Vinkkejä synnytyksen alkamiseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saara

Vieras
Vinkkejä synnytyksen alkamiseen!

Nyt tarvittaisiin kovasti hyviä ideoita kuinka saada synnytys alkamaan!

Laskettu aika ohitettu eikä missää tunnu miltään että vauva tulisi ulos.
Siivousta on kokeiltu, saunottu on ja seksiäkin harrastettu.
Oon tehny kyykky jumppa harjoituksia sekä reippaita kävely lenkkejä.

Odotan teiltä kanssasisaret vinkkejä!

Voi voi.. kyllä se taitaa olla niin, että lapsi syntyy sitten kun syntyy. Ei siihen taida mitkään poppaskonstit auttaa.

Ajattele niin, että nyt on enää maksimissaan pari viikkoa vauvan syntymään ja RENTOUDU!

oon Lillin kanssa aika samoilla linjoilla.. en usko että mikään oikein voi sitä synnytystä käynnistää kuin luonto.:)

Itsellä meni 11 päivää yli ja olin niin poikki, turhautunut ja masentunut kun voi vaan ihminen olla. Olin käynyt viimeisessä neuvolassa jossa oli laitettu aika yliaikaiskontrolliin. Siinä sitten heitin kirveen kaivoon ja relasin. Mieskin sanoi että meillä on varmaan maailman historian ensimmäinen vauva joka ei synny koskaan.:)

Niin vaan sitten samana iltana alkoi supistukset ja poika syntyi 1,5 vuorokautta myöhemmin.

Liikkeellä olo auttaa vauvaa laskeutumaan ja löysentää lantiota, muuta vinkkiä en osaa antaa. Rentoudu nyt ja nauti viime hetkistä kun vauva on vatsassa. Pidä vaikka juttelu hetkiä vauvan kanssa ja nauti kylmää juomaa. Kohta saat kuitenkin valvoa ja hikoilla yöt ja päivät ja lepohetkiä on vähemmän :)
Kyllä se vauva tulee kun on siihen valmis :)

En tiiä onko perää ns.piimäkuurilla.Eli päivän juo pelkkää piimää,tällöin elimistön ph kai muuttuu ja alkaa suppailemaan.
Mä kokeilin ja mulla tuli tän piimäpäivän jälkeen yöllä enemmän supistuksia..En tiiä tehooko.Ja sitten lääkäri ite sanoi että edistää supistuksia kun hän kovalla kädellä kokeili kohdunsuuta.Kyllä päivässä tapahtui iso edistys mut en tiiä kantsiiko ruveta kopeloimaan ronskisti.

Seksiä pitäis harrastaa koko raskauden ajan,spermassa prostaglandiineja jotka kypsyttää kohdunsuuta.Mut tätä ko ainesosaa niin vähän että sitä pitäis säännöllisesti "saada".
Mun ystävä,kätilö sanoi että nykyaikana siks paljon yliaikasia kun seksiä ei harrasteta niin paljoa raskausaikan kuin ennen.Mä sanoin miehelle että rv 30 lähtien rakastellaan vähintään joka toinen päivä.Eka meni yliaikaseks ja nyt tuli aika la.aikaan.Vähän ennen.

En usko että tuolla piimän litkimiselläkään saadaan synnytystä käynnistymään.. tuolla logiikallahan vauvan pitäisi sitten syntyä vaikka rv 30 jos juo tarpeeksi piimää.

Koskaan ei voi tietää onko synnytys käynnistynyt ronkkimisen tmv. ansiosta vai ihan itsekseen!

Onnea synnytykseen ja nauti viimehetkistä. Vuokraa hyvä elokuva ja syö hyvää ruokaa ja nauti kahdenkeskeisestä ajasta miehesi kanssa!:)

Kävin 6 pv ennen laskettua aikaa neuvolassa ja siellä sanottiin että vauva ei ole laskeutunut, "paikat" on niin kiinni että varmasti menee yliajalle. Samana iltana kävin saunassa ja saunan päälle sitä kivaa ässää - yllätyksekseni yöllä alkoi synnytys. Oliko syynä nuo ässät ja täysi rentous synnytysaiheen suhteen kun luulin että synnytykseen on vielä pari viikkoa?? En tiedä, tai sitten vain sattumaa.

Samanlainen kokemus kuin edellisellä, että neuvolassa sanottin jottei vauva vielä ainakaan viikkoon synny ja uutta aikaa sinne neuvolaan vaan annettiin. Minä sitten leivoin, siivosin, sauna lämmitettiin ja seksiäkin harastettiin niin eikös sitä yön tunteina supparit alkaneet. No ihan oikeesti en suinkaan ole varman auttoiko tuo riehuminen, saattoi olla sattumaakin :). Niinhän se kuitenkin menee, että vauva syntyy sitten kun hän on valmis -ennemmin tai myöhemmin.

Meillä kyllä auttoi seksi... ensimmäisellä kerralla kyllä sitten loppuivatkin, mutta kun parin päivän päästä oli uusi yritys niin synnytys lähti käyntiin...

Jostain luin myös, että seleenin puutos aiheuttaisi yliaikaisuutta.

Eipä auttanut mikään kolmesta ässästä eikä reipas liikuminenkaan.Synnytys käynnistettiin kun oli mennyt 2 viikkoa yli.Sairaalassakin sai odotella ensin 13 tuntia että puhkesi kalvot ja meni vesi ja sen jälkeen vielä 17 tuntia 41 minsaa ennen kuin vauva oli otettu kohdusta kiirelisellä sektiolla.