Hae Anna.fi-sivustolta

virtsatietulehdus?

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä kotikonstit loppu, 02.12.2014.

1. kotikonstit loppu Vierailija

Voiko oll virtsatietulehdus, vaikka ei ole muita oireita kuin paha pistävä haju?

Milloinkaan ennen ei moista tautia ole ollut, ja apteekin "haju"esto tuotteit olen käyttänyt, mutta ei apua. Mikä siis avuksi, ja mistä haju voi johtua. Olen 64 vuotias terve nainen.

Kiitos, jos viitsisitte vastata.

2. Saman kokenut Vierailija

Se haju on mitä luultavimmin nitriitistä, mitä joskus erittyy pissaan virtsatietulehduksessa.

Kannattaa ottaa yhteyttä terveyskeskukseen ja hakea sieltä näytepurkki, johon voi kotona pissata ja ottaa näyteputkiin näyte itse. Ja viedä ne takaisin tutkittavaksi labraan. Tai jos onnistuu olemaan yli 4 tuntia pissaamatta, voi näytteen antaa terveyskeskuksessakin.

Kannattaa varmistaa pissan tilanne. Ns. liuskassa näkyy mm se nitriitti ja tarvittaessa voivat selvittää viljelyssä, mikä pöpö on aiheuttanut tilanteen.
    Joskus antavat antibioottikuurin ilman näyteenantorumbaakin. Lähinnä silloin, kun henkilöllä on kokemusta virtsatietulehduksista ja oireet ovat niin selkeät, että niistä ei voi erehtyä.
    Perusterveellä henkilöllä ei ihan aina edes hoideta antibiooteilla tulehdusta, minkä ainoana oireena on vähäinen määrä nitriittiä pissassa.

Mutta kannattaa mielestäni selvittää asia; ei se tympeä haju hevillä lähde pois ilman antibioottia.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri