villasukka apuja! onko silmukoiden määrä sama kantapään jälkeen kuin varressa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nooobi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nooobi

Vieras
jos siis alotin varren 12 silmukalla ja teen kantapään jälkeen tuota pelkkää suoraa kärkikavennuksiin asti, niin onko silloinkin jokaisella puikolla 12 silmukkaa vai olisiko pitänyt kaventaa?

jes, kiitos! :) alkoi näyttämään vaan niin leveältä niin tuli mieleen että olenko taas sössinyt jotain... varsi piti tehdä kaksi kertaa uusiksi, kantapää kolme ja jos tätäkin olisi pitänyt uusia niin hermo olisi menny! :D

kuinka paksulla langalla sä teet jos on vaan 12 silmukkaa? mulla on yleensä seiskaveikalla 40-48 silmukkaa

Yleensä kantapään jälkeen on noin 6-8 silmukkaa enempi, mut ne kuuluu kaventaa siinä pikkuhiljaa pois

Kyl mä oman sukan teen 12 silmukalla varren ja jalkaosan, mutta tietysti se riippuu käsialasta ja jalan leveydestä mikä on sopiva. Voihan sitä sovittaa kun on päässyt tekemään muutaman sentin 12 silmukalla, ja kaventaa sitten vielä yhdet jos on tarve. Pane lukemat ylös johonkin vihkoon niin seuraavalla kerralla on helpompi tehdä. =)

[QUOTE="vieras";23215662]kuinka paksulla langalla sä teet jos on vaan 12 silmukkaa? mulla on yleensä seiskaveikalla 40-48 silmukkaa

Yleensä kantapään jälkeen on noin 6-8 silmukkaa enempi, mut ne kuuluu kaventaa siinä pikkuhiljaa pois[/QUOTE]

Niin siis aloittajalla on varmaankin työssään 12 silmukkaa/puikko...

[QUOTE="Jii";23215733]Kyl mä oman sukan teen 12 silmukalla varren ja jalkaosan, mutta tietysti se riippuu käsialasta ja jalan leveydestä mikä on sopiva. Voihan sitä sovittaa kun on päässyt tekemään muutaman sentin 12 silmukalla, ja kaventaa sitten vielä yhdet jos on tarve. Pane lukemat ylös johonkin vihkoon niin seuraavalla kerralla on helpompi tehdä. =)[/QUOTE]

puhuukohan teistä toinen silmukoiden kokonaismäärästä ja toinen siitä kuinka monta silmukkaa on puikolla? Aika pieneltä mustakin kuullostaa, että olisi vaan 3 silmukkaa puikolla = 12 silmukkaa

Jos muuten teet joskus sukat 7 Veljestä -langasta, niin siellä vyötteen takana on hyvä sukkaohje miehelle-naiselle-lapselle. Kannattaa ottaa talteen ja käyttää sitä...