Vinkki tupakoinnin lopettamiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Littledeath
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Littledeath

Aktiivinen jäsen
20.07.2010
7 122
2
36
Pohjois-Pohjanmaa
Mulla lopetusyrityksiä on takana useita. Aiemmin oon päättänyt päivän millon lopetan ja hankkinut tietoa tupakoinnin lopettamisesta, pitänyt jopa päiväkirjaa, valmistautunut vierotusoireisiin ja muutenkin ajatellut asiaa paljon.

Nyt kolme viikkoa sitten yhtäkkiä päätin, että en ostakaan enää tupakkaa. Lopetan nyt tupakoinnin enkä ajattele sitä sen kummemmin. Olen kyllä nikotiinipurkkaa syönyt mutta siitä en jaksa nyt stressata. En ole ajatellut yhtään tuon jälkeen juuri mitään lopettamiseen liittyvää. Jotenkin vain olen. Tämä oli OMALLA kohdallani järkevin taktiikka; en tee numeroa siitä että lopetan tupakoinnin. Mä nyt vaan lopetin eikä siinä ole mitään kummallista.

Nyt kun kolme viikkoa on mennyt niin uskalsin tämän verran suoda ajatusta asialle.

Kokeilkaa tekin :)

Tuossa yks linkki miksi saattaa repsahtaa, periksi ei kannata antaa!
Tupakka muuttaa aivoja - Tiede.fi

Ja tsemppiä hurjasti seuraaville kuukausille :flower:
T.yks joka toistaiseksi ollut polttamatta 5,5v

Kiitos :) Sulla on tupakoimattomuutta jo hyvän aikaa takana. Tekeekö sun vielä mieli, edes sillon tällön?

Mun äiti on ollut 10 vuotta nyt polttamatta ja ei tee kuulemma mielikään enää. Mutta silti hänestä tupakka haisee hyvältä.

Oon pisimmillään ollut kolme kuukautta polttamatta. Sitten vaan kerran kaverin seurassa pyysin että nakkaa mulle yhden tupakan. Se riitti. Muutenkin oon aina ajatellut, että poltan vaan yhden. Mutta ei se siihen ole jäänyt. Nyt oon viisastunut sen verran että en polta sitä yhtäkään. En ajattele että alan polttaan vaan vaikka kaks tupakkaa päivässä.

Aloin polttamaan 13-vuotiaana ja nyt oon 25. Mulla oli jo silleen että meni ainakin 25 tupakkaa päivittäin ja rahaahan siihen paloi ihan hirveästi..

Mull autto se, että jos tuli tunne, että täytyy saada tupakkaa "rauhoittaakseen" hermoja tms., niin mietin aina, että miten se tupakan polttaminen muka muuttaisi tilannetta/auttaisi asiaa. Ja eihän se olisi auttanut. Olen ollut tupakoimatta vajaan vuoden. En hankkinut nikotiinipurkkaa tai mitään. Ensimmäiset kolme viikkoa vaati hermoja, sen jälkeen on ollut melko helppoa vaikka joissain tilanteissa tulee edelleen selkärangasta se tunne, että nyt täytyy mennä tupakalle.

Kiitos :) Sulla on tupakoimattomuutta jo hyvän aikaa takana. Tekeekö sun vielä mieli, edes sillon tällön?

Mun äiti on ollut 10 vuotta nyt polttamatta ja ei tee kuulemma mielikään enää. Mutta silti hänestä tupakka haisee hyvältä.

Oon pisimmillään ollut kolme kuukautta polttamatta. Sitten vaan kerran kaverin seurassa pyysin että nakkaa mulle yhden tupakan. Se riitti. Muutenkin oon aina ajatellut, että poltan vaan yhden. Mutta ei se siihen ole jäänyt. Nyt oon viisastunut sen verran että en polta sitä yhtäkään. En ajattele että alan polttaan vaan vaikka kaks tupakkaa päivässä.

Aloin polttamaan 13-vuotiaana ja nyt oon 25. Mulla oli jo silleen että meni ainakin 25 tupakkaa päivittäin ja rahaahan siihen paloi ihan hirveästi..

Joo mieleen tupakka tulee viikottain...ainakis kun asiat menee päin peetä ja mulla joku karma että niin käy usein :)
En ole yhtään polttanu, en uskalla kikkailla. Piru se nikotiini on, koukuttaa pahasti enkä aio riskeerata terveyttäni enää, enkä näytä lapsilleni sitä röökimuija-mallia.
Poltin n.20v ja yli askin päivässä :O

• Tykkää
Reactions: Littledeath
Mäkin oon käyttänyt joskus tuota, että mitä se tupakka tilannetta auttais. Nyt en ole sitäkään miettinyt. Oikeastaan ihmetyttää miten olenkin onnistunut "poistamaan" koko tupakan elämästä. Töissä oli pari viikkoa sitten tosi hankala tilanne ja työkaverit hermostuksissaan poltteli vieressä. Sillonkaan en ajatellut koko tupakkaa.

Nyt mulla on tulossa tänään yövuoro, ensimmäinen tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Yövuoroihin on liittynyt tupakka paljon, se tupakalla käynti on tavallaan katkaissut puuduttavan valvomisen. Mutta en sitäkään jaksa tän kummemmin miettiä, kyllä mä selviän tilanteesta.

Mäkin oon käyttänyt joskus tuota, että mitä se tupakka tilannetta auttais. Nyt en ole sitäkään miettinyt. Oikeastaan ihmetyttää miten olenkin onnistunut "poistamaan" koko tupakan elämästä. Töissä oli pari viikkoa sitten tosi hankala tilanne ja työkaverit hermostuksissaan poltteli vieressä. Sillonkaan en ajatellut koko tupakkaa.

Nyt mulla on tulossa tänään yövuoro, ensimmäinen tupakoinnin lopettamisen jälkeen. Yövuoroihin on liittynyt tupakka paljon, se tupakalla käynti on tavallaan katkaissut puuduttavan valvomisen. Mutta en sitäkään jaksa tän kummemmin miettiä, kyllä mä selviän tilanteesta.

Mulla auttoi yövuoross ISO pussi irtokarkkeja :D aamuyöllä oli se heikko hetki...
Ei terveellistä, mut kaikesta ei voinut luopua...

Mulla auttoi yövuoross ISO pussi irtokarkkeja :D aamuyöllä oli se heikko hetki...
Ei terveellistä, mut kaikesta ei voinut luopua...

Mä oon iltaisin vetänyt paljon jäätelöä.. Harmittaa kun oon onnistunut laihtumaan 17 kiloa niin jos lihon taas. Mutta purkalla pötkii aika pitkälle.

Asiaa ehkä auttaa myös se, että muutettiin pojan kanssa uuteen kotiin tässä reilu viikko sitten. Täällä uudessa asunnossa mulla ei oo ns. "tupakkamuistoja". En oo käynyt tupakalla tuossa takapihan terassilla. En oo täällä "rentoutunut" illalla kun lapsi on mennyt nukkumaan, polttamalla pari tupakkaa ketjussa.

Mä oon iltaisin vetänyt paljon jäätelöä.. Harmittaa kun oon onnistunut laihtumaan 17 kiloa niin jos lihon taas. Mutta purkalla pötkii aika pitkälle.

Asiaa ehkä auttaa myös se, että muutettiin pojan kanssa uuteen kotiin tässä reilu viikko sitten. Täällä uudessa asunnossa mulla ei oo ns. "tupakkamuistoja". En oo käynyt tupakalla tuossa takapihan terassilla. En oo täällä "rentoutunut" illalla kun lapsi on mennyt nukkumaan, polttamalla pari tupakkaa ketjussa.

Niin no lieveilmiö mullakin on liikakilot joita 7-10kg koska napostelin tupakoinnin tilalle :( Yritä vichyä ja vettä litkiä niin paljon ettei mahaan mahdu muuta ;)
Uusi paikka ja uudet kujeet varmasti tukee onnistumisessa. Ja onnea uuteen kotiin!

• Tykkää
Reactions: Littledeath

Yhteistyössä