Virkavapaata vai hoitovapaata..? kiire..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marianne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marianne

Vieras
Osaisiko joku auttaa tässä asiassa, vähän sekavanlainen tilanne kyseessä...

Eli olen (virassa)/ toimessa kaupungin palveluksessa, vakinaisessa työsuhteessa siis. Olen vasta eronnut avioliitosta, ainut lapsi on 2v. Olin hoitovapaalla, josta jouduin jäämään äkillisesti ja poikkeustilanteessa sairauslomalle kaupungin maksaessa sairausloma-ajan palkan. Nyt sairausloma on päättynyt ja hoitovapaata pitäisi hakea uudelleen. Ennemmin olin hakenut sitä tämän vuoden syksylle asti, joka sitten muutettiin sairauslomaksi tälle tammikuun alulle asti, ja nyt pitäisi laittaa uusi hakemus siis hoitovapaata varten.

Olen päättänyt, etten enää palaa nykyiseen työhöni, muutan paikkakunnalta kauas pois jne. Miten kannattaisi toimia tai miten lain mukaan menee, kannattaako hakea virkavapaata, hoitovapaata vai irtisanoa virka? Mitä hyötyjä ja haittoja näistä voisi olla, esim. jos pidän viran, hyödynkö jotenkin siitä? Töihin olisin kuitenkin menossa muualle alkukevään aikana muualle. Siksi pitkän hoitovapaan hakeminen esim. olisi tarpeetonta.

Lisää tietoja saapi kysellä, jos jäi epäselvää. Mut jos osaat auttaa, niin kiva:)

No ainakin mulla on valtion virka, ja olen hakenut töistä sen virkavapaana joka perustuu hoitovapaaseen.
Mutta oletko nyt samantien aloittamassa toisen työnantajan palveluksessa ?

Yhteistyössä