Vinkkejä 3v. raivokohtauksiin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

miti

Uusi jäsen
01.11.2007
26
0
1
Onko kellään vinkkejä kohta 3v.pojan raivokohtauksiin?Varsinkin pukiessa alkaa kirkuminen ja vastustelu niin että saattaa tuota kohtausta kestää tunninkin.Ei voi minnekkään lähteä kun en saa puettua poikaa kun on vielä 9kk joka itkee vieressä kun pelästyy isoveikan karjumista.Ulos lähdöt on erittäin vaikeita.Saattaa raivota ihan mistä vaan,ja päivässä tulee ainakin yksi raivokohtaus.Vaikka kuinka koittaisi ennakoida,se ei toimi.Pistää jarrun päälle siinä kohtaa kun aletaan pukea vaatteita päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja miti:
Onko kellään vinkkejä kohta 3v.pojan raivokohtauksiin?Varsinkin pukiessa alkaa kirkuminen ja vastustelu niin että saattaa tuota kohtausta kestää tunninkin.Ei voi minnekkään lähteä kun en saa puettua poikaa kun on vielä 9kk joka itkee vieressä kun pelästyy isoveikan karjumista.Ulos lähdöt on erittäin vaikeita.Saattaa raivota ihan mistä vaan,ja päivässä tulee ainakin yksi raivokohtaus.Vaikka kuinka koittaisi ennakoida,se ei toimi.Pistää jarrun päälle siinä kohtaa kun aletaan pukea vaatteita päälle.

Huoh..täällä kanssasisar samassa tilanteessa....

Menet lapsen tasalle ja otat käsistä kiinni ja katsot silmiin ja sanot että äiti ei hyväksy tuollaista käyttäytymistä ellei se lopu niin sinun rakkain lelusi menee takavarikkoon päiväksi ja kun se ei ensimmäisellä kerralla menekään jakeluun se lelu laitetaan takavarikkoon ja seuraavallla kerralla sama juttelu jatakavarikko... jossain vaiheessa heille selviää syy-seurausyhteys ja käytös saattaa muuttua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menet lapsen tasalle ja otat käsistä kiinni ja katsot silmiin ja sanot että äiti ei hyväksy tuollaista käyttäytymistä ellei se lopu niin sinun rakkain lelusi menee takavarikkoon päiväksi ja kun se ei ensimmäisellä kerralla menekään jakeluun se lelu laitetaan takavarikkoon ja seuraavallla kerralla sama juttelu jatakavarikko... jossain vaiheessa heille selviää syy-seurausyhteys ja käytös saattaa muuttua.

Kiitos, tuota pitää kokeilla :)! T. turhautunut kolmevuotiaiden kaksosten äiti

meillä oli pojan kanssa kauheita raivareita ja lopulta neuvolassa puhuin asiasta,asiaa alettiin utkia ja pjalta löytyi keskivaikea dysfasia mistä raivarit joohtuivat.
saatiin terapiaa ja apua ja raivarit jäi.
nyt aurinkoinen ja rauhallinen 6 vuotias =)

voimia! :hug:

Minulla on kolmevuotias tahtopussi/uhmis poika myös, mutta ei meillä raivarit kestä koskaan tuntia eikä se ole jokapäiväistä saati että sitä olisi monta kertaa päivässä. Vartin maksimissaan, useimmiten ei sitäkään. Raivoaminen sinänsä kuuluu ikään ja on lapsikohtaistakin toki.

Jos olisin sinä, juttelisin jonkun ammattilaisen kanssa asiasta. Kuten joku jo kirjoittikin, sen taustalla saattaa olla joku muu syy, johon kannattaa hakea apua eikä koettaakaan selvitä itse. Voi taas olla, että pojalla on vaan tavallista vahvempi temperamentti ja kokeilee rajojaan.

Kiitos vastauksista.Huomena on onneksi pojan 3v.neuvola joten ajattelinkin ottaa asian siellä puheeksi.Kun ei tiedä onko se ihan normaalia uhmaa ja rajojen testaamista vaiko muuta.Pitääpä kokeilla tuota lelu juttua,josko tepsisi. :)

Meillä pari kertaa kerhoon lähtiessä uhkasin,että jos ei ole vaatteet päällä kun on lähdön aika,niin sitten mennään niissä vaatteissa missä on.(Autolla mennään) Niin on 3 v pari kertaa mennyt alusvaatteilla autoon ja sitten olen antanut loput vaatteet peitoksi päälle ja jotkut hanskat on vetäny lopuksi itse käteen.Nyt ei tartte kuin sanoa,että muista miten sitten mennään kun tapellaan.
Sen lisäksi lopetan tappelun nykyisin heti,ja puen muut penskat ja itseni ja laitan auton käymään ja muute penskat autoon istumaan.Sitten rappusilla huutaa jo aika kiltisti itse pukenut 3 v...Saan joiltain kakkaa niskaa,mutta meillä näin

Muistan tuon kolmivuotisvaiheen, joskin se meillä kesti viisi ekaa vuotta. Kauhea karjuminen alkoi heti kun jotain meni väärin, eikä sen tarvinnut olla kuin sukka huonosti.

Mä kerran oikeasti nakkasin koululaisen ulos kämpästä, kun alkoi viisastelemaan ja sen jälkeen riehumaan. Asun vielä kerrostalossa, mutta tilanne kuumeni niin, että totesin etten tuollaista kattele kotonani. Oppi kerrasta, enää ei riehu.

Nonii,neuvolassa sanoivat että on vain tavallista uhmaa pahempi eli aikasmoinen jääräpää ja herkkis pikku mies.Tavataan psykologi jonka kanssa juttelemme sitten jos sais jotain vinkkejä tuon herran käsittelyyn.:)

tiedän tilanteenne. En voi sanoa kuin että se helpottaa aikanaan.
Viime kesä meillä pukemisen kanssa ihan hirveää, sama huuto aina. Mutta nyt menee jo ihan kivasti.

Meillä tähän asti riittänyt "uhkailut". Esim. jos ei aamulla suostu laittamaan vaatteita päälle niin totean että lähden sitten yksin ja kun rupean laittamaan takkia päälle, niin johan poikaakin kiinnostaa pukeminen tai jos muussa tilanteessa ei ole ollut kunnolla ja olen uhannut ottaa lelun pois, niin on uskonut. Nyt ikää reilu 2,5. Saa nähdä koska ensimmäinen lelu lähtee "varikolle".

Tarvitsen apua poikaystäväni kanssa. Hän on 17 ja sairastaa dysfasiaa.. tutuistuin häneen 3 vuotta sitten ja olen huomannut että raivokohtaukset pahenetvat koko ajan ... :( mikä neuvoksi? onko mitään lääkitystä joka auttaisi ?

laittakaa minulle viestiä mailiini pimu-iida@netti.fi
Kiitän teitä avusta

Sun kannattaa varmaan tehdä oma aloitus dysfasiasta. Lisäksi tänään tuntuu olevan palstalla hyvin hiljaista, kun suuri osa on ulkona. Kokeiles joku toinen kerta uudestaan, jos et tänään saa viestejä. Itse en tiedä dysfasiasta mitään.

Yhteistyössä