Vinkkejä ristiäistarjoilusta??

Villi viisikko

Aktiivinen jäsen
04.12.2006
3 360
0
36
Jotain suht simppeliä ja itse tehtävää ja kohtuu edullista..
Kastejuhla viikon päästä ja ensiviikolla pitäisi leipoa ja laittaa tarjottavat valmiiksi..
Mies on reisussa pe-iltaan asti, leivonta-aikaa vähän päivällä, iltaisin vauva itkee koliikkia ja jaloissa pyörii juuri 4v täyttänyt ja 2.5v.

Riittääkö suolaiseksi tarjottavaksi coktail-piirakat ja munavoi?

Vieraita tulossa noin 60 ja juhlat seurakuntakodilla.

Näissä tilanteissa miehen reissutyöt harmittaa.

Onko sinulla mahdollisuus tehdä jo viikolla ja pakastaa vähän kerrallaan jemmaan ristiäisiä varten? Muffinsit ovat helppoja tehdä ja voi pakastaa(esimerkiksi suklaamuffinsit), juustosarvet... Coctail-piirakat kera munavoin on ihan ok, mutta minun mielestä suolaiseksi hieman vähän. Jos kakkua haluaa tehdä, hyvä vaihtoehto voisi olla hyydytetty juustokakku tms. Sen voi tehdä aiemmin hyytymään eikä teko ole vaikeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
minä ostaisin valmiina kaiken leipomosta noin isoihin kekkereihin. meillä ei oo ikinä ollu risitäissä ku mummit ja kummit -periaattella väkeä.

Eipä tuossa väkimäärässä ole kuin lähimmät sukulaiset, lapsia 20 ja omat viisi siihen vielä päälle..

Leipomosta ostaisin, mutta ei oikein budjetti sitä salli.

harmi, ettei budjetti jousta, nimittäin joskus vaivanäkö itse ei kannata...mutta siis, tee jotain piirakkaa pellilliset, makeaa ja suolaista. ostat piirakkapohjat valmiina pakastealtaasta, ni homma sujuu sukkelaan. 4 veenhän voi ottaa hommaan "apulaiseksi".

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Onko sinulla mahdollisuus tehdä jo viikolla ja pakastaa vähän kerrallaan jemmaan ristiäisiä varten? Muffinsit ovat helppoja tehdä ja voi pakastaa(esimerkiksi suklaamuffinsit), juustosarvet... Coctail-piirakat kera munavoin on ihan ok, mutta minun mielestä suolaiseksi hieman vähän. Jos kakkua haluaa tehdä, hyvä vaihtoehto voisi olla hyydytetty juustokakku tms. Sen voi tehdä aiemmin hyytymään eikä teko ole vaikeaa.

Viikko aloitan ja teen niin paljon valmiiksi kuin pakkaseen sopii..
Juustokakku olisi ihan ok, mutta mulla ei ole yhtään irtopohjavuokaa eikä muutenkaan kakkuvuokia tarpeeksi.

tässä sulle vielä helppo suolaisen piirakan ohje:
valmis sunnuntai piirakkataikina -->kauli se leivinpaperin päälle
pussi kinkkusuikaleita, pilkottu paprika, vähän persiljaa
päälle: 4 munaa+2 prk kermaviiliä ja paljon juustoraastetta
uuniin 200 astetta 20-30 min. takuuhyvää, täytteitä voit muunnella, kermaviilihässäkkä vaan aina päälle.

Mutta jos sinulla ei ole vuokiakaan, en tiedä, mitä olit edes ajatellut tehdä. 60 vierasta on sen verran paljon, että kaiken tekemisessä menee kyllä aikaa. Tuollainen peltipiirakka olisi kyllä ehkä sitten parhain vaihtoehto makeaksi. Sitten ostat kaupasta pasteijat ja coctail-piirakat valmiina + keksejä paria eri sorttia, niin eiköhän siinä jo :).

http://reseptivihko.net/piirakka/40/

Mokkapaloja pari pellillistä (voi myös pakastaa)

Suolaiseksi sitä ihanaa jauhelihapiirakkaa, jonka ohje on täällä pyörinyt. Jos ostaa jauhelihapiirakkaan kaupasta valmiita pohjia, niin se on tosi nopea tehdä, vain jauhelihan ruskistaminen ja aineet vuokaan =)

Niin ja jos pipparipuolta haluaa itse tehdä, niin helppoja ja nopeita on piparkakut kaupan valmistaikinasta, sekä Hanna-tädin kakut. Molempia tekemään voi ottaa isommat lapset mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Mutta jos sinulla ei ole vuokiakaan, en tiedä, mitä olit edes ajatellut tehdä. 60 vierasta on sen verran paljon, että kaiken tekemisessä menee kyllä aikaa. Tuollainen peltipiirakka olisi kyllä ehkä sitten parhain vaihtoehto makeaksi. Sitten ostat kaupasta pasteijat ja coctail-piirakat valmiina + keksejä paria eri sorttia, niin eiköhän siinä jo :).

http://reseptivihko.net/piirakka/40/

Toki mulla on muutama kakkuvuoka, mutta hyydytetty kakku vaatii vuuan/kakku, yksi juustokakku ei ihan taida riittää..

Kiitos kaikille ohjeista
:flower: :flower:

Uusimmat

Yhteistyössä