vinkkejä pinnasängystä jatkettavaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
kuin ihmeessä tuon lapsen saa nukkumaan tuossa jatkettavassa sängyssä? hirmusta huutoa, tai sitten sitä, et juoksentelee vaan ympäriinsä... Minkä ikäsenä olette siirtäneet lapsen pinnasängystä pois?

1,5v siirsin jatkettavan ja hyvin on mennyt. Puhuin kokopäivän että nyt menet omaan uuteen sänkyyn. äiti nukkuu omassa ja sinä omassa sängyssä, olen pari kertaa joutunut nukuttamaan niin että "nukun" lattialla viressä

joskus vuoden paikoilla otettiin pinniksestä laita pois ja poika sai itse ryömiä omaan sänkyyn(sitä siis mainostettiin ja myyntipuhuttiin ihan älyttömästi.)'

sit tuossa 1v 5kk paikkeilla taisi olla pojan oma sänky valmis nii sit vaan vaihto siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja huu:
1,5v siirsin jatkettavan ja hyvin on mennyt. Puhuin kokopäivän että nyt menet omaan uuteen sänkyyn. äiti nukkuu omassa ja sinä omassa sängyssä, olen pari kertaa joutunut nukuttamaan niin että "nukun" lattialla viressä

noin mekin tehtiin jo pinniksessä josta laita pois. ainakin vuosi. et makoiltiin alttialla pinniksen ja sängyn vieressä.
sit siirryttiin tähän et kertoo että äiti ja isä on olohuoneessa ja ovi on raollaan ja ei ole mitään hätää ja kaikki on ihan hyvin ja nuku nyt ja hyvää yötä(sen pari kolme kertaa) ja sit pusuja ja halauksia poistuminen.ikää nyt 2v 4kk

Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
Alkuperäinen kirjoittaja huu:

noin mekin tehtiin jo pinniksessä josta laita pois. ainakin vuosi.
sit siirryttiin tähän et kertoo että äiti ja isä on olohuoneessa ja ovi on raollaan ja ei ole mitään hätää ja kaikki on ihan hyvin ja nuku nyt ja hyvää yötä(sen pari kolme kertaa) ja sit pusuja ja halauksia poistuminen.ikää nyt 2v 4kk

mä en tohon vaiheeseen ole vielä päässyt kun joudun edelleen nukuttaa..jospa kohta sitten teen ton "olkkari" jutun

Meillä kuopus vaihjo isojen sänkyyn ollessaan 1v3kk ja esikoinen ollessaan 1v8kk. Hyvin suju molemmilta, ei ravaamista oikeastaan ollenkaan siinä vaiheessa, vasta myöhemmin tuli ravaamiskausi esikoiselle ja kuopuksella se on varmaan vielä edessä.

Meillä tyttö nyt 1v 2kk ja ei tulis mieleenkään siirtää vielä tavan sänkyyn. Meillä niin kovasti vielä sängyssä pyöritään nukuessa, joten kyllähän sieltä isojen sängystä tultas lujaa lattialle....

Meillä esikoinen siirtyi pinnasängystä jatkettavaan noin 1v1kk ikäisenä, kun vauva oli syntymässä siitä parin kuukauden päästä. Esikoinen on ollut aina vähän hankalampi tapaus ja siksi tämäkin vaihe oli hankalahko. Hän tuli koko ajan pois sängystä ja kannettiin sitten takaisin sänkyyn pahimmillaan lähes sata kertaa illassa... Eikä se tuntunut helpottavan millään. Luulen, että se sitten vain ajan kanssa väheni ja lopulta nukkumaan meneminen sujui ihan hyvin. Mutta PITKÄÄN siinä meni. Kun isä laittoi nukkumaan, meni paremmin, kun isällä on parempi auktoriteetti. Minun kanssa pelleili enemmän ja oli varmaan parivuotias, jos ei ylikin, kunnes nukkumaan meneminen alkoi olla helpompaa...

Kuopus siirrettiin jatkettavaan 1v9kk ikäisenä eikä ole ollut mitään ongelmaa. Heti ekana iltana meni tyytyväisenä nukkumaan ja nukkui hyvin koko yön. Kuopus tosin on puolestaan helppo tapaus ja kaikki siirtymävaiheet (tutista luopuminen, päivähoidossa aloittaminen jne) ovat sujuneet ilman mitään ongelmia...

Täytyypä korjata tuota aiempaa viestiäni... Nyt kun tarkemmin asiaa muistelin, niin alussa esikoinen nukutettiin uuteen sänkyyn, eli istuttiin lattialla vieressä kunnes nukahti (koska ei tosiaan pysynyt sängyssä muuten). Myöhemmin sitten ryhdyttiin tähän itsekseen nukahtamiseen ja takaisin sänkyyn kantamiseen (en nyt muista minkä ikäisenä)... Kuopus tosiaan on koko pienen ikänsä nukahtanut iltasadun jälkeen itsekseen ilman vieressä vahtimista.

Meillä vaihdettiin kun tyttö oli 2v10kk:tta. Meni ihan hyvin. Yksi päivä vain vietiin säbnky pois ja tuotiin uusi tilalle. Ei seurannut mitään kiukutteluja. Päikkärit nukuttiin ulkona niin kauan kun mahhtui vaunuihin eli 2v8kk:tta ja sen jälkeen sisällä. tyttö on nyt 3v.

Yhteistyössä