vinkkiä alanvaihtoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muija

Vieras
Eli siis: Oon ollu päiväkodissa 10 vuotta lto:na ja totaalisen kypsä.. ikää alkaa olla jo melkein 40 vee ja olis vissiin korkea aika kokeilla jotain muuta, mutta mitä?? Ei missään nimessä mitään lasten kanssa tai teknistä.. Palkkaa tarttis olla vähintään 1800e, vuorotyökin käy. Mulla lyö ihan tyhjää mutta haluan muutosta!! Auttakee!

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
haluatko opiskella uuden alan vai haluatko käyttää vanhaa pohjaa hyväksi? Esim. jotain lapsiin liittyvää muttei lasten kanssa olemiseen, lelukonsultti? myyjä?

Itse asiassa mä voisin mennä vaikka johonkin missä ei tarvita vanhaa eikä uutta koulutusta.. vaikka oppisopimuksella.. Kaupan kassalle tai johki toimistoon, silleen ettei tarttis omalla itsellään (persoonallaan) tehdä työtä. Mä oon vaan vuosien myötä niin sokeutunu etten enää tiedä missä hommassa mitäkin tienna ja mitä kaikkea muuta voikaan ihminen elääkseen tehdä

Voin sen sanoa, että toimistoon on aika vaikea päästä ilman alan koulutusta. Tietysti riippuen aiemmista työnkuvistasi voi olla, että olet rutinoitunut käyttämään tiettyjä ohjelmia jne. ja voit päästä toimistoon, esim. sosiaalialan työpaikkaan toimistosihteeriksi.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Ai, siellä toinen :( täälä myös yks tosi "kypsä" lto

Ai meitä on muitakin, mikäs sua kypsyttää?

Työmäärä ei ole missään suhteessa työaikaan. Jatkuvasti pitäisi tehdä "ylitöitä" joista ei edes saa korvausta.

Ootko kunnalla vai yksityisellä? Meillä on kyllä ihan upeasti annettu kotityöaikaa joka viikoksi ja eskariopeille vielä vähän ylimääräistäkin. Mulla on alkanu oma näkemys lasten kasvatuksesta riitelemään liikaa kunnan ja yhteiskunnan näkemyksen kanssa. Tuntuu että joutuu tekemään oman etiikan vastaisia ratkaisuja ja toteuttamaan lapselle huonoja käytäntöjä. Ja luutuneet asenteet ei ison kunnan rattaissa muutu ei sitten millään.

Ota ihan mikä tahansa ala, jossa voit avata oman liikkeen ja ottaa yhden asiakkaan kerrallaan.

Suosittelen esim. hieroja, psykiatri, fysioterapeutti, psykologi, osteopaatti, lääkäri jne.

Ihan sama, kunhan on oma tilauskirja. Kampaajakin olisi muuten ok, mutta sillä alalla asiakkaat on opetettu siihen, että duunari päivystää...

Yhteistyössä