Vinkkejä lapsen nukkumiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaipaan kipeästi vinkkejä.
Kyseessä reilu 3v tyttö ja ongelma on nyt nukkumaan menon kanssa. Tähän asti mennyt nukkumaan klo 21-22 nurkilla ja ihan nätisti omaan sänkyyn (tai meidän viereen) hänen sänky on miedän sängyn vieressä.

Kunnes nyt on mennyt ihan kamalaksi koko touhu. oli päivällä miten paljon vaan aktivitteettejä niin ei väsy vaan viellä sisällä talossa juoksee kiljuen huoneesta toiseen. yleensä tuo meuhkaaminen alkaa klo 19-20 nurkilla.

Samoihin aikoihin ollaan tehty ilta pesut ym ja puettu yöpaita. ja kun tulee se hetki kun mennään nukkumaan alkaa pomppia sängystä toiseen, viskoo millon mitäkin pehmolelua.(sanotaan etukäteen että ihan kohta mennään nukkumaan johon toteaa "joo") potkii. lyö ja kiljuu. Tänään sanottiin että jos ei nuku niin joutuu huoneesta pois. yltyi vaan ja huusi "haluan kiusata" jolloin vietiin pois huoneesta, jossa alkoi kamala huuto. Menin kysymään että joko on halukas nukkumaan niin tuli kiltisti sänkyyn ja nukahti alta 10min.

Tätä on jatkunut koko viikon. Ei nuku päikkyjä. ja siitäkin neuvolassa sanottiin että pitäisi nukkua, mutta jos menee ja nukkuu niin huutaa ja riehuu täällä viellä puolen yön aikaankin.

Hyviä vinkkejä? mietin että meneekö viellä hullummaksi kun vauva syntyy? (olen siis viimeisilläni raskaana)

Saattaa hetkellisesti mennä hullummaksikin... Meillä myös vajaa 3v ja hirveä uhma. Koko päivän saa taistella, ja nukkumaan käymiset illalla yhtä ravaamista. Pissattaa, kakattaa, janottaa, peitto tippuu ja isosiskon kiusaamista. Aiemmin kävi nukkumaan heti, mutta kyllä tuo vaihe ohi menee. Vuosi sitten meille tuli vauva ja silloin 2v ollessaan piti myös saman shown vähän aikaa. Yritettiin jättää päikkärit väliin, ja viikon jaksoi. Sitten selvästi oli päikkyjen tarpeessa. Nyt nukutaan päikyt ja illalla tapellaan, mutta kun itsekin nukkuu päivällä niin illan jaksaa paremmin=)

Ymmärtäisikö tarrojen päälle? Tykkääkö iltasaduista (palkinnoksi jos ei riehu)? Voitteko aloittaa iltajutut vielä aiemmin? Ulkoilua 17-18 aikaan? Meillä tyttö 2,5 jaksaa riekkua vähemmän jos on saanut runsaasti raitista ilmaa, mielelään ihan kävelyä jaleinkipuistoilua. Meillälkin tosin ongelmana se että olen viimeisilläni raskaana enkä itse tahdo jaksaa.

Ai niin, tavaroiden heittelyyn olennottanut täyden kieltolinjan, eli silloin loppuu hyppiminen saman tien. Lapsi jo hyvin tietää että toteutan uhkaukseni, joten ei enää yleensä raivoakaan niin paljon. Hyppimiseenkin on voitava joku raja asettaa. Vauvan syntymä jännittää kiletämättä paljon.

siirrä se päivän aikana omaan huoneeseen tehkää yhdessä lapsen kans se uusi huone!
ainakin mä siirtäisin jo ton ikäsen omaan huoneeseen meil esikko nukku jo 1v omas huoneessa

sit ne rutiinit iltapala, pesut, lukekaa satu ja sit hyvää yötä!!
turha keskustelu enää nukkumaan meno ajan jälkeen pois myös!
jätät sen sänkyyn HYVÄÄ YÖTÄ sanojen jälkeen jos alkaa pomppimaan käyt sitkeesti laittamas sen uudelleen ja uudelleen makaamaan..
SÄHÄN OLET SE JOKA MÄÄRÄÄ??

Yhteistyössä