkä fleece riittävä, ja talveksi ehdottomasti villahaalarit...

Käytän itse sekä villaa että fleeceä ja sanoisin, että kumpikin ovat hyviä, hengittäviä ja lämpimiä. Fleecen voi pestä (kuulemma) helposti koneessa mutta villa puhdistaa itse itsensä kun tuulettaa sen pakkasessa.

Annan siis ääneni kummallekin.

Villaa, ja mielellään ruskovillalta. Sen parempia ja laadukkaampia villapukuja ei löydy, ja meillä on kokeiltu monenlaista vuosien saatossa. Pitäisi tilata tytylle talveksi body sieltä villahousujen kaveriksi.

Se on autossa yksinään kätevä pitkälle syksyyn ja taas sitten keväällä.

Mun mielestä villa on parempi. Hengittää, eikä hiosta niin helposti. Mä olen pessyt villaiset myös koneessa, pesupussissa ja villanpesuohjelmalla. Mutta usein tosiaan tuuletus riittää.

[QUOTE="Piika-äiti";22132453]Villaa, ja mielellään ruskovillalta. Sen parempia ja laadukkaampia villapukuja ei löydy, ja meillä on kokeiltu monenlaista vuosien saatossa. Pitäisi tilata tytylle talveksi body sieltä villahousujen kaveriksi.

Se on autossa yksinään kätevä pitkälle syksyyn ja taas sitten keväällä.[/QUOTE]

Oletko kokeillut noita Samsukan nettipuodin tuotteita? Mä tilasin sieltä tänä syksynä lapsille villahousut ja -puserot, ei vaan ole vielä ollut niin kylmiä kelejä että oltaisiin päästy kokeilemaan. :) Nuo on myös merinovillaa mutta edullisempia kuin Ruskovilla.

[QUOTE="Lissu";22132474]Oletko kokeillut noita Samsukan nettipuodin tuotteita? Mä tilasin sieltä tänä syksynä lapsille villahousut ja -puserot, ei vaan ole vielä ollut niin kylmiä kelejä että oltaisiin päästy kokeilemaan. :) Nuo on myös merinovillaa mutta edullisempia kuin Ruskovilla.[/QUOTE]

Kirjoitusvirhe... siis nettipuodin nimi on Sampsukka.

VILLA! fleece on ok jos seisoo paikallaan,mutta jos liikkuu, niin fleecen alla hiki virtaa ja se ei ole kiva. villa on lämmin ja siirtää kosteuden pois

Villa ei kyllä siirrä kosteutta vaan se on keinokuitu. Villan ominaisuuksiin kuuluu lämmittää märkänäkin. Villaa yleensä tarvitaan vähemmän lämmittämään kuin keinokuitua (eli fleeceä), joten itse suosin villaa. Ja myöskään hiukset eivät nouse pystyyn :)

Retkilehti testasi aikuisten pukuja siellä Ruskovilla oli materiaalina ihan huippua, mutta hävisi sitten kokonaisuutena parhaimmille keinokuituasuille. Mm ne pitivät paremmin tuulta. Ruskovillalla pärjäsi -20 asteeseen ja muutamalla keinokuidulla -30 asti. Mutta tästä siis ei kannata tehdä johtopäätöstä että halpahallin fleece on parempi kuin ruskovilla tai mummon neuloma villapaita. Se ei ole totta.

Villa ei kyllä siirrä kosteutta vaan se on keinokuitu. Villan ominaisuuksiin kuuluu lämmittää märkänäkin. Villaa yleensä tarvitaan vähemmän lämmittämään kuin keinokuitua (eli fleeceä), joten itse suosin villaa. Ja myöskään hiukset eivät nouse pystyyn :)

Retkilehti testasi aikuisten pukuja siellä Ruskovilla oli materiaalina ihan huippua, mutta hävisi sitten kokonaisuutena parhaimmille keinokuituasuille. Mm ne pitivät paremmin tuulta. Ruskovillalla pärjäsi -20 asteeseen ja muutamalla keinokuidulla -30 asti. Mutta tästä siis ei kannata tehdä johtopäätöstä että halpahallin fleece on parempi kuin ruskovilla tai mummon neuloma villapaita. Se ei ole totta.

Mitä asuja ne oli jotka parhaiten pärjäsivät testissä, niitä kalliimpia teknisiä fleeceasujako?

[QUOTE="Lissu";22132498]Mitä asuja ne oli jotka parhaiten pärjäsivät testissä, niitä kalliimpia teknisiä fleeceasujako?[/QUOTE]

Jep. usein noiden hinnat olivat >200e, siis housut+takki. Paras hintalaatusuhde oli kai Finnsvala Power strech asussa, joka maksoi vain 170e. Eli ei siis se 39.90 setti Prismasta, jos haetaan koville pakkasille asua kuoren alle...

Äänet molemmille.
Villa on suosikki,mutta fleeceäkin käytetään.
Microfleece asuja lapsilla ja aikuisilla.

Aika moni kiinnittää huomiota villan pesuun,mutta ihan samallatavalla ominaisuudet häviävät fleecestä jos sen väärin pesee.Liika saippuapitoisuus pesuaineessa ja huuhteluaine tukkivat parhaimmatkin fleeceasut hiostaviksi.

VILLA! fleece on ok jos seisoo paikallaan,mutta jos liikkuu, niin fleecen alla hiki virtaa ja se ei ole kiva. villa on lämmin ja siirtää kosteuden pois

No kyllä Fleece hengittää ihan hyvin ja lisäksi kuivaa NOPEASTI verrattuna villaan, jos pääsee kostumaan. Mulla ei ole ollut pienintäkään ongelmaa fleecen kanssa lapin hiihtoreisulla, kun alla on tekninen kerrasto ja tietty tekokuitua sekin.

Yhteistyössä