vinkkejä tupakoinnin lopettamiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Eli tänään loppu sauhuttelu, kaipaisinkin vinkkejä pahimpiin hetkiin.. Vettä ja vihreetä teetä ajattelin juoda että aineenvaihdunta pysyis reippaana.. Mynthonit vois olla kans hyviä, ei ainakaan tee mieli tupakkaa kun imeskelee niitä :D
Tosiaan tää on toinen kerta kun yritän lopettaa (mutta tällä kertaa onnistun) viimeksi laihdutin samaan aikaan kun lopetin tupakoinnin ja paino vaan nousi niin loppu motivaatio ja sinne jäi haaveet tupakoimattomasta elämästä ja hoikkuudesta.. Tällä kertaa ajattelin,että ensin lopetan tupakan koska se varmaan on kumminkin ylipainoa pahempi asia.

En suosittele korvaushoitoja, nopeammin pääset eroon pahimmista tuskista kun kylmän viileästi annat koko nikotiinin olla.
Ei siinä muuta neuvoa oikein ole, kuin että kolmas päivä on pahin, sen kun kestät niin helpottaa.
Mies lopetti 22.12 tupakoinnin, oli ehtinyt polttaa 18 vuotta. Noin vaan, oli kyllä joulunseudun pahalla päällä ja kärttyinen, mutta nyt voi jopa olutta ottaessaan polttaa pari tupakkaa illan aikana eikä silti "jatka" polttamista. =)
Tsemppiä!

Mun mies kanssa lopetti, ylihuomenna tulee 4 viikkoa kun on ollu kokonaan ilman. Tälläkertaa se oli ilman päivän kaks, poltti päivan-pari. Siis lopetti pikkuhiljaa, mikä oli kyllä oikeeta kidutusta kaikille |O :headwall:
Mutta tärkeimmäksi asiaksi se sanoo ymmärryksen siitä, että se tupakka ei rentouta tai rauhoita tai mitään muutakaan, se poistaa vaan vieroistuoireet. Toisinsanoen jos ei olis koskaan polttanu, ei saisi tupakasta minkäänlaista apua mihinkään oloon, päinvastoin, olo vaan pahenis.
Mut Rytkäätys hei, toi on vaarallista...meillä se ainakin on aikoinaan useammankin kerran menny niin, että lopulta pitää käydä jokapäivä saunassa, että saa jokapäivä saunakaljan, kun sen kanssa saa polttaa...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mun mies kanssa lopetti, ylihuomenna tulee 4 viikkoa kun on ollu kokonaan ilman. Tälläkertaa se oli ilman päivän kaks, poltti päivan-pari. Siis lopetti pikkuhiljaa, mikä oli kyllä oikeeta kidutusta kaikille |O :headwall:
Mutta tärkeimmäksi asiaksi se sanoo ymmärryksen siitä, että se tupakka ei rentouta tai rauhoita tai mitään muutakaan, se poistaa vaan vieroistuoireet. Toisinsanoen jos ei olis koskaan polttanu, ei saisi tupakasta minkäänlaista apua mihinkään oloon, päinvastoin, olo vaan pahenis.
Mut Rytkäätys hei, toi on vaarallista...meillä se ainakin on aikoinaan useammankin kerran menny niin, että lopulta pitää käydä jokapäivä saunassa, että saa jokapäivä saunakaljan, kun sen kanssa saa polttaa...

Ei mun mies yhden kaljan kanssa röökiä kaipaa, silloin kun on porukan saunailta tms. niin silloin on pari kavereilta polttanu. Ja mun puolesta polttaa tai on polttamatta, oma on asiansa. Aika kova sälli se on seisomaan päätöksiensä takana, joten ei sen luonto helposti periksi anna alkaa sauhuttelemaan vakituiseen.
Minä se meistä kahdesta heikompi olen. Koko raskauden olen ollut ilman savun savuja ja silti mielessä kaihertelee.

Mulla ainakin auttoi, kun tiedostin, että pahimmat tupakanhimo-hetket menee ohi muutamassa minuutissa. Kunnes taas hetken päästä himo palaa, ja menee taasen ohi. Eli näihin pahimpiin hetkiin tarvii jotain apuja. Mulla auttoi kun imeskelin mehupilliä, sai käsille tekemistä. Ja auttoi oikeasti, imeskelin pilliä niinkuin tupakkaa. Mulla tupakointi enemmänkin tapa, tiettyihin tilanteisiin ja hetkiin liittyvää, ei niin suurta nikotiiniriippuvuutta.

Moni tuttu on saanut avun nikotiinituotteista tai lääkärin määräämistä lääkkeistä, itse en ole kokeillut.

Hieno päätös, tsemppiä! :flower:

http://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4hk%C3%B6tupakka

Jos vain tietäis mistä tuota saisi ostettua (siis tilattua) niin ens alkuun lievittäisi oireita nikotiinipitoisella ja siitä siirtyisi nikotiinittomaan.

Yhteistyössä