vinkkejä raskaaseen tilanteeseen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ^titityy^
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

^titityy^

Vieras
. Lapseni on 1v ja toinen tulossa rv 35.
Mies sairastu puol vuotta sitten vaikeaan masennukseen. sen jälkeen elämä on ollut yhtä helvettiä.. en oo saanut mitään tukea raskauteen ja nyt tilanne mennyt siihen et oon asunut lapsen kanssa millon missäkin.. vähäksi aikaa vuokrasin asunnon, veljeni luona ku on ollut ulkomailla, mieheni äidin tykönä..
Mies on mennyt todella huonoon kuntoon.. valehtelee, uhkailee, vetää lääkkeitä miten sattuu.. ainoa ratkasu musta tässä tilanteessa on ero.. ainakin ku mies näyttää nyt siltä, ettei edes halua itseään kuntoon.
Oon alkanut katsella rivarikaksiota.

Ongelmat ovat nämä: Mies ei suostu myymään meidän yhteistä kotia, mut hänellä ei ole varaa sitä yksin maksaa.. on uhannut tappaa meidän isän, jos häneltä viedään koti.. miten saan sen asunnon myyntiin? koska jos muutetaan pois laittaa sen ihan surkeaan kuntoon..

oon itse aivan loppu.. miehen sekoiluihin ja hoitamaan yksin lasta ja tätä et ei ole kunnon kotia missä olla.. oon alkanut miettiä et miten jaksan synnytyksen? mut eikö synnytys kuitenkin ole parempi ku sectio? saisin sen jos pyytäisin, mutta miten pystyn hoitamaan kahta pientä yksin jos se haava on kipeä? eli kannattaako unohtaa?

sanokaa jotain neuvoja miten saan asiat järjestykseen.. mistä löydän nopeasti kodin.. ku kaikki kaupungin vuokrajutut on käyty ja mitään ei ole tarjolla..?

etenkin miten jaksan tän kuukauden.. oon jo miettinyt et miten saan synnytyksen käyntii´n nopeasti.. alan olemaan ihan sekopää.. olisin varmaan jo tappanut itseni jossei näitä lapsia olis..

sekavaa tekstiä, mut oli nopeesti pakko purkaa.. kellään mun kaverilla ei ole lapsia ja vanhemmat on niin vanhoja ettei ne jaksa enää joka päivä mun tilityksiä miehen sekoilusta..

mut eikö oo ihan selvää et ero on ainoa ratkusu.. ku toinen on sellanen et saattaa napata ratista kiinni ja yrittää ajaa auton päin toista autoa tai uhkaa pahoinpidellä mua.. tai huutaa et vetää lääkkeitä purkillisin.. sanokaa et mä en oo se hullu tässä..

Onpas ikävä tilanne :( Hae lähestymiskielto? En mä oikeen muutakaan keksi. Ja yrität todistaa, että miehesi on sinua uhkaillut (tekstiviestejä, todistajia yms.) Ja ennenkaikkea sanot, että sinua PELOTTAA! Mites se meni jos oli lähestymiskielto ja asuu samassa taloudessa? Voin etsiä tietoa lisää jos kiinnostaa?

tollasessa tilanteessa, jos erosta oot varma, saat ihan takuulla kaupungilta kämpän. et tosin välttämättä toivomaasi rivaria tietenkään. kaupungilla on aina kämppiä tyhjillään/varalla. jos et halua sossuun olla yhteydessä, jota kuitenkin suosittelisin ton asuntojutunkin takia, niin ota ainakin yhteys perheneuvolaan. sieltä saat apua sekä käytännön asioihin, sekä keskusteluapua!!

Tuo tilanne on riistäytynyt jo liian pahaksi. Ei mitään muuta kuin se lopullinen ERO nyt. Et sinä raskaana oleva äiti tuollaista kohtelua tarvitse etkä ansaitse! Mies on sairas. Vaikka olisi miten sairas, niin rajansa kaikella. Sinun ja lasten hyvinvointi on nyt kaikkein tärkeintä. Tuossa voi käydä jollekkin huonosti. Usko mitä sanon. Tiedän mistä puhun. Menet sosiaalitoimistoon tai varaat heti huomenna sinne ajan! Nyt heinäkuussa kunnanvirastot ei ole auki, mutta päivystävän sosiaalityötekijän numero löytyy aina Kaupungin tai kunnan sivuilta. Jos et saa sieltä ketään kiinni. Niin menet lasten kanssa turvakotiin. En liijoittele etkä sinäkään liijoittele varmasti asiaa. Eikä mitään muttia. Jos sinun mies on saanut ns hullunpaperit ja yhteinen omistusasuntokin on, niin tilanne ei ole helppo. Ei ole mikään häpeä mennä turvakotiin. Monet käy siellä ihan pienten asioitten takiakin. Nyt ajattelet lastasi siellä mahassa. Ei se saa joutua tuntemaan että pelkäät ja ole ahdistunut. Saat AIVAN Varmasti apua sosiaalityötekijältä vaikka turvakodin kautta. Teille etsitään uusi koti ja voitte aloittaa uuden elän puhtaalta pöydältä.

Toivottavasti luet tämän ja ymmärrät. Lopeta itsesääli. Se pahentaa asiaa. Sinusta löytyy kyllä varmasti se suojeleva leijona emo joka pelastaa perheenä! Et tarvi miestä pilaamaan teidän elämää.

Ps: Olen itse ollut Narsistin uhri...

:heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
poliiseja vielä ku mies on ollut lastakin kohtaan mukava.. ainoa et hänen kanssaan en pysty enään asumaan..

No mut nimenomaan lapsen/kohta lasten takia sun pitää nyt hoitaa asiat äkkiä kuntoon! Sulla on kohta pieni vauva siinä ja ei sit enää asioita hoidella! Jos ei mies järkipuhetta sinulta kuuntele niin ehkä joltain toiselta...

Saisitko neuvolasta apua tuohon tilanteeseen?Oletko puhunut asiasta siellä?Kertomasi perusteella kannattaisi ottaa mieheen nyt välimatkaa ja keskittyä lapsiisi ja itsesi kuntoon saamiseen.Käy itse juttelemassa jossain tunteistasi,onhan se selvää että tuollainen henkinen paine on jättänyt jäkensä myös sinuun.

ja ei oo enää ollu ketään kelle jutella.. pääsen kyllä vanhempieni luokse ja menenkin sinne mieluummin ku sossun kautta johonkin.. mä en vaan jaksa ainoatakaan väliaikaista muuttoa.. haluan vihdoin asunoon jossa voin olla ainakin vuoden.. siks tää rivari.. ku en pysty kaksostenrattaiden kanssa ja kahden pienen kanssa menemään mitään portaita..

ja ei oo enää ollu ketään kelle jutella.. pääsen kyllä vanhempieni luokse ja menenkin sinne mieluummin ku sossun kautta johonkin.. mä en vaan jaksa ainoatakaan väliaikaista muuttoa.. haluan vihdoin asunoon jossa voin olla ainakin vuoden.. siks tää rivari.. ku en pysty kaksostenrattaiden kanssa ja kahden pienen kanssa menemään mitään portaita..

Paha tilanne. Miehesikin pitäisi kai saada hoitoon. Tahdonvastainen hoitokin saattaa kai tulla kyseeseen, jos ei itse ymmärrä tilannettaan. Olisiko hänellä luotettavaa kaveria tai sukulaismiestä, joka voisi viedä hänet hoitoon?

Yhteistyössä