vinkkejä 6v-lapsen ratsastuksen aloittamiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Teillä varmaankin on vinkkejä ratsastuksen aloittamiseen. Hankin jo oman kypärän ja matalakorkoiset pitkävartiset saappaat, tutun kauppaa.

Aion hankkia vielä hanskat ja housut, koska kaikki lapsen talvihousut ovat liukaspintaiset. Kesällä verkkarit tai farkut kävisivät hyvin.

Miten valitsen ratsastushousut aloittelijalle? Kokopaikkaiset vai polvipaikkaiset? Luulen, että pärjäisi kyllä yksillä ratsastushousuilla ympäri vuoden, pakkasilla voi käyttää jotain pitkiksiä tai villadamaskeja housujen alla.

Mistähän löytyisi käytetyt lasten ratsastushousut koko 116-120?

suosittelen kokopaikkaisia. ja ratsastushousut myös kesällä, verkkarit on liukkaat ja ainakin mulla farkut tekee ilkeetä polviin.
prismat/tokmannit myy myös lasten ratsastushousuja, itse taisin ostaa 116cm ellokselta.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;25373028:
suosittelen kokopaikkaisia. ja ratsastushousut myös kesällä, verkkarit on liukkaat ja ainakin mulla farkut tekee ilkeetä polviin.

onko suositteltja merkistä tai ostopaikasta, Vantaalta tai Helsingistä?

Millaisilla vain toppahousuilla voi aloittaa, ei se satulasta putoaminen talutusratsastuksessa enää sit housujen vika ole. Käytte pari kertaa tallilla, katselet muiden housuja, ja vasta sitten päätät millaiset ostat, jos päädyt sittenkään ostamaan. Meidän tytöllä on ihan tavalliset halvat henkselitoppahousut, villapaita ja vedenpitävä ratsastus-tuulitakki (käytettynä ostettu).

Kesällä ehdottomasti ratsastushousut: verkkarit nousee nilkkoihin ja keräävät kaiken mahdollisen karvan joka lähtee vain nyppimällä irti! Ja farkut hiertää ikävästi! Meidän tytöllä on paksua collegen tapaista materiaalia ilman paikkoja (Tarjoustalosta 15e), sekä hellesäille henkkamaukan ohuet trikoot joissa kangaspaikat (jotkut menee ihan pyöräilypituisissakin).

Mutta jos haluat ihan rahaa laittaa tallivaatteisiin, niin katso esim täältä: http://www.hooks.fi/Default.aspx

kävisi nvarmaan katsomassa sieltä prismasta tai tokmannilta (robin hood, maxi makasiini jne nimillä) varsinkin jos harrastus on vasta alussa niin kannattaa myös katsella huutonetistä/kirpparilta, jos ei innostukkaan niin ei mene niin paljon rahaa..

no ensinnäkin sanoisin, että ennen kuin hankit hirveesti tuota ratsastuskampetta, niin kannattaa käydä useamman kerran siellä talillä ratsastamassa, että näet onko se lapselle mieluinen harrastus. voi olla että tahtoo ja on innoissaan, mutta kun kerran käy, ei uudestaan saakkaa hevosen selkään. sen jälkeen kun näkee, että tyttö todella tykkää siitä ja haluaa, voi ostaa parit ratsastushousut, no kypärä ja saappaat sulla jo onkin.

Yhteistyössä