Virtsatietulehdus kuriin kotikonstein

  • Viestiketjun aloittaja pissitulehdusasiantuntija
  • Ensimmäinen viesti
pissitulehdusasiantuntija
Moi.

Ajattelin tässä jakaa omat niksini virtsatietulehduksen ennaltaehkäisyyn ja kotihoitoon. Itse kyllästyin jatkuviin pissitulehduksiin ja aloin etsiä apua asiaan, koska jatkuvat antibioottikuurit eivät tee kenellekään hyvää. Itselläni suurin apu löytyy C-vitamiinista. Kannan c-vitamiinia aina mukanani ja napsin niitä heti, jos vähääkään tuntuu siltä, että pissitulehdus tekisi tuloaan. Muutenkaan c-vitamiinin lisääminen ruokavalioon ei tee pahaa kenellekään. Helppoa on myös hakea appelsiinimehua kaupasta tai muuta c-vitamiinipitoista juotavaa/syötävää. Tämä todella toimii.

Muut niksit, joilla olen saanut alkavan tulehduksen kuriin ovat: karpalo-/puolukkamehu, mieluiten kylmäpuristettu sellainen. Muutenkin runsas juominen. Omenaviinietikka. Oikeasti, muutama ruokalusikallinen menee kyllä alas. Inkivääri. Inkivääristä voi tehdä vaikka teetä, pilkkoo silpuksi ja sekoittelee kuumaan veteen. Auttaa. Inkivääriä on helppo säilyttää jääkaapissa, kun ostaa inkivääritahnaa valmiina. Hunajasta voi myös olla apua. Näitä kannattaa hyödyntää heti, kun vaiva nostaa päätään, niin pääsee huomattavasti helpommalla kuin menemällä lääkäriin ja myrkyttämällä itseään taas kerran antibiooteilla. Ja jos ei muuta, niin kokeile kaikkia kerralla. Toivottavasti tästä oli apua jollekin! Itse tiedän tasan tarkkaan, kuinka tuskaista on pissitulehduksen kourissa googlailla epätoivoisesti apua vaivoihinsa. :)
 
Samassa veneessä
Moi.

Ajattelin tässä jakaa omat niksini virtsatietulehduksen ennaltaehkäisyyn ja kotihoitoon. Itse kyllästyin jatkuviin pissitulehduksiin ja aloin etsiä apua asiaan, koska jatkuvat antibioottikuurit eivät tee kenellekään hyvää. Itselläni suurin apu löytyy C-vitamiinista. Kannan c-vitamiinia aina mukanani ja napsin niitä heti, jos vähääkään tuntuu siltä, että pissitulehdus tekisi tuloaan. Muutenkaan c-vitamiinin lisääminen ruokavalioon ei tee pahaa kenellekään. Helppoa on myös hakea appelsiinimehua kaupasta tai muuta c-vitamiinipitoista juotavaa/syötävää. Tämä todella toimii.

Muut niksit, joilla olen saanut alkavan tulehduksen kuriin ovat: karpalo-/puolukkamehu, mieluiten kylmäpuristettu sellainen. Muutenkin runsas juominen. Omenaviinietikka. Oikeasti, muutama ruokalusikallinen menee kyllä alas. Inkivääri. Inkivääristä voi tehdä vaikka teetä, pilkkoo silpuksi ja sekoittelee kuumaan veteen. Auttaa. Inkivääriä on helppo säilyttää jääkaapissa, kun ostaa inkivääritahnaa valmiina. Hunajasta voi myös olla apua. Näitä kannattaa hyödyntää heti, kun vaiva nostaa päätään, niin pääsee huomattavasti helpommalla kuin menemällä lääkäriin ja myrkyttämällä itseään taas kerran antibiooteilla. Ja jos ei muuta, niin kokeile kaikkia kerralla. Toivottavasti tästä oli apua jollekin! Itse tiedän tasan tarkkaan, kuinka tuskaista on pissitulehduksen kourissa googlailla epätoivoisesti apua vaivoihinsa. :)

Siinäpäs oli kattava repertuaari hyviä vinkkejä. Lisätään vielä se yksi tärkeä antibiootti, eli valkosipuli. Sitä jo kynsi päivässäkin jo auttaa. Merisuolaa kuumaan veteen, esim. teelusikallinen silloin tällöin poistaa tulehduksia ja sitruunavesi on ihan ykkönen.
Joillekin suojaa piimän juominen ja maitohappobakteerit.
Alapesua ei kannata tehdä kovilla saippuoilla, vaan miedoilla intiimipesuun tarkoitetuilla pesuaineilla, tai ihan vedellä vaan. Kataja-kuumavesihauteita ovat kai ennen käyttäneet, joten katajanmarjojen syöminenkin voisi tehota. Luonnonyrteissä ja marjoissa on paljon hyviä tulehduksia poistavia aineita. Siitä vaan itseä hoitamaan.
Hyvin on aineksia mitä vaihdella, niin ei kyllästy. Terveyttä ihmiset !
 
Viimeksi muokattu:
Pump
Jaan myös itselläni ainoan oikeasti toimineen keinon!!! OMENAVIINIETIKKA...kärsin siis lähinnä seksiin liittyvistä tulehduksista (kylmettyä en ole itseni antanut enää 10 vuoteen). Kierre alkoi jälleen uuden poikaystävän myötä 3 kk ja 5 tulehdusta. Järjestään lääkekuurin loputtua alkoi taas.

Kyllästyin jälleen totaalisesti ja sain myös estolääkityksen, jota en kuitenkaan aloittanut vielä syömään. Viimeinen antibioottikuuri loppui 4 viikkoa sitten, ja uskon vakaasti, että omenaviinietikka katkaisi kierteen. (karpalomehua lipitin kyllästymiseen saakka, mutta ei vaikutusta)

Eli hyvin simppelisti:

Loraus ihan kaupasta saatavaa (rajamäen tmv) omenaviinietikkaa isoon lasiin vettä aamuin illoin ekat pari viikkoa, myös alapesu seksin jälkeen. Jos vähänkään tuntuu "haamutulehdusta" niin extralasillinen huiviin.

Viimeiset pari viikkoa olen tiputtanut omenaviinietikan yhteen lasillisen päivässä ja jättänyt alapesutkin pois.

Peukut pystyssä, että pitää!! Ja tsemppiä muille. Todella inhottava vaiva.
 
rituliisa
Tässä vielä yksi: Havupuu-uutejuoma. Olen käyttänyt havupuu-uutejuomaa päivittäin n. puolli vuotta, enkä ole tarvinnut antibiootteja. Aiemmin jatkuva lääkekierre.
 
polttaa
no nii!!!
nyt on sit haettu pullo omenaviinietikkaa ja ensimmäinen lasi kurkusta alas. YÄK!!! pahaa se oli mut, jos tästä on apua niin ei siinä auta muu kun ruveta tykkäämään ko. juomasta.
 
Virtsiskierre
Myös piparjuuri ja krassinlehdet auttaa virtsikseen. Molemmat käy sekä vesikrassi, että koristekrassit. Piparjuuresta tosin joillakin voi mennä maha sekaisin...

Sianpuolukan lehdet ja niistä keitetty tee on myös oikein hyvä virtsikseen (antibiootinkaltainen), mutta niiden kanssa täytyy olla vähän varovaisempi, koska niistä voi runsaasti käytettynä aiheutua ongelmia maksalle.
 
apteekkiin
Mulla auttaa maitohappobakteerit. Luin jostain, että esim. antibioottikuurin jälkeen voi olla huonot bakteerit alapäässä. Lisäksi mies voi tartuttaa aina uudelleen tulehduksen, joten kortsua ois hyvä käyttää ja kuivat paikat ärsyttää alapäätä ja liiat seksihommat.
 
Toimii tamakin
Itse olen huomannut etta kookosvesi auttaa tahan vaivaan. Kasittaakseni kookosvesi + pinaattimehu olisi viela tehokkaampaa mutta en ole itse ruvennut tuollaista soppaa kokkaamaan... Yleensa oireet ovat helpottaneet jo yhden kookosvesi pullon jalkeen.
 
voivideo
Itse myös vuoden virtsiskierteestä päässeenä voin suositella lämpimästi c-vitamiinia. Muutaman pakkauksen kuurilla pääsin eroon jatkuvista tulehduksista!
Suuren suuri apu ollut myös karpalokapseleista, valkoisesta teestä(+hunaja)!, sekä kauratyynystä jota olen lämmittänyt mikrossa ja istuskellut sen päällä.

Nyt vuosi selvitty yhdellä tulehduksella ja antibiootilla. Aiemmin oli pahimmillaan useamman kerran viikossa rajuja oireita, ja pisin aika ilman oireita oli yksi kuukausi.

Nyt tosin illasta nosti oireet päätään jäähallin penkillä istuskelun seurauksena, mutta eiköhän se noilla avuilla saada taas hoidettua.
 

Yhteistyössä