Vinkkejä autoiluun vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Voiko matkarattaita säilyttää autossa? Olis aika kätevät, kun olis aina siellä valmiina, kun tarvitsee. Mutta homehtuuko tekstiilit? Hieman hankalaa nimittäin ensin viedä rattaat autolle ja sitten vasta tulla vielä erikseen vauvan kaukalossa autolle. Vai pitäiskö se kaukalo sitten jättää sinne autoon? Se on vaan helpompi laittaa vauva siihen lämpimässä sisällä, kun ne vyöt pitää joka kerta säätää erikseen. Kaipailisin vaan jotain käytännönvinkkejä, josko tää arki helpottais.

Meillä on rattaat suurimman osan vuotta auton perällä.
Kunhan ei märkänä niitä sinne jätä ja pahimmilla syys/kevätkosteilla säilöö sisällä.

Meillä on ollu autoistuinadapteri matkarattaisiin, eli kaukalon on saanu suoraan niihin kiinni. Nyt se penteleen adapteri vaan on hukassa kun ei pariin vuoteen ole ollut käyttöä ja taistelen saman ongelman kaa..

Ihan pientä vauvaa oon kantanu kaukalossa, sitte ku kaukalo on käyny raskaksi kantaa niin oon jättäny se autoon ja kantanu vaan lasta(noin 6kk eteenpäin)

Onko teillä sellainen turvakaukalo, johon saa ostettua telakan? Jos on, kannattaa hankkia se telakka jos autoilette paljon. Vauva on helpompi laittaa kaukaloon valmiiksi sisällä, ja kaukalon saa vain klikata telakkaan kiinni tai siitä irti. Rattaat voi säilyttää autossa, mutta kosteimmilla keleillä ne on meillä ostettu sisälle.

Joo, mun autossa on se telakka. Hiukkasen helpompi napsauttaa kaukalo siihen telakkaan, kuin ruveta vielä köyttämään turvavöitäkin.

Se kaukalo on kyllä törkeen painava, että ihan kaksin käsin sitä kannan. Vauva itse ei vielä paljoa paina. Hirvittää muuten myös nyt, kun on tosi liukasta ja välillä piha ilman hiekkaa. Olisi pelottavaa, jos kaatuisin vauvan kanssa. Oli se sitten kaukalossa tai ei. Voisin kuitenkin kuvitella, että olisi paremmassa turvassa kaukalossa. Mulla on aika hyvä tasapaino, mutta jos kannan jotain painavaa, niin sitten ei ole.

Kaupoille mennessä jätän yleensä kaukalon autoon ja otan rattaat. Silloinhan joudun tekemään ne kaukalon säädöt ulkona, mikä on hankalaa. Olen yleensä tehnyt niin, että säädän ne kaukalon vyöt valmiiksi ennen kuin mennään kauppaan, niin on vähemmän säädettävää sitten kun tullaan lämpimästä kylmään.

Mä laitan sen kaukalon aina ostoskärryyn ku mennää kauppaan. Siis marketeissa näin. Sitten meillä on sellanen vaunuihin laitettava välikappale, johon saa kaukalon siihen päälle. Eli kaukaloa voi siis kuljettaa vaunuilla, toki ilman sitä vaunukoppaa tai mitään tekstiilejä.

Osta kevyet rattaat, mihin saat kaukalon adapterilla kiinni. Kaukalo vaan rattaiden runkoon kiinni ja menoks. Ei tartte kantaa kaukaloa mihinkään, kun voit kärrätä kaukaloa rattaiden kanssa kotiin, autolle, kauppaan, jne.

Mulla matkarattaat aina takakontissa, sisälle tuon silloin tällöin yöksi kuivumaan jos on oltu kostealla kelillä ulkona. Näin toiminut hyvin 2 lapsella samat rattaat takakontissa ilman homehtumista.

Yhteistyössä