Vinkkejä uhmaikäisen kanssa pärjäämiseen?? Hermot kireällä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uupunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uupunut

Vieras
Ihan paha mieli itsellä, kun hermot menee väkisinkin tuon 2,5-vuotiaan uhmailijan kanssa :( Joka asiassa pitää olla vastaan ja kiukutella ja tahallaan tehdä mitä kielletään jne jne jne...

Joskus yritän ja onnistunkin olemaan kärsivällinen, mutta usein menee hermotkin. Varmaan lapsikin jo ihmeissään, kun ei ole tiettyä tapaa miten hänen toimiinsa suhtaudutaan, vaan joskus saattaa pinna palaa pienestäkin ja joskus kestetään enemmän... ei ole varmaan hyvä lapsen kasvulle ja kehitykselle..?? :(

Täällä 2vuotiaan uhmailian äiti jonka hermot ovat normaalisti TODELLA lyhyet, mutta nyt uhman kanssa ei mene hermot koska koitan hokea sen olevan tärkeä vaihe lapselle joka menee kyllä ohi.
En huomioi lasta uhmakohtauksissa, ja jos ihan yli menee joutuu lapsi istumaan oman huoneen matolle hetkeksi (vrt Jäähy) ja saa tulla pois kun on lopettanut.
Meillä uhmailut loppuu aina siihen, että halataan ja mä koitan mahdollisimman yksinkertaisesti selittää lapselle ettei tarvitse uhmailla jne.
Hermoja se vaatiii ja joskus illalla tekis mieli hakata päätä seinään ja päästellä höyryjä.

Alkuperäinen kirjoittaja uhmailian yh:
Täällä 2vuotiaan uhmailian äiti jonka hermot ovat normaalisti TODELLA lyhyet, mutta nyt uhman kanssa ei mene hermot koska koitan hokea sen olevan tärkeä vaihe lapselle joka menee kyllä ohi.
En huomioi lasta uhmakohtauksissa, ja jos ihan yli menee joutuu lapsi istumaan oman huoneen matolle hetkeksi (vrt Jäähy) ja saa tulla pois kun on lopettanut.
Meillä uhmailut loppuu aina siihen, että halataan ja mä koitan mahdollisimman yksinkertaisesti selittää lapselle ettei tarvitse uhmailla jne.
Hermoja se vaatiii ja joskus illalla tekis mieli hakata päätä seinään ja päästellä höyryjä.

tällä tavoin olen yleensä yrittänyt käyttäytyä, mutta joskus, jos on muutenkin raskasta (rankka työpäivä, väsyttää, päänsärkyä tms) niin ei vaan jaksa sitä kiukuttelua :( Ja tympäsee lähteä kauppaan ja kyläpaikkoihin, kun aina sielläkin kiukuttelee... toisaalta olen pitänyt niitä hyvinä koetinkivinä, siis ihan tarkoituksella lähtenyt päättäväisenä kauppaan ja pitänyt pääni, ettei osteta karkkeja tms ja tytön on pitänyt se kestää...

Yhteistyössä