Hae Anna.fi-sivustolta

Vinkkejä ruokailusta

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Ninni, 11.11.2005.

1. AA Vierailija

Minä olen aamuisin hieman herkkä enkä jaksaisi muita ihmisiä, joten laitan ihan mielelläni aamupalan itse. Parhaina päivinäni saatan jopa kipaista lähileipomoon hakemaan tuoreet sämpylät ja croissantit tai mitä sieltä nyt löytyykään. Hotelliaamiaiset tuntuvat usein jotenkin työläiltä, koska se edellyttää mm. pukeutumista ja heräämistä riittävän aikaisin, ja parhaat palat on kuitenkin jo syöty ja kaikki pöydät varattu siinä vaiheessa kun minä ehdin paikalle. Aamutokkurassa se ystävällinen täti joka tuo kahvia ja kysyy huoneen numeron tuntuu inhottavalta kyttäävältä natsilta, joka epäilee että minä olen joku rikollinen joka on taas tänäkin aamuna hiippaillut heidän hotelliinsa syömään. Ja huoneeseen ei uskalla ikinä mennä takaisin aamupalan jälkeen, koska se 150 kiloinen parrakas täti kantaa juuri silloin kiroillen likaisia lakanoita sieltä ulos vihaisen näköisenä. Siis jotenkin vaan tuntuu, että päivä lähtee paremmin käyntiin huoneistohotellissa.

Muuta ruokaa tulee huoeistohotellissa laitettua hyvin harvoin eli lähinnä silloin, kun on rättiväsynyt ja itse tekeminen tuntuu vähemmän tuskalliselta vaihtoehdolta kuin ravintolassa syöminen. Ruoka on silloin mahdollisimman helppoa ja nopeaa nälänpoistoainetta, esim jotain valmispastaa tai mitä nyt sattuukaan lähikaupan hyllyltä löytymään. Parilla viimeisellä huoneistohotellireissulla minulla on ollut myös pari annospussia pikakaurahiutaleita mukana, ja aina olen jossain vaiheessa matkaa ollut onnellinen että ne tuli otettua mukaan.

2. AP Vierailija

Aamupalaa ei lasketa ruoanlaitoksi.

3. Tigana Vierailija

Ei varmaankaan täällä kotioloissa, mutta mielestäni se matkalla voidaan laskea; saisithan sekin valmiina, jos et hotellista niin jostain kuitenkin.

4. Mira Vierailija

Jos LAITTAA AAMUPALAN, silloin ei asu hotellissa vaan huoneistohotellissa. ja silloin on jo tarkoituksella valinnut sen majoitusvaihtoehdon. Hotellissahan ei voi edes valmistaa huoneessa aamiaista.
    Huoneistohotelleissa ei läheskään aina ole mahdollisuutta tilata aamiaista.

5. Vekalle Vierailija

Suomalaisella perinteisellä rysämatkaajalla on juominen yleisin syy miksi juuttuu hotellille tai altaalle!! On näköhavaintoa myös, ei lukuhavaintoa...

6. Kerasi Vierailija

Ai et saa meetvurstia etelässä?? En tiedä missä sä oot ollu, mutta meikäläinen ainakin on joka lomalla Kreikassa ostanut kilokaupalla meetvurstia. Sitä vaan siellä sanotaan peperoniksi tai salamiksi.

7. Peepi Vierailija

luulenpa et rouvalla on hyvinkin aivan omaa kokemusta ko asiasta. peili handuun sonta-sanna......

8. Tigana Vierailija

Jos tarkoitat, että on valinnut huoneistohotel-
    lin aamupalan/ ruuanlaiton vuoksi, niin täytyy sanoa, ettei se ainakaan minun kohdallani pidä paikkaansa. Valitsen ko. majoitusvaihto- ehdon siksi, että kahden/ kolmen viikon matkalla on parempi asua väljästi kahdessa kuin yhdessä huoneessa. Niissä huoneisto- hotelleissa, joissa viime matkoillani olen ollut, kaikissa on voinut myös ostaa aamupalan.

9. Mira Vierailija

Huoneistohotellien huoneet ovat isompia kuni hotellien, se on totta. kaikissa huoneistohotelleissa ei suinkaan ole aamiaisen ostomahdollisuutta mutta jos on, se mainitaan jo matkaesitteessä. Tottakait jos ottaa sellaisen majoituksen, silloin on.
    Huoneistohotellin valitsemme myös erikosiruokavalion vuoksi eli emme voi hyödyntää vakioaamiasta.
    usein lähdemme jo varhain aamulla liikkeelle koska emme ankkuroidu hotellille vaan teemme myös pitempiä retkiä jossa yövytään muualla. Tapoja on näet erilaisia.

10. Kokkaaja Vierailija

Kukin taaplaa tyylillään, jota ei tarvitse arvostella. Itse huoneistohotellissa, jota suosimme ,( vaikka aamiasbuffet) kokkaan pientä hiukopalaa hyvin syödyn tavermaillallisen jälkeen vaikka yöllä, jos tulee nälkä. Tapanani on ollut kerran viikossa ostaa lähikaupasta tarvikkeet ja valmistaa huoneistossa mukavaa murkinaa perheelle. Vaimo on tyytyväinen:) Muuten aterioimme ""ulkona""

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri