vinkkejä MITÄ LEIPOA ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karkkihammasta kolottaa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karkkihammasta kolottaa.

Vieras
Tekis mieli leipoa piitkästä aikaa ! Ennen leivoin tosi usein, mutta nyt kesällä ei ole sit tullut leivottua kun suolasta piirakkaa, nyt tekis mieli jotain hyvää. ( ei suolasta )

Niin antakaahan vinkkejä, mielummin sellasia vinkkejä johon löytyy lähes perus tavarat kaapista. ( no meiltä löytyy kyllä muutakin, mutta joo )

Mulla on kermaviili piirakka seuraavana listalla. Eilen tein suklaapiirakkaa vieraille. Muffinseja vois kans leipoa joku päivä. Ja pullaa haluaisin leipoa mut on sen verran iso urakka että pitää olla kylmempää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on kermaviili piirakka seuraavana listalla. Eilen tein suklaapiirakkaa vieraille. Muffinseja vois kans leipoa joku päivä. Ja pullaa haluaisin leipoa mut on sen verran iso urakka että pitää olla kylmempää.

ohje tohon suklaapiirakkaan?=)

nopeat mustikkamuffinit

3½dl vehnäjauhoja
2dl sokeria
2tl leivinjauhetta
2tl vaniljasokeria
1dl appelsiinimehua (tms)
2 kananmunaa
100g voita, sulana
n.2dl mustikoita tai muita marjoja (pakaste)

Sekoita ensin kuivat aineet, sitten loput sekaan. Marjat viimeiseksi, nostellen. Täytä muffinivuo'at niin, että tilaa jää 1/3. Paista 200 asteessa 20-30 min koosta riippuen.

http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/makeat-piirakat/nopea-marjapiirakka.php

tää on nopea ja hyvä. Ite laitan tummia vehnäjauhoja.

oon tehny ainakin omena-mustikka ja mustikka-vadelma :p

Mun leipomislistalla on
leipää
piparkakkuja
torttuja
juustosarvia
piparkakkutalo
Arabialainen maustekakku
vadelmavalkosuklaa hyytelökakku
pullaa

Piparkakkuihin ja torttuihin teen ite taikinat. Ja joo haaveilla saa. Pitää kattoa mitä oikeasti ehdin.

Yhteistyössä