Virheellinen (?) Clearbluen digitaalinen testi. EI raskaana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TeStAiLiJa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TeStAiLiJa

Vieras
Kerron nyt tähän heti alkuun, että olen aikaisemmin joskus purkanut mielenkiinnon vuoksi testattuani samanlaisen testin.
Sisältä siis löytyy semmoinen testiliuska mihin ne viivat tulee.
Ei raskaanakin tulee kaksi viivaa, mutta toinen on paljon haaleampi, joka ei tarkoita raskautta.
Mutta purinpa testin tänäänkin ja siinä liuskassa siellä sisällä ei ollut yhtään viivaa, eli ihan puhdas valkoinen koko testiliuska. Ei edes sitä kontrolliviivaa.
Eli mietinkin tässä, että olisiko tuo testi sitten viallinen?
Kuitenkin tuli teksti, että ei raskaana.
Menkat on kaksi päivää myöhässä ja toissapäivänä sain apteekin omaan haalean, mutta selvän haamuplussan.

Testaan loppuviikolla uudelleen.

Ihmettelen kyllä nyt tuota Clearbluen testiä. Onko se ehkä viallinen?
Ohjeen mukaan täysin tehty uittamalla tikkua astiassa niin, kun ohjeessa sanotaan että näinkin voi tehdä.
En saa pissattua suoraan tikkuun.

no voipi olla virheellinen tai sitten kun noin pian olet testejä tehnyt niin on ollu kemiallinen raskaus eli munasolu vaan hipassu sen verran kohdunseinämää että raskaushormonia ollu pikkasen, mutta ei ole sitten kiinnittynytkään joten ei enää seuraavassa testissä näy.

mä en ymmärrä ihmisiä jotka edes sen haamuplussan saatuaan testailee sen 10 kertaa senkin jälkeen että onkohan ny varmasti raskaana. ei mitään järkeä hötkyillä siihen tapaan. itse olen aina uskonut sen viivan yhdestä kerrasta ja sitten vaan jäänyt odottelemaan ajan kulumista eli alkaako vuotoa jossain vaiheessa tai ei ja varannut ajan lääkäriin ja neuvolaan.

ne digitaaliset testit antaa kuulemma toisinaan ristiriitaisia tuloksia, varsinkin viikkonäytöllinen saattaa kertoa ei raskaana, viikot 1-2...
Jos et saa pissattua suoraan tikkuun, pissaa purkkiin ja kasta tikun kärki siinä parin sekunnin ajan.

[QUOTE="just";22164023]mä en ymmärrä ihmisiä jotka edes sen haamuplussan saatuaan testailee sen 10 kertaa senkin jälkeen että onkohan ny varmasti raskaana. ei mitään järkeä hötkyillä siihen tapaan. itse olen aina uskonut sen viivan yhdestä kerrasta ja sitten vaan jäänyt odottelemaan ajan kulumista eli alkaako vuotoa jossain vaiheessa tai ei ja varannut ajan lääkäriin ja neuvolaan.[/QUOTE]

Peesi.

Mutta, ei munkaan toisaalta tartte kaikkea ymmärtääkään, vaikka haluaisinkin....

Ellei kontrolliviivaa ole, testi on viallinen. Luulisin.

Minkä ihmeen takia testejä pitää purkaa?! Tai ylipäätään alottaa testailu 10 päivää ennen menkkojen alkua? Kun ei se lapsi kuitenkaan synny, kun 9kk päästä. Siinä ajassa pitäs tajuta olevansa raskaana, vaik olis vähän pitemmätkin piuhat :)

Nykyään koko lapsenhankintakuvio on mennyt suorittamiseksi ja kusella läträämiseksi, kun tikutella ovikset, kytätään lämmöt ja ollaan munakellon kanssa mittaamassa sopivaa kuksimishetkeä. Sit alotetaan raskaustesteihin pissiminen heti kohta. Hohhoijaa! Ei voi kun ihmetellä, miten joskus 30-50-luvuilla oli joka huushollissa lähes järkiään 6-10 muksua, vaikkei tämmösistä testeistä oltu kuultukaan. Mitenhän ne silloiset pariskunnat onnistu? Ai niin, ne varmaan vaan nai ilman ehkäisyä... :D

Mulla tuli kanssa sillä digitaalisella ei raskaana-tulos. Ennen sitä oli RFSU:n liuskoilla pari epäselvää haamua ja yksi nega. Digitaalisen negan jälkeen meni pari päivää, kun tuli kahdella liuskatestillä vahva plussa.

Minkä ihmeen takia testejä pitää purkaa?! Tai ylipäätään alottaa testailu 10 päivää ennen menkkojen alkua? Kun ei se lapsi kuitenkaan synny, kun 9kk päästä. Siinä ajassa pitäs tajuta olevansa raskaana, vaik olis vähän pitemmätkin piuhat :)

Mulla on menkat kaksi päivää myöhässä ja ekan testin tein sinä päivänä, kun menkkojen piti alkaa. Eli en siis testannut ennen menkkoja.

Miksi testiä ei saisi purkaa?
Vaikka nyt ihan mielenkiinnon vuoksi ja tässähän nyt ilmeisesti selvisi testin viallisuus, koska sitä kontrolliviivaa ei ole.
Jos testi olisi tehty väärin, niin olisi luullut tulevan kuitenkin se virhesymboli siihen näyttöön.

[QUOTE="gee";22163992]no voipi olla virheellinen tai sitten kun noin pian olet testejä tehnyt niin on ollu kemiallinen raskaus eli munasolu vaan hipassu sen verran kohdunseinämää että raskaushormonia ollu pikkasen, mutta ei ole sitten kiinnittynytkään joten ei enää seuraavassa testissä näy.[/QUOTE]

Eihän siitä se kontrolliviiva puuttuisi, vaikka negatiivinen oikeasti olisi.
Minä ainakin olettaisin näin.

Mulla on menkat kaksi päivää myöhässä ja ekan testin tein sinä päivänä, kun menkkojen piti alkaa. Eli en siis testannut ennen menkkoja.

Miksi testiä ei saisi purkaa?
Vaikka nyt ihan mielenkiinnon vuoksi ja tässähän nyt ilmeisesti selvisi testin viallisuus, koska sitä kontrolliviivaa ei ole.
Jos testi olisi tehty väärin, niin olisi luullut tulevan kuitenkin se virhesymboli siihen näyttöön.

No vaikka siksi, että sitä tulosta EI ole tarkoitus lukea sieltä testin sisältä vaan ulkopuolelta!

No vaikka siksi, että sitä tulosta EI ole tarkoitus lukea sieltä testin sisältä vaan ulkopuolelta!

TIEDÄN KYLLÄ, ETTÄ TESTI LUETAAN NÄYTÖSTÄ, EIKÄ SISÄPUOLELTA. EN MINÄ SITÄ OLE KUMMALLAKAAN KERRALLA SEN TAKIA PURKANUT, ETTÄ TULKITSISIN TESTIÄ SIITÄ LIUSKASTA. VAAN EKALLA KERRALLA PUHTAASTI MIELENKIINNON VUOKSI.

No, mutta sehän tässä nyt ei ollut pääasiana, että testi on purettu, vaan se että onkohan testi virheellinen, kun siinä ei ollut yhtään viivaa ja viime kerralla, kun purin testin oli kaksi viivaa, mutta toinen paljon vaaleampi ja tuo normaali nega kyseisellä testillä.
Ja se, että olen testannut jo haamun toisen merkkisellä testillä sinä päivänä, kun menkat piti alkaa pisti mietityttämään.

Soittelen huomenna tuohon numeroon mikä tuossa testipaketissa on ja kysäsen onkohan tuo CB:n testi mahdollisesti viallinen.

Nykyään koko lapsenhankintakuvio on mennyt suorittamiseksi ja kusella läträämiseksi, kun tikutella ovikset, kytätään lämmöt ja ollaan munakellon kanssa mittaamassa sopivaa kuksimishetkeä. Sit alotetaan raskaustesteihin pissiminen heti kohta. Hohhoijaa! Ei voi kun ihmetellä, miten joskus 30-50-luvuilla oli joka huushollissa lähes järkiään 6-10 muksua, vaikkei tämmösistä testeistä oltu kuultukaan. Mitenhän ne silloiset pariskunnat onnistu? Ai niin, ne varmaan vaan nai ilman ehkäisyä... :D

Oletanpa, että olet niitä, jotka tulevat raskaaksi siitä, että pikkuhousut pyörii samassa pesukoneessa miehen kalsareiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi käsittää;22165886:
Oletanpa, että olet niitä, jotka tulevat raskaaksi siitä, että pikkuhousut pyörii samassa pesukoneessa miehen kalsareiden kanssa.

Vaikka meillä vuosi ensimmäistä yritettiinkin ja tuttavapiirissä on useampikin lapsettomuushoidot käynyt, niin silti tuo kuulostaa todella naurettavalta, että päivittäin testaillaan ja aletaan jopa availla testejä kun ei saada mieluista tulosta. Ei se tulos muutu miksikään sillä että testi onkin viallinen, eikä haamu muutu vahvemmaksi tekemällä samana päivänä toisen testin.

KYSE EI EDELLEENKÄÄN ole siitä, että purin testin, kun en saanut mieluisaa tulosta, vaan ihan MIELENKIINNOSTA!
Mutta, koska täällä luetun ymmärtäminen tuntuu olevan monelle vaikeaa, niin antaa olla.

Mutta tässä en nyt ollut "mainostamassa" testin purkamista, vaan ihmettelemässä sitä, kun siinä ei tällä kertaa ollut ainuttakaan viivaa, mutta viime kerralla oli.

Ja äsken kahden tunnin kusesta testattu apteekin omalla selvä plussa.:-)
Että voisin sanoa tuon Clearbluen testin olevan viallinen ja aionkin siitä valittaa.
Virhesymboli siihen olis tullut, jos olis tehty väärin, vaan tuli teksti ei raskaana, mutta apteekin testi näyttää jotain muuta.

mä en ymmärrä miks pitää ees testata muilla kuin liuskoilla, kun kalliimpien puikkojen ja digitaalistenkin sisällä on kerta se liuska.

Varmaan siksi että digitaaliset ovat kalliimpia.

Ja joissain niissä on jokin elohopeajuttu tai radioaktiivinen voimalähde, jolloin noita digitestejä ei edes saa laittaa tavallisiin roskiin (lukee pakkauksessa) vaan ne pitäisi palauttaa apteekkiin käytön jälkeen ongelmajätteisiin.

Voi luoja! Saahan sitä vaikka repiä siteensä kappaleeksi, jos sattuu olemaan kiinnostunut sen sisällöstä. Mitä ihmeen haittaa r-testin purkamisesta on, tai miten se VOI ketään häiritä???
Ja sama juttu testaamisessa. Miten jotain VOI häiritä toisten tiheät testaamisvälit tai millä testaa??? Tai mitä haittaa siitä edes on, rahan menon lisäksi, mikä sekin on jokaisen oma asia.

Ap kysymys oli asiallinen, viallista testiä veikkaisin. Ja onnea plussaamisesta!

Voi luoja! Saahan sitä vaikka repiä siteensä kappaleeksi, jos sattuu olemaan kiinnostunut sen sisällöstä. Mitä ihmeen haittaa r-testin purkamisesta on, tai miten se VOI ketään häiritä???

No mua ainakin häiritsee se että toinen menee purkamaan testin ja täällä itkee kun luulee sitä virheelliseksi. Eikä ymmärrä lainkaan mikä on testin toimintaperiaate. Ei niissä kaikissa ole "viivoja" ja "viivanpaikkoja" siis noissa elektronisissa. Vanhat liuskatestit perustuvat siis siihen että istukkahormoni muodostaa värillisen kompleksin testiliuskan vasta-aineen kanssa. Digitaalisissa tämmöiselle ei ole tarvetta (ellei sitten joku tollo mene niitä purkamaan ja väitä viallisiksi)

[QUOTE="vierastaja";22168626]No mua ainakin häiritsee se että toinen menee purkamaan testin ja täällä itkee kun luulee sitä virheelliseksi. Eikä ymmärrä lainkaan mikä on testin toimintaperiaate. Ei niissä kaikissa ole "viivoja" ja "viivanpaikkoja" siis noissa elektronisissa. Vanhat liuskatestit perustuvat siis siihen että istukkahormoni muodostaa värillisen kompleksin testiliuskan vasta-aineen kanssa. Digitaalisissa tämmöiselle ei ole tarvetta (ellei sitten joku tollo mene niitä purkamaan ja väitä viallisiksi)[/QUOTE]
SÄ OLET NYT TOLLO IHAN ITSE!!
Kyllä vain digitaaliseenkin tulee viivat siihen liuskaan mikä sen testin sisällä on!
Tai ehkä sitten ei kaikkiin tule... Vai voitko todistaa tämän jotenkin?
Mutta kaksi olen samanlaista testiä tehnyt ja toiseen on tullut ja toiseen ei, joten TIEDÄN.
SE TESTI mitä todennäköisimmin tulkitsee sen plussaksi tai negaksi juuri sen TESTIVIIVAN värin vahvuuden mukaan.
Ja siihen pitäisi AINA tulla se kontrolli viiva.
Samalla tapaa on esim ovistesteissä (digitaalisissa) liuska mikä tungetaan koneeseen ja siihen tulee viiva ja viivan voimakkuun vaikuttaa siihen tuleeko ovisplussa vai ei.
Vai meinaatko, että raskaustestissa ei olisi sama periaate?
Vai haistaako se raskaustesti siitä testistä onko se plussa vai ei.

Kyllä niihin digitesteihinkin tulee viivat ihan jokaiseen.
Siinä ei vain itse tarvitse arpoa ja tulkita sitä onko tuo nyt haamu vai viivanpaikka vai plussa.
Vaan se näyttö kertoo sen.
Voisi siis sanoa, että digitaalinen testi on tarkoitettu sellaisille jotka eivät osaa itse tulkita viivoja.:-)

Yhteistyössä