Vinkkejä kirppismyyjälle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirpparille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirpparille

Vieras
Olen menossa myymään lastenvaatteita, leluja ja tarvikkeita (rintapumppu, äitiysvaatteita) kirppikselle. Mitä kaikkea pitäisi muistaa? Mikä menee kaupaksi ja mikä ei? Kannattaako vaatteet hinnoitella etukäteen vai vasta paikanpäällä kun joku kysyy?
Vaatteista oon heittänyt pois kaikki kulahtaneet tai tahraiset (en ymmärrä kun sanotaan että nekin kannattaa halvalla myydä - kuka ostaa lapselleen valmiiksi tahraisen vaatteen vaikka kuinka olisi meandi?)
Kyseessä siis muutaman tunnin kestävä livekirppis.

Mä olen tuollaisilla kirppareilla alkanut tehdä siten, että mulla on pinoissa tai laatikoissa aina tietyn koon vaatteet ja niille yksi ja sama hinta kaikille.

Eli 86 senttiset bodyt ja muut tästä korista 0,5/kpl
110-116 senttiset farkut, sammarit ja muut housut tästä kasasta 1/kpl jne.

Ne 'helmet' jotka yksittäishinnoittelen, ovat sitten rekillä erikseen.

Joo, taidan tehdä samalla tavalla. Paitsi että rekkiä mulla ei oo käytössä, pöytä vaan. Mutta jos laittais vaikka johonkin muovilaatikoihin tietyn kokoiset ja -hintaiset tuotteet ja sitten jotenkin koittais vielä tuoda "helmet" esiin. Rekki auttais paljon, tietty semmosen vois käydä ostamassa jos ei paljoo maksa.
Paljonko voi pyytää mammavaatteista? Mulla on useammat farkut ja mustat suorat housut ja pari juhlamekkoa, toinen käyttämätön. Ostaako noita juhlamekkoja muuten kukaan?

Hinnoittele tavalla tai toisella etukäteen. Jos pöydän ääreen tulee rynnäkkö, ei kaikkien kanssa ehdi millään sopimaan hinnoista erikseen. Itse olin joskus myymäsä ilman etukäteishinnoittelua ja se oli ihan kauheaa. Huutelin hintoja sinne tänne ja loppujen lopuksi en muistanut mitä olin kenellekin luvannut milläkin hinnalla :D

Suosittelen hinnoittelemaan. Ostan mieluummin, kun näen sen hinnan kysymättä. En tykkä yhtään siitä, että pitää kysellä, tulee tunne, että hinta ilmoitetaan ihan pärstäkertoimen mukaan.

Okei, täytyy laittaa hinnat etukäteen vaikka teipillä niihin tuotteisiin jotkaa ei oo selkeästi koreissa. Se voi olla parempikin niin, oon ite välillä törmännyt niin koviin kirppishintoihin ettei oo tehnyt mieli enempää semmosta pöytää tutkiakaan. Joku voi innostua ostamaan enemmänkin kun näkee hinnat heti.

Hinnoittele ehdottomasti etukäteen! V*tuttaa jokaista rättiä roikottaa erikseen myyjän nenän edessä ja kysellä hintaa, varsinkin kun tuollaiset livekirppikset ovat täynnä kuin turusen pyssy yleensä.

Myös suosittelen etukäteen hinnoittelua.

Millainen "tila" sulla on myyntiä varten? Itse meinaan olen laittanut ne "helmet" aina kirppispöydän etu- ja sivureunoille joko henkareilla roikkumaan esille tai sitten narun vetänyt siitä. jos on ollut mukana mekkoa tmv pidempää, niin olen parikertaa ottanut ihan eteisen jalallisen naulakon mukaan ja siihen laittanut :D

Siellä on myyntipöytä valmiina ja tilaa omalle rekille. Muistelen, että mun vanhemmilla on joku rekki, joten sitä voisin tietty kysyä lainaan. Paljonko ootte ottanu kerralla mukaan vaatteita? Meillä on nyt 2 äitiyspakkauslaatikollista aivan täynnä vauvanvaatteita ja lisäks kaikki muu sälä plus äitiysvaatteet, enkä oo vielä ees kaikkia kaappeja kaivanut. Onko liikaa yhdelle myyntikerralle?

Mä laittaisin sen pöydän siistiksi niin että kaikki on mukavasti esillä eikä mitään hirveää kasaa koska se menee nopeasti törkysen näköiseksi. Vertaa esim kauppojen ale-lootia, ei ainakaan minua houkuta mennä tonkimaan. Siististi viikattu pöytä houkuttelee kun ensi vaikutelma on jo siisti. Ja sitä mukaan kun vaatteita menee niin lisäät "pöydän alta" vaatteita ettei ala näyttäämään liian tyhjältä. Toki vaan pari tuntia aikaa mutta jos kova tunku ja hyvä kilpailutaso muihin myyjiin niin miksi ei menisi paljon. Itse siis varaisin liika vaatteita kuin liian vähän.

Yhteistyössä