vinkkejä ristiäiskutsuun

  • Viestiketjun aloittaja timpe80
  • Ensimmäinen viesti
timpe80
Hei!

Ristiäiset ovat alkaneet mietityttää nyt vaavin syntymän jälkeen. Kutsut olisi kiva saada postiin pian. Olisiko kutsukortti-ideoita tai tietoa, mistä sivuilta netistä löytyisi korttimalleja?
 
tiipii..
http://www.amoriini.com/Sivusto/amoriini.php
sieltä hääoppaan sisältö ja askartelu. On ainakin jotain kuvia kutsukorteista...
Minä leikkasin kartongista kuviosaksilla kortit, tulostin kuviopaperille omakeksimän "kutsurunon", liimasin sen kortin vasempaan reunaan ja oikealle vauva-aiheisia pehmotarroja (sai muistaakseni Tiimarista..).
 
ei tarte askarrella paljon!
Mä ostin niitä ihania vauvakortteja (sen yhen valokuvaajan, en muista nimeä), esim: joissa vauva oli joutsenen selässä nukkumassa. Ja teetin postin nettisivuilla valokuvasta postimerkit.
 
jemma29
mä tulostin ihan kotona paperille lapsen kuvan, josta tein silkkipaperin yms askartelumateriaalien kera Anne Geddes-tyyppisen kuvan ja kutsuteksti oli "vauvan itsensä kirjoittama"..:) suosio oli suuri..:)
 
nissuli
Joistakin valokuvaliikkeistä saa valmiita kortteja, joihin laitetaan lapsen kuva. Tekstinkin saa valita, sisältää kuoret. Ne on periaatteeltaan samoja kuin joulukortit joita voi omista kuvista teettää. Ympärille tulee vaan vaavi-aiheinen kuvitus.
 
vaihtoehto
Minä tein power pointilla itse kortit. A4:lle saa mahtumaan 4 korttia ja sitten tulostaa ne Tiimarin ohuimmalle kartongille väritulostimella. Korttiin riittää esim. joku itse tehty tai kopioitu runo, faktat juhlisa ja nätti kuva joita löytyy netistä pilvin pimein. Kiitoskortiksi voi sitten lähettää kuvan vauvasta joten kutsuun en sitä välttämättä laittaisi. Ristiäisissä kun on tarkoitus muutenkin monen vasta nähdä vauva ekaa kertaa.
 
mamaliini
Taittelin itse kaksiosaisen kortin ohuehkosta kartongista, jonka kanteen "painettiin" vauvan jalan kuva. Värinä vesiväri. Sisäosaan sitten itse kutsuteksti. Tosi kivat kortit, vaikka itse sanonkin :)
 
joulukortit valokuvasta
Olen tehnyt joulukortit valokuvasta ja ajattelin, että nämä kuvakortithan sopisi vallan hyvin myös ristiäiskorteiksi. Meillä vauvan ristiäiset ensi vuoden alussa tulossa. Nyt laitan joulukortit menemään ja sitten vuoden alusta uudet kortit vaavin kuvalla. Minkälaisia kortteja te olette tehneet?
 

Yhteistyössä