Villahaalari vai fleece asu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nanna

Vieras
Kumpi olisi parempi asuste toppa-asun alle pakkasilla?
Meillä on käytetty fleece asua tähän asti, mutta olen miettinyt että pitäisikö hankkia villa-asu....vai riitäneekö tuo fleece pitämään lämpimänä?

Näillä pakkasilla mitä tänä vuonna on ollut, niin fleece on tuntunut riittävän mutta mitenkähän käy kun pakkasta alkaa olla n. -10?
(Meillä lapsi 6kk)

Ruskovillan villahaalari oli viime talvena, tosi huippu pienellä vauvalla ainakin.. nyt en raskinut ostaa uutta kun entinen pieni, mummo neuloi villatakin ja pöksyt samaan sarjaan.. Näillä pärjätään. Huomattavasti parempi vaihtoehto kuin fleecehaalari. Lämmin mutta ei hikoillessakaan jätä pintaa nihkeäksi toisin kuin tekokuituinen fleecepuku, villa hengittää kosteuden pois pinnasta.

Ei mulla mitään fleeceä vastaan ole esim. välikausipukuna, mut kerroksittain en pukisi niin et fleece+toppis.

Kysymyksiä jälleen VILLASTA =)

Nyt menin sitten kyseisen villahaalarin ostamaan kun tarjouksesta sai suht halvalla. Mites, onko 100% villasta tehty haalari niin lämmin ettei muuta tarvita? Vai perustuuko hyödyt tuohon hikoiluun=kosteus haihtuu? Meinaan vaan että jollei hikoilekaan..

Meillä Jonathanin haalari ja kokeilin tässä yhtenä päivänä kun oli +2 astetta. Alla vaan body ja sukkikset. Vähän oli tytöllä vilu vaikka talvihaalari kyseessä...... Kosteussuojattu sellainen. Väkisinkin tuli sellainen olo että onko tuossa haalarissa se kosteussuoja pääasia ja lämpimyys sitten vasta sen jälkeen..?

Muuten on hyvä haalari; helppo pukea, pienen (1v5kk) helppo kävellä, ei päästä vettä jne. Ja jos pelkkä villahaalari riittäisi alle pakkasilla niin olisi edelleenkin helppo liikkua =) Nyt on plussalla niin ei oikein auta kokeilla..

Meidän poika on puettu kolmeen kerrokseen, body+sukkikset, villahousut+paita ja haalari. Eikä ole hikoillut eikä vielä palellut. Kylmimmillään oli -8 astetta tällä asulla. Eli minä tuota villaa kyllä suosittelen!

Meillä on riittänyt aina fleeceasu haalarin alla, joka talvena (tai näinä kahtena). Mutta voi olla että ulkoilemme vähemmän kuin "tarhalaiset" tai muut.

mun lapsilla on ollu kovilla pakkasilla aina villahaalari varmaan 4-5v saakka. sen alla sitten tavaraa pakkasen mukaan. fleecehaalarista ei ole edes kokemusta.
villahaalarin on vauvalle kudottu, isommille ostettu.

Esikoinen kun syntyi 6 v sitten, oli äitiyspakkauksessa villahaalari. Se mahtui meillä kahtena ekana talvena, ekana oli hieman reilu ja tokana sopiva. Harmittelin kovasti kun sain kakkosen äippäpaketin viime talvena ettei haalaria enää ollut pakkauksessa.

Yhteistyössä